Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Citroën C3 Picasso: kouzlo malého velkoprostoru

aktualizováno  10. července 10:27
Velkoprostorové nafukování potkalo i C3 a vzniklo tak mimino z rodu Picass od Citroënu. Je kulaté, okaté, zelené a vypadá rozhodně k světu. Vyrábět se bude na Slovensku.

Citroën C3 Picasso | foto: Citroën

Nová velkoprostorová miniatura utvrzuje svět aut v tom, že nejlepší designéry mají teď u Citroënu. Jednoduché obliny "staré" C3 jsou zapomenuty.

Picasso je sice také zakulacené, ale mnohem rafinovaněji. Tvarováním charakteristických detailů se hlásí k moderním stěhovavým citroënům: berlingu, C4 Picasso a nemu.

Technický základ by podle dostupných informací měl pocházet od Peugeotu 207, na stejné platformě postaví Citroën také nástupce obyčejné C3.

Malé picasso odveze pět lidí a pětisetlitrovou porci nákladu. Každé ze zadních sedadel bude samostatně posuvné v rozsahu 15 centimetrů a vyjímatelné.

Ložnou plochu půjde ještě protáhnout sklopení opěradla sedadla spolujezdce. C3 Picasso je dlouhé 408 centimetrů, na šířku má 1,73 a na výšku 1,62 metru.

Od začátku se o pohon budou starat benzinové motory 1,4 a 1,6 litru s výkony 95 a 120 koní. Turbodieselová HDička bude zastupovat 1,6 ve výkonových  verzích s 90 a 110 koňmi.

K vidění naživo bude C3 Picasso poprvé na podzimním autosalonu v Paříži. Před uvedením do prodeje, které je připravené na jaro příštího roku, určitě zpozorní konkurence v podobě Renaultu Modus, Nissanu Note, Hondy Jazz, Opelu Meriva nebo třeba Škody Roomster.

Výroba malého picassa bude probíhat na Slovensku. Podle francouzské automobilky bude trnavská továrna PSA v rámci koncernu jediná, kde se tento model bude vyrábět.

"Žádný jiný závod se nepřipravuje na spuštění výroby tohoto modelu," řekl mluvčí PSA Peugeot Citroën Slovakia Peter Švec. PSA vyrábí od června 2006 na Slovensku zatím jen model Peugeot 207.

PSA investuje do výroby nového modelu kolem 100 milionů eur (asi 2,3 miliardy Kč). V rámci předsériové výroby sjelo z výrobních linek továrny zatím více než 150 těchto vozů. Podle dřívějších informací by měl závod na plnou produkci C3 naběhnout v roce 2010.

Autoři: ,




Nejčtenější

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Další z rubriky

Audi A8 při světové premiéře v Barceloně
Nové Audi A8 je nejmodernější auto světa, už jsme v něm seděli

Auto pro pány ředitele, prezidenty, celebrity - Audi A8 je výstavní skříň moderních technologií německé značky. Model patřící společně s BMW řady 7 a...  celý článek

Maskovaný Hyundai i30 N zachycený začátkem července na dálnici
Fotošpionáž: Ostrý hyundai z Nošovic trénuje i v Česku

Korejská automobilka chystá představení ostré verze modelu i30, který se vyrábí ve slezských Nošovicích. Čtenář iDNES.cz načapal jeho maskovaný prototyp na...  celý článek

KIA Stonic
OBRAZEM: Prolezli jsme novinku Kie, Stonic nahrazuje oblíbené MPV

Stonic je nejnovější přírůstek do nabídky korejské Kie. Automobilka pevně usazená v Evropě novinkou rozšiřuje nabídku SUV a zároveň nahrazuje oblíbené malé MPV...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.