Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Citroën C3 Pluriel: design okouzlil, jízda zklamala

  18:58aktualizováno  18:58
Model Pluriel francouzské automobilky vychází z oblíbené "Cé-trojky". Má být jakousi reminiscencí na oblíbené "ošklivé kačátko" - model 2CV, který je poprávu považován za jednu z automobilových ikon 20. století. Po vizuální stránce je Pluriel bez chyby, ohromuje i svou variabilitou - jeho koupí zákazník dostane vlastně 4 auta najednou.

hodnocení iDNES 3,6/5

VNĚJŠÍ VZHLED * INTERIÉR A KUFR * BEZPEČNOST * MOTOR A SPOTŘEBA * JÍZDNÍ VLASTNOSTI * CENA

Kladné body naopak získává za pohledný interiér s plasty přesně odpovídajícími zaměření vozu. Velký zavazadlník, který pojme nečekaně mnoho i při jízdě se staženou střechou a plnohodnotná 4 místa dobrý dojem podtrhují.

VNĚJŠÍ VZHLED
Citroën C3 Pluriel je postavený na základě dobře známého modelu C3, oproti němu je však o několik mm vyšší, delší i širší. Poprvé byla studie pluriel k shlédnutí na frankfurtském autosalonu v roce 1999. Na úpravách Citroënovi inženýři spolupracovali s designéry od ItalDesignu.

Může se hodit

Nové i ojeté automobily Citroën můžete koupit na www.automodul.cz

Svého úkolu, vytvořit polyfunkční vozidlo, se zhostili více než dobře - vůz byl letos v Ženevě vyhlášen Kabrioletem roku 2003. Pluriel se díky své pevné konstrukci střechy (oblouky + zadní sklo) zařazuje mezi celoročně použitelné kabriolety. Variant uspořádání je nepočítaně. Před kouzly, však doporučujeme pozorně prostudovat manuál nebo vše nacvičit pod dohledem zdatného "plurielisty".

Je možné jezdit se zataženou střechou a z plurielu je klasický třídveřový hatchback - pak je ovšem jízda za vyšších rychlostí (cca nad 120 km/h), díky hluku vydávanému střechou, hlavně utrpením.

Nebo s otevřenou střechou (- stažený je pouze vrchní díl střechy) jako v polokabriu. Elektricky shrnovaná střecha má 9 poloh. V úplně extrémní poloze shrnuté plátno střechy zakrývá zadní okno. 

Další možností je schovat střechu společně se zadním sklem do kufru a jezdit pouze s mohutnými bočními oblouky - v kabrioletu. Tato konfigurace se ukázala jako nejideálnější pro jízdu za vyšších rychlostí. 





Nejčtenější

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Tesla Model X P90D Ludicrous
Pouliční nabíječky spustí revoluci, slibuje nadšenec do elektroaut

Až budou stojany pro nabíjení v ulicích, rozvoj elektroaut nic nezastaví, říká majitel vozu Tesla a velký propagátor elektromobilů Martin Hejtmánek.  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Další z rubriky

Seat Ateca
Základní Ateca není loudavá, litrový tříválec je důstojný základ

Seat Ateca, české auto španělské značky se prodává už od loňska. Linka v Kvasinách ho stále nestíhá vyrábět, na auto z výroby se dnes čeká rok. Zkusili jsme...  celý článek

Maserati GranTurismo MC
Maserati GranTurismo: deset let na krku a řádí jako zamlada

Nejlepší auta už tu byla, mrmlají občas tradicionalisté. Maserati to potvrzuje i popírá. Kupé granturismo a z něj odvozené grancabrio jsou na trhu už deset let...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.