Citroën C3 Pluriel: design okouzlil, jízda zklamala

  • 42
Model Pluriel francouzské automobilky vychází z oblíbené "Cé-trojky". Má být jakousi reminiscencí na oblíbené "ošklivé kačátko" - model 2CV, který je poprávu považován za jednu z automobilových ikon 20. století. Po vizuální stránce je Pluriel bez chyby, ohromuje i svou variabilitou - jeho koupí zákazník dostane vlastně 4 auta najednou.

hodnocení iDNES 3,6/5

VNĚJŠÍ VZHLED * INTERIÉR A KUFR * BEZPEČNOST * MOTOR A SPOTŘEBA * JÍZDNÍ VLASTNOSTI * CENA

Kladné body naopak získává za pohledný interiér s plasty přesně odpovídajícími zaměření vozu. Velký zavazadlník, který pojme nečekaně mnoho i při jízdě se staženou střechou a plnohodnotná 4 místa dobrý dojem podtrhují.

VNĚJŠÍ VZHLED
Citroën C3 Pluriel je postavený na základě dobře známého modelu C3, oproti němu je však o několik mm vyšší, delší i širší. Poprvé byla studie pluriel k shlédnutí na frankfurtském autosalonu v roce 1999. Na úpravách Citroënovi inženýři spolupracovali s designéry od ItalDesignu.

Může se hodit

Nové i ojeté automobily Citroën můžete koupit na www.automodul.cz

Svého úkolu, vytvořit polyfunkční vozidlo, se zhostili více než dobře - vůz byl letos v Ženevě vyhlášen Kabrioletem roku 2003. Pluriel se díky své pevné konstrukci střechy (oblouky + zadní sklo) zařazuje mezi celoročně použitelné kabriolety. Variant uspořádání je nepočítaně. Před kouzly, však doporučujeme pozorně prostudovat manuál nebo vše nacvičit pod dohledem zdatného "plurielisty".

Je možné jezdit se zataženou střechou a z plurielu je klasický třídveřový hatchback - pak je ovšem jízda za vyšších rychlostí (cca nad 120 km/h), díky hluku vydávanému střechou, hlavně utrpením.

Nebo s otevřenou střechou (- stažený je pouze vrchní díl střechy) jako v polokabriu. Elektricky shrnovaná střecha má 9 poloh. V úplně extrémní poloze shrnuté plátno střechy zakrývá zadní okno. 

Další možností je schovat střechu společně se zadním sklem do kufru a jezdit pouze s mohutnými bočními oblouky - v kabrioletu. Tato konfigurace se ukázala jako nejideálnější pro jízdu za vyšších rychlostí.