Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Citroën C3 Pluriel: tři a půl auta za jedny peníze

  7:28aktualizováno  7:28
Mezi nejobdivovanější modely na brněnském autosalonu se určitě zařadí nedávná novinka Citroën s názvem Pluriel. Francouzský výrobce se vozem, který vychází s platformy modelu C3, snaží vyjít vstříc současným požadavkům motoristů na maximální variabilitu. Pluriel se poprvé představil v roce 1999 na autosalonu ve Frankfurtu ještě jako velkorysý koncept, v této chvíli se vyrábí a koncern plánuje vyrobit až 75 tisíc kusů ročně.

Kromě dvou míst vpředu pluriel nabízí sezení i dvěma osobám na zadních sedadlech. A tak se dvoudveřový hatchback celkem snadno mění v kabriolet. Ale ne obyčejný. Skládací střechu totiž lze složit jen částečně, a získat tak verzi vozu s otevřenou střechou. Když odejmeme boční oblouky (jsou z hliníku, každý váží jen 12 kilogramů), získáme klasický zcela otevřený kabriolet. A to ještě není vše; zadní liché dveře zavazadlového prostoru se vyklápějí směrem dolů, takže po složení zadních sedadel ještě může pluriel sloužit nejen jako malý roztomilý roadster, ale i jako velmi originální malý pick-up.

Vozidlo je vyráběno a montováno ve Villaverde, městě kousek od španělské metropole Madridu. Náklady na jeho vývoj dosáhly 200 milionů Eur, na návrzích modelu se podílel i Ital Design. Výrobce si troufá, když odhaduje, že s plurielem na trhu srovnatelných automobilů obsadí více než 50 %. Na trhu jsou nabízeny i další kabriolety jako Peugeot 206 CC, Ford Street Ka, Renault Mégane CC nebo VW Beetle Cabrio.

Vnitřní prostor je srovnatelný s třídveřovým hatchbackem C3, kufr nabízí v konfiguraci Berline 266 litrů. Například Peugeot 206 CC má k dispozici 150 litrů, Ford Street Ka 214 litrů. Ostatní varianty vozu výrobce nazval - Spider, Spider Pick-up, Kabriolet a Berline (+Berline Panoramique). Rozměry plurielu jsou délka 3934 mm, šířka 1700 mm, délka 1560 mm a rozvor 2460 mm. 

Poznatky ze svezení:

*  fouká dovnitř (sklon předního okna nedokáže ochránit posádku před protivětrem)
*
převodovka SensoDrive u motoru 1.6 řadí dlouho
* odnímatelné podélné oblouky je třeba nechat v garáži (změnu na roadster nelze udělat v terénu)
(jim)

V základním provedení se do plurielu montuje motor 1,4i o výkonu 75 koní, temperamentnější je motor 1.6i/110 koní, doplněný o elektronickou převodovku SensoDrive. Koncern PSA do budoucna plánuje přidat do nabídky i vznětový agregát HDi. Slabší benzinový motor umožní vozu jet rychlostí 164 km/h, silnější pak 188 km/h. S nádrží 47 litrů dlouho nevystačí, jednotka 1.4 si po městě řekne o téměř 9 litrů paliva (mimo město/kombinace 5.5/6.8), "šestnáctistovce" stačí 8,3 litru na 100 km (mimo město/kombinace 5,5/6,6).

Citroën C3 Pluriel přijde zájemce podle motoru buď na 459 900 korun nebo 599 900 korun, přitom v základní výbavě  jsou například airbagy řidiče i spolujezdce, dvojité bořní airbagy řidiče i spolujezdce, elektricky ovládaná přední i zadní okna, audiosystém z CD, u dražší verze systémy ABS+EBD+EBA nebo automatická klimatizace.

Citroën C3 Pluriel - umožňuje vytvořit nejen hatchback, ale i kupé, kabriolet a malý pick-up.

Citroën C3 Pluriel - varianta hatchback (před složením střechy)

Citroën C3 Pluriel - kabriolet (před odstraněním zadního okna)

Citroën C3 Pluriel - kabriolet panoramique (umožňující skvělý výhled posádce)

Citroën C3 Pluriel - varianta roadster

Citroën C3 Pluriel - spider pick-up (malý náklaďáček)

Citroën C3 Pluriel - z hatchbacku se může změnit v kabriolet, spider nebo malý pick-up.

Autor:




Nejčtenější

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

KTM 1290 Super Duke R
Superufon není nic pro začátečníky. Vražedné sklony mírní elektronika

Existuje motorka která po celotýdenním dojíždění do práce dokáže předvést víkendový masakr na okruhu a odtud odjet třeba na dovolenou? Po testu patrně...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Další z rubriky

Maskovaný Hyundai i30 N zachycený začátkem července na dálnici
Fotošpionáž: Ostrý hyundai z Nošovic trénuje i v Česku

Korejská automobilka chystá představení ostré verze modelu i30, který se vyrábí ve slezských Nošovicích. Čtenář iDNES.cz načapal jeho maskovaný prototyp na...  celý článek

Nový facelift Škoda Rapid Spaceback
Vylepšený rapid je venku: tříválcové TSI a internet na palubě

Rapid se po pěti letech dočkává faceliftu. Škoda představuje oficiálně první fotky a informace. Obě karosářské verze rapidu liftback i spaceback (hatchback)...  celý článek

Rolls-Royce Bespoke Sweptail
Nejdražší auto světa stojí 300 milionů. Rolls ho stavěl čtyři roky

Kdo byl před půlstoletím anebo ještě dřív přebohatý pan továrník a měl vkus a úroveň, nechal se vozit v autě, které postavil nějaký slavný karosář. Byla to...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.