Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Citroen C5: chytne druhý dech?

  16:29aktualizováno  16:29
Na domácím hřišti pařížského autosalonu se chce francouzská automobilka samozřejmě předvést v plné parádě. Proto, kromě zajímavého a pohledného nástupce xsary - modelu C4, chystá i velmi výrazný facelift velké C5. Zepředu a zezadu jde o téměř nové auto, bachraté boky naopak zůstaly. Přibyly i technické lahůdky uvnitř.

"Pokud by existoval speciální žebříček aut, která zůstala nepochopena, byl by Citroën C5 v první desítce, ne-li dokonce na jednom z nejvyšších stupínků.

C5 je velká, prostorná, dobře vybavená, má moderní motory a hlavně vyhlášený superpohodlný hydropneumatický podvozek, nikdy si ale srdce řidičů příliš nezískala." Napsal italský server Motorbox.

Nelze než mu dát za pravdu. Velký "francouz" má všechny teoretické předpoklady být úspěšným zástupcem své třídy.

Jeho největším problémem však je pravděpodobně design. Ladné linie velkých citroënů minulosti jsou tytam. Tvary a linie stávající "Cé-pětky" jsou všechno jiné, jen ne dynamické. Rafinovanost a plavnost je nahrazena boubelatými tvary.

Přicházející facelift karoserii alespoň zepředu a zezadu hodně odlehčil a přidal i špetku dynamiky. Veskrze povedené změny si však příliš nerozumí s monumentálními boky karoserie.

Že by si pozornost designérů zasloužily i boční partie auta, dokazuje především nesouhra rovných a ostře řezaných linií "nových" partií s oblinami a křivkami bočních oken a dveří.

Citroën C4

Ruce designérského týmu, který vymyslel C4 je na přešitém kabátu velkého citroënu patrný.

Předek jako by C4 přímo vypadl z oka. Světla tvaru bumerangu a mezi nimi výrazné lišty tvořící velký znak automobilky, za nimi relativně plochá kapota s jemnými prolisy... C5 se zbavuje barokních tvarů.

Bumerangy světel najdeme i na zádi. Že by inspirace v Itálii? Předchozí generace Maserati Coupé měla podobné.

Nová forma, nový obsah
Z novinek, které hýčkají řidiče, stojí za povšimnutí xenonové světlomety co samy se natáčejí a "vidí za roh", přední parkovací asistent, C5 dostala k tempomatu navrch ještě omezovač rychlosti.

Pokud je omezovač rychlosti zapnutý, umožňuje klidnou a nerušenou jízdu a jistotu nepřekročení řidičem nastavené rychlosti, bez nutnosti její neustálé kontroly. Systém je vybaven funkcí „kick-down“, která při sešlápnutí plynového pedálu dodá vozidlu potřebné zrychlení, například při předjíždění.

Z C4 si vypůjčila systém, který řidiče hlídá, aby nepřejel čáry vymezující jízdní pruh. Při přejezdu čáry při nesepnuté směrovce začne vibrovat příslušná strana sedadla řidiče.

O bezpečnost se stará už 7 airbagů. Mimo párů čelních, bočních a hlavových přibyl ještě jeden, který chrání kolena řidiče.

Tři vznětové, tři zážehové
Šestice motorů nabídnou od 110 do 210 koní výkonu. Benzinové motory začínají na šestnáctiventilové 1,8 (86 kW/115 koní), druhý v pořadí je 105 kilowattový dvoulitr (143 koní). Oba agregáty jsou čtyřválcové. Šest válců má pak třílitr s výkonem 155 kW (210 koní). Ten bude k mání i s šestistupňovou automatickou převodovkou.

Naftová HDIčka nespecifikovaných objemů budou tři. Nabídnou výkony od 81 do 100 kW (110 a 138 koní). Nejvýkonnější bude standardně spřažen s šestistupňovou manuální převodovkou.

Pohlednější a vybavenější C5 ve verzích sedan i hatchback by se měla v prodeji objevit po skončení pařížského autosalonu. Nejlevnější Citroën C5 se "starou tváří" je k mání za 614 000 korun.

Přicházející facelift karoserii alespoň zepředu a zezadu hodně odlehčil a přidal i špetku dynamiky.

C5 je velká, prostorná, dobře vybavená, má moderní motory a hlavně vyhlášený superpohodlný hydropneumatický podvozek. Chytne druhý dech?

Pohlednější a vybavenější C5 ve verzích sedan i hatchback by se měla v prodeji objevit po skončení pařížského autosalonu.

Autoři: ,




Nejčtenější

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Další z rubriky

Dacia Sandero Stepway
O dacie je zájem, čeká se na ně až půl roku. Letos přijede nový duster

Co chystá Dacia? Letos nový Duster a dočkáme se jeho menší verze v podobě malého crossoveru.  celý článek

Maskovaný Hyundai i30 N zachycený začátkem července na dálnici
Fotošpionáž: Ostrý hyundai z Nošovic trénuje i v Česku

Korejská automobilka chystá představení ostré verze modelu i30, který se vyrábí ve slezských Nošovicích. Čtenář iDNES.cz načapal jeho maskovaný prototyp na...  celý článek

Citroën C3 Aircross
Budoucnost Citroënu: Řada modelů skončí bez náhrady, přibudou SUV

Francouzskou značku čeká v následujících letech doslova zemětřesení. Některé modely skončí bez přímého nástupce, naopak i Citroën naskočí na trend populárních...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.