Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Citroën C6: Barokní socha na první vyjížďce

  20:13aktualizováno  20:13
Kdyby si dnes nesmrtelný holohlavý francouzský hrdina se strnulými rysy a uhrančivým hlasem vybíral auto, zamířil by nepochybně opět k Citroënu. Ještě donedávna by mu prodejce neměl co nabídnout, za což by jej možná Fantomas s mrazivým úšklebkem na tváři ztrestal. Auto hodné hlav států se nyní do nabídky vrací.

Jednu z prvních ochutnávek Citroënu C6 přinesl magazín Motorbox. Jaké je momentálně to NEJ francouzské auto pro pány ředitele?

Dobrým důvodem pro uvedení "Cé-šestky" je i padesáté výročí uvedení francouzského auta aut. Mýtického Citroënu DS, známého také jako Bohyně. - více zde  

Citroën se vrací do světa aut nejvyšší kategorie, ovšem po svém; tradiční schémata staví na hlavu a chce být středem pozornosti, jako tolikrát ve slavné minulosti. Auto pro pány ředitele přece nemusí být nudné a upjaté.  

Může se hodit

Nové i ojeté automobily Citroën můžete koupit na www.automodul.cz

Italští novináři dostali příležitost k vyjížďce s C6 mezi prvními. Jaký dojem na ně udělala?

"Toužil po něm i francouzský prezident Jacques Chirac. A nedostal jej zadarmo, zaplatil dokonce víc, protože dostal C6 opancéřovanou," napsal deník la Repubblica.

Pro začátek chce Citroën vyrábět 20 tisíc C6 ročně, při velkém zájmu může být produkce o polovinu vyšší. Automobilka počítá s tím, že na domácím trhu prodá ročně 6000 aut.

První dojmy
C6 prezentuje slavnou tradici automobilky a nabízí moře komfortu pro dlouhé cesty. Roky běží, mění se móda a chutě zákazníků, základní dvě ingredience receptu Citroënu ale zůstávají: předlouhá příď a krátká záď. C6 tak navazuje na předchůdce DS, CX i XM.

Francouzští snílci v designérském centru Citroënu, pod vedením Donata Coca - itala před nedávnem zběhnuvšího k Ferrari, se ovšem více omezovat nedali a nechali svou fantazii vzlétnout. 

C6 v číslech

Délka: 491 cm

Šířka: 186 cm

Výška: 146 cm

Rozvor: 290 cm

Objem kufru: 488 litrů

Kupé pro šéfa
Pohled zboku vyvolá v pozorovateli dojem, že velký citroën je vlastně kupé. Horní linie pontonu karoserie opíše banánovitou křivku a doběhne až k nejatypičtější části karoserie - zádi. Tu tvoří krátký a masivní kufr, sevřený v bumeranzích zadních svítilen, nad ním je pak konkávní zadní okno.

Podkova pro štěstí
Při návrhu interiéru stylisté hojně použili motiv podkovy. Tvary koňské obuvi dostala opěradla sedadel nebo také středový panel.

Kvalita zpracování čistě tvarované přístrojovky není bez chybiček - hodnotné materiály občas nezdobí nejpřesnější zpracování, píše Motorbox. Do února, kdy se C6 dostane do autosalonů, by však mělo být vše v pořádku.

Od minulého týdne se Citroën C6 chlubí výborným vysvědčením od EuroNCAP. Z crashtestů si odnáší pět hvězdiček za ochranu posádky a čtyři hvězdičky za starost o dětské pasažéry v autosedačkách.

Především má ale na boku hrdě připnuté maximální čtyři hvězdičky za ochranu chodců. Za vynikajícím výsledek - dosud ojedinělým – stojí aktivní kapota, která se v případě nárazu nadzvedne.

Pouze automat
Motory jsou pro C6 naplánovány dva. Oba agregáty schématu V6 spolupracují s šestistupňovým automatem s možností sekvenční manuální volby. Třílitrový benzinový motor má výkon 215 koní (158 kW) při 6000 otáčkách, maxima kroutícího momentu 290 Nm dosáhne při 3750 ot./min.

Pro obdivovatele vynálezu Rudolfa Diesela je připraven 2,7 litr HDi dopovaný biturbem s 208 koňmi (153 kW) výkonu (při 4 tisících otáčkách) a 440 Nm kroutícího momentu (1900 ot./min).

Nesplněné očekávání
Příliš nadšeni ze zážehového motoru Italové nejsou. Říkají, že největším kladem třílitrového benzinového šestiválce je jeho tichost. Dynamika ovšem zůstává za očekáváním, vyvolaným hodnotami na papíře.

V Citroënu C6 se sedí o něco výš, než bývá u aut této kategorie zvykem. Řidiči vyznávající sportovní pozici za volantem možná budou ohrnovat nos, alespoň ale z auta dobře uvidí. I přes omezené rozsahy nastavení volantu najde svou polohu každý. Díky velkorysým rozměrům a nekonvenčním tvarům karoserie není C6 milovníkem úzkých uliček, parkovací senzory jsou v tomto případě nezbytností.

V ceníku najdeme položky, které ceník leckterého renomovanějšího konkurenta nezná. V základní výbavě najdeme aktivní tempomat, dvouzónovou klimatizaci, automatické stěrače a bixenonové světlomety, elektrická sedadla a především devět airbagů.

Druhý stupeň výbavy Lignage nabídne navíc parkovací asistent, elektrochromatická zrcátka, inteligentní světlomety, které umí koukat za roh, o palec větší litá kola (18“), lepší sedadla a především projekční displej, promítající nejdůležitější provozní údaje na čelní sklo v úrovni řidičových očí.

Top verze Exclusive má kožený interiér, oživený doplňky z ušlechtilého dřeva, zadní vyhřívaná sedadla, systém, který řidiče ohlídá, aby nevyjel z jízdního pruhu, navigační systém se sedmipalcovým displejem a audiosoustavu s deseti reproduktory.

Muší váha
První co řidiče při rozjezdu zaujme je neuvěřitelná lehkost řízení. Volant jakoby se točil naprázdno až do nějakých 40-50 km/h. Naštěstí dá poté řídící centrum auta povel posilovači a se vzrůstající rychlostí servo "tuhne".

Citroën vkládá velké naděje do německého trhu. C6 se tváři, že jsou německé autobahnen jeho přirozeným prostředím. Na dálnici je C6 ve svém živlu. Posádka ocení vysoký komfort cestování, vadou na kráse je ale aerodynamický hluk při vysokých rychlostech.

Když je jízda plavbou
C6 spoléhá - a nemůže to ani být jinak - na dnes již legendární hydropneumatické odpružení podvozku. Centrální mozek až 400x za sekundu vyhodnotí parametry každého kola (zohledňuje povrch silnice, rychlost, styl jízdy...) a podle toho upravuje tuhost a vybere jeden ze šestnácti módů pérování.

Řidič má na výběr ze dvou režimů: Normal a ztužený Sport s rychlejšími reakcemi. Může také – podobně jako u ostatních velkých Citroenů - měnit světlou výšku.

Když řídící jednotka odhalí rozrytý povrch, zvedne podvozek o centimetr, při vysokých rychlostech auto naopak přiblíží k zemi a vysune z víka kufru přítlačné křídlo.

Auto se po silnici po citroënovsku nese. C6 pluje téměř na vzduchovém polštáři, malé díry a výstupky jako by na silnicích nebyly, přes rolety a větší díry se auto velkoryse zhoupne.

V zatáčkách velký citroën bojuje statečně. Velikost auta předjímá boční setrvačnost, je třeba také počítat s lehkou nedotáčivostí. Při čistém jízdním stylu a vyvarování se prudkých manévrů ani není nutné využívat sportovní režim. Při jeho aktivaci se však zlepší přesnost a auto udělá dojem i na sportovce za volantem.

České ceny
Na český trh dorazí Citroën C6 na přelomu února a března nastávajícího roku. Cena základní verze s benzinovým motorem byla stanovena na 1 250 tisíc korun, za naftový agregát bude třeba připlatit 80 tisíc.

Auto hodné Fantomase a hlav států se vrací do nabídky Citroënu.

Citroën se vrací do světa aut nejvyšší kategorie, ovšem po svém; tradiční schémata staví na hlavu a chce být středem pozornosti, jako tolikrát ve slavné minulosti. Auto pro pány ředitele přece nemusí být nudné a upjaté.

Roky běží, mění se móda a chutě zákazníků, základní dvě ingredience receptu Citroënu ale zůstávají: předlouhá příď a krátká záď. C6 tak navazuje na předchůdce DS, CX i XM.

Motory jsou pro C6 naplánovány dva. Oba agregáty schématu V6 spolupracují s šestistupňovým automatem s možností sekvenční manuální volby.

Motory jsou pro C6 naplánovány dva. Oba agregáty schématu V6 spolupracují s šestistupňovým automatem s možností sekvenční manuální volby.

První co řidiče při rozjezdu zaujme je neuvěřitelná lehkost řízení. Volant jakoby se točil naprázdno až do nějakých 40-50 km/h.

"Toužil po něm i francouzský prezident Jacques Chirac. A nedostal jej zadarmo, zaplatil dokonce víc, protože dostal C6 opancéřovanou," napsal deník la Repubblica.

Zajímavý detail Citroënu C6: okna dveří postrádají rámy

V Citroënu C6 se sedí o něco výš, než bývá u aut této kategorie zvykem. Řidiči vyznávající sportovní pozici za volantem možná budou ohrnovat nos, alespoň ale z auta dobře uvidí.

Na dálnici je C6 ve svém živlu. Posádka ocení vysoký komfort cestování, vadou na kráse je ale aerodynamický hluk při vysokých rychlostech.

Na dálnici je C6 ve svém živlu. Posádka ocení vysoký komfort cestování, vadou na kráse je ale aerodynamický hluk při vysokých rychlostech.

C6 spoléhá - a nemůže to ani být jinak - na dnes již legendární hydropneumatické odpružení podvozku.

První co řidiče při rozjezdu zaujme je neuvěřitelná lehkost řízení. Volant jakoby se točil naprázdno až do nějakých 40-50 km/h. Naštěstí dá poté řídící centrum auta povel posilovači a se vzrůstající rychlostí servo "tuhne".

Ve vyšších stupních výbavy je také projekční displej, promítající nejdůležitější provozní údaje na čelní sklo v úrovni řidičových očí.

Auto se po silnici po citroënovsku nese. C6 pluje téměř na vzduchovém polštáři, malé díry a výstupky jako by na silnicích nebyly, přes rolety a větší díry se auto velkoryse zhoupne.

Citroën vkládá velké naděje do německého trhu. C6 se tváři, že jsou německé autobahnen jeho přirozeným prostředím.

Řidič má na výběr ze dvou režimů: Normal a ztužený Sport s rychlejšími reakcemi. Může také – podobně jako u ostatních velkých Citroenů - měnit světlou výšku.

Nejatypičtější částí karoserie je záď. Tu tvoří krátký a masivní kufr, sevřený v bumeranzích zadních svítilen, nad ním je pak konkávní zadní okno.

V zatáčkách velký citroën bojuje statečně. Velikost auta předjímá boční setrvačnost, je třeba také počítat s lehkou nedotáčivostí.

Autoři:




Nejčtenější

Muzeum veteránů v Nové Bystřici sídlí v budově staré industriální textilky. Na...
Cadillac, jeden ze symbolů USA, slaví 115. narozeniny

Cadillac, nejlépe růžový, je jedním ze symbolů svobodomyslného životního stylu i prosperity Spojených států. Firmu, která proslula výrobou luxusních vozů...  celý článek

Tesla Model X P90D Ludicrous
Pouliční nabíječky spustí revoluci, slibuje nadšenec do elektroaut

Až budou stojany pro nabíjení v ulicích, rozvoj elektroaut nic nezastaví, říká majitel vozu Tesla a velký propagátor elektromobilů Martin Hejtmánek.  celý článek

Studie Škoda Vision E se na autosalonu ve Frankfurtu představí v upravené...
Škoda bude vyrábět svůj elektrovůz v Česku, nesmí být moc drahý

Mladoboleslavská automobilka chystá na autosalon ve Frankfurtu nečekané překvapení. Představí totiž facelift vozu, který zatím v podstatě neexistuje. Škoda se...  celý článek

Motor EA211 TSI evo
Zákaz aut na benzin a naftu je zatím spíš jen fantazírování politiků

Stále více vlád navrhuje zákaz prodeje automobilů s benzinovým či naftovým motorem od roku 2040, 2030 i 2025. Jak vážně máme tyto termíny brát? Téma postupného...  celý článek

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

Další z rubriky

Opel Crossland X
Opel Crossland X je velké auto za malé peníze

MPV už nefrčí, nahrazují je auta na zvýšeném podvozku. Velmi povedenou a v druhé generaci nedoceněnou Merivu nahrazuje v nabídce Opelu SUV jménem Crossland X....  celý článek

Opel Insignia
Nová insignia v testu: velký opel nabídne náramné svezení

Evropská komise před pár dny schválila převzetí Opelu koncernem PSA. A Francouzi si mnou ruce, v insignii dostali skvělé auto, které je rovnocenným konkurentem...  celý článek

Maserati GranTurismo MC
Maserati GranTurismo: deset let na krku a řádí jako zamlada

Nejlepší auta už tu byla, mrmlají občas tradicionalisté. Maserati to potvrzuje i popírá. Kupé granturismo a z něj odvozené grancabrio jsou na trhu už deset let...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.