Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Citroën C6 Lignage: limuzína z jiné galaxie

  9:05aktualizováno  9:05
Ač byl koncept z kuchyně Citroënu pojmenovaný C6 Lignage hvězdou Ženevského autoslonu už v roce 1999, dnes jsou na pořadu dne úvahy o jeho zařazení do modelové škály francouzského výrobce.

Poté, co model XM definitivně odešel do "automobilového důchodu" plnil úlohu vlajkové lodi automobilky model C5. Svými rozměry však nemohl dostatečně uspokojit zákazníky automobilky navyklé na komfortní svezení v Citroënových korábech.

Jak se však zdá důstojného nástupce našla automobilka právě ve studii C6 Lignage. Radikálním a odvážným designem dává připomenout na jeden z nejslavnějších vozů automobilové historie Citroën DS, který v době svého uvedení též způsobil notný rozruch.

Hlavním záměrem C6 Lignage je nabídnout svému uživateli originální vůz, s interiérem hýčkajícím pasažéry. Charakteristický design nešetří odvážnými technickými, či stylistickými řešeními.

Citroën tak potvrzuje záměr odlišit se od konvenční produkce, kterou nabízí konkurence s myšlenkou uspokojit trochu všechny a zároveň nikoho úplně.

Pojmenováním C6 se automobilka odvolává na velký a luxusní vůz třicátých let, který byl jakýmsi "zakladatelem rodu" největších Citroënů.

Čisté a dynamické křivky, kterými studie Lignage přímo plýtvá, zdůrazňují myšlenku jednoduchosti. I přesto, nebo právě proto, je C6 Lignage i na pouhých obrázcích velmi působivým "vozem z jiného světa".

Jednoduché linie napovídají mnohé o starostlivosti návrhářů o maximální aerodynamičnost. Minimum zbytečných detailů vystupujících z hmoty vozu a narušujících nerušené obtékání vzduchu, působí kladně i na spotřebu, nemluvě o snížení aerodynamického hluku.

Konvenční zpětná zrcátka jsou pro "cé-šestku" přežitkem, kamery je plně nahradí. Rozsáhlé prosklené plochy umožní posádce dostatečnou komunikaci s okolím.

Více než tři metry rozvoru vozu umožnily návrhářům navrhnout dostatečně velký vnitřní prostor. Ani sebeurostlejší cestující na zadních sedadlech tak nebudou muset strádat díky nedostatku místa. Křesla cestujících vyvedena v jemné kůži, která ladí s interiérem vozu vykládaným ušlechtilým dřevem, poskytnou posádce dostatečnou míru pohodlí a reprezentativnosti.

Pod kapotou se s největší pravděpodobností objeví pohonné jednotky známé z modelu 607 z produkce sesterské automobilky Peugeot. To "nejmenší" co by měli u Citroënu zákazníkům nabídnout je "stošedesátikoňový" motor 2,2. Třílitr disponující výkonem 200 koní pak bude určen těm, kteří nehledí na spotřebu a nenechají si ujít požitek z dynamického a rychlého svezení. Šetřivější vyznavači pohodlí pak uvítají diesel 2,2 litru (130 koní).

Konečné datum uvedení není ještě zdaleka stanoveno. Je velmi pravděpodobné, že konečná podoba VELKÉHO Citroënu se už příliš měnit nebude. Dá se však předpokládat, že finální verze bude "očištěna"  od futurizujících výstřelků, které by méně "osvícení" zákazníci odmítli akceptovat.

Těšíte se na "vesmírné plavidlo" z galaxie Citroën? Co na C6 říkáte?  Napište nám do diskuze pod článkem.

Koncept z kuchyně Citroënu pojmenovaný C6 Lignage hvězdou Ženevského autoslonu už v roce 1999

Čisté a dynamické křivky, kterými studie Lignage přímo plýtvá, zdůrazňují myšlenku jednoduchosti.

I přesto, nebo právě proto, je C6 Lignage i na pouhých obrázcích velmi působivým "vozem z jiného světa".

Jednoduché linie napovídají mnohé o starostlivosti návrhářů o maximální aerodynamičnost.

Ani sebeurostlejší cestující na zadních sedadlech tak nebudou muset strádat díky nedostatku místa.

Autoři:




Nejčtenější

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Tesla Model X P90D Ludicrous
Pouliční nabíječky spustí revoluci, slibuje nadšenec do elektroaut

Až budou stojany pro nabíjení v ulicích, rozvoj elektroaut nic nezastaví, říká majitel vozu Tesla a velký propagátor elektromobilů Martin Hejtmánek.  celý článek

Škoda Fabia 1.2 TSI 63 kW
Jaká je Škoda Fabia 1.2 TSI?

Podívali jsme se na zoubek ojeté Fabii s motorizací 1.2 TSI o výkonu 63 kW ve výbavě SPORT. Na co si dát pozor a kam se auto hodí?  celý článek

Motor EA211 TSI evo
Zákaz aut na benzin a naftu je zatím spíš jen fantazírování politiků

Stále více vlád navrhuje zákaz prodeje automobilů s benzinovým či naftovým motorem od roku 2040, 2030 i 2025. Jak vážně máme tyto termíny brát? Téma postupného...  celý článek

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Další z rubriky

KIA Stonic
OBRAZEM: Prolezli jsme novinku Kie, Stonic nahrazuje oblíbené MPV

Stonic je nejnovější přírůstek do nabídky korejské Kie. Automobilka pevně usazená v Evropě novinkou rozšiřuje nabídku SUV a zároveň nahrazuje oblíbené malé MPV...  celý článek

Volkswagen Polo
Nový VW Polo je venku, rovnou i jako 200koňové GTI

Dvě stovky koní měl před deseti lety Volkswagen Golf GTI, teď má stejný výkon o třídu menší model Polo. Druhý nejdůležitější model německé značky (právě po...  celý článek

Dacia Sandero Stepway
O dacie je zájem, čeká se na ně až půl roku. Letos přijede nový duster

Co chystá Dacia? Letos nový Duster a dočkáme se jeho menší verze v podobě malého crossoveru.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.