Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Citroen C6: nový koráb pro Fantomase

  11:32aktualizováno  11:32
Ladnost, elegance a rafinovanost se zhmotnily v nové vlajkové lodi Citroënu. Studie francouzské automobilky patří k tomu nejlepšímu, co lze na autosalonech najít. Při tvorbě "Cé-šestky" se designéři také odmítli omezovat v rozletu.

Nové citroëny sice příliš jednotně nevypadají, co kus - to originál.

Ale každý z těch originálů stojí za to.

Francouzský koráb, který bude jednou z nejobletovanějších novinek ženevského autosalonu, vypadá dostatečně tajemně, ladně a honosně.

Velké "šéfovské" auto, přeci nemusí být usedlé a nenápadné. Jednoduché linie, mohutné hmoty a originální detaily dělají z C6 více než důstojného nástupce slavných velkých citroënů. Svatořečená pramatka všech krásných aut - "Bohyně" (pravým označením Citroen DS) se rozhodně stydět nemusí.

Tříprostorové limuzíny jsou podle myšlení Citroënu příliš nudné. A tak je novinka spíše jen dvouapůlprostorová. Nekonečně dlouhý "čumák" ladná linie střechy a malý oblý půlprostor kufru by naznačoval spíše na liftback, než na sedan pro Jacquesa Chiraka.

Aerodynamika, na kterou si můžeme sáhnout, tak lze jednoduše nový citroën popsat. Tvary a linie, které je potřeba zdůraznit, vykreslují chromové lišty. Na první pohled zaujme dlouhatánský rozvor (kola tak nepřekáží dveřím) a jednolitá plocha skla, která není narušována rámy oken dveří.

Brada divákovi poklesne ještě níž při pohledu na záď auta. Z obrázků to není patrné, ale podle tvrzení Citroënu je konkávní (vypouklé dovnitř). Oblé víko kufru je jakoby "utopené" vzhledem k bokům s integrovanými světly velmi netradičního tvaru, až bude C6 svištět po dálnici vysune se z něho spojler.

Zvláštní efekty Citroën
Jako správný citroën, musí i C6 nabídnout technické lahůdky, na které konkurence závistivě hledí. Aktivní podvozek s variabilním hydropneumatickým odpružením, ochotný vyžehlit i to co natropí zimní mrazy na našich silnicích, patří k citroënům už několik desetiletí. Novější lahůdkou je systém hlídající řidiče před vyjetím z pruhu, nebo tempomat s omezovačem rychlosti. Samozřejmostí jsou světla, která vidí za roh, parkovací asistent vpředu i vzadu, nebo elektronická parkovací brzda.

Maxilahůdka
Tou je systém projekce informací na čelní sklo, který umožňuje zobrazovat na čelním skle nejdůležitější informace, jako jsou rychlost vozidla nebo pokyny navigačního systému. Vše v zájmu zlepšení aktivní bezpečnosti.

Jistě pane prezidente
Stevardka se do Citroënu C6 přeci jen asi nevejde. O pohodlí posádky se ale dostatečně postará čtyřzónová klimatizace, elektricky posuvná a nastavitelná zadní sedadla, nebo vrstvená boční skla.

Srdce šelmy
Motory si "Cé-šestka" vypůjčila od lví sestřenice - Peugeotu 607. Jisté jsou prozatím dva šestiválce. Třílitrový benzinový s výkonem 215 koní (155 kW) a 2,7litrový diesel HDi s filtrem pevných čístic nabízející služby 208 koňového stáda (150 kW). Motory spolupracují s šestistupňovou automatickou převodovkou.

Spekuluje se i o slabších motorech, které by měly najít cestu pod kapotu velkého citroënu. Co třeba čtyřválce 2,0 (150 koní, benzinový) a 2,2 litru (133 koní, naftový)?

Au revoir v Ženevě, Fantomasi!

Autoři: ,




Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Předání nového auta v pražském autosalonu Seat.
Nákupem auta placení teprve začíná a peníze se kutálí, i když nejezdíte

Kolik vlastně ten komfort mít před domem nebo v garáži auto stojí? Leasingové firmy na to mají celá oddělení. I vy si to můžete zkusit aspoň přibližně...  celý článek

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Tesla Model X P90D Ludicrous
Pouliční nabíječky spustí revoluci, slibuje nadšenec do elektroaut

Až budou stojany pro nabíjení v ulicích, rozvoj elektroaut nic nezastaví, říká majitel vozu Tesla a velký propagátor elektromobilů Martin Hejtmánek.  celý článek

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Další z rubriky

Peugeot Pick Up
Autofotka týdne: Peugeot má auto pro Afriku, je to starý nissan z Číny

Peugeot Pick Up je možná jeden z nejbizarnějších přírůstků mezi autonovinkami letošního roku. Francouzská automobilka se s ním chce ve velkém stylu vrátit na...  celý článek

Nový facelift Škoda Rapid Spaceback
Vylepšený rapid je venku: tříválcové TSI a internet na palubě

Rapid se po pěti letech dočkává faceliftu. Škoda představuje oficiálně první fotky a informace. Obě karosářské verze rapidu liftback i spaceback (hatchback)...  celý článek

Dacia Sandero Stepway
O dacie je zájem, čeká se na ně až půl roku. Letos přijede nový duster

Co chystá Dacia? Letos nový Duster a dočkáme se jeho menší verze v podobě malého crossoveru.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.