Citroen C6: nový koráb pro Fantomase

Ladnost, elegance a rafinovanost se zhmotnily v nové vlajkové lodi Citroënu. Studie francouzské automobilky patří k tomu nejlepšímu, co lze na autosalonech najít. Při tvorbě "Cé-šestky" se designéři také odmítli omezovat v rozletu.

Nové citroëny sice příliš jednotně nevypadají, co kus - to originál.

Ale každý z těch originálů stojí za to.

Francouzský koráb, který bude jednou z nejobletovanějších novinek ženevského autosalonu, vypadá dostatečně tajemně, ladně a honosně.

Velké "šéfovské" auto, přeci nemusí být usedlé a nenápadné. Jednoduché linie, mohutné hmoty a originální detaily dělají z C6 více než důstojného nástupce slavných velkých citroënů. Svatořečená pramatka všech krásných aut - "Bohyně" (pravým označením Citroen DS) se rozhodně stydět nemusí.

Tříprostorové limuzíny jsou podle myšlení Citroënu příliš nudné. A tak je novinka spíše jen dvouapůlprostorová. Nekonečně dlouhý "čumák" ladná linie střechy a malý oblý půlprostor kufru by naznačoval spíše na liftback, než na sedan pro Jacquesa Chiraka.

Aerodynamika, na kterou si můžeme sáhnout, tak lze jednoduše nový citroën popsat. Tvary a linie, které je potřeba zdůraznit, vykreslují chromové lišty. Na první pohled zaujme dlouhatánský rozvor (kola tak nepřekáží dveřím) a jednolitá plocha skla, která není narušována rámy oken dveří.

Brada divákovi poklesne ještě níž při pohledu na záď auta. Z obrázků to není patrné, ale podle tvrzení Citroënu je konkávní (vypouklé dovnitř). Oblé víko kufru je jakoby "utopené" vzhledem k bokům s integrovanými světly velmi netradičního tvaru, až bude C6 svištět po dálnici vysune se z něho spojler.

Zvláštní efekty Citroën
Jako správný citroën, musí i C6 nabídnout technické lahůdky, na které konkurence závistivě hledí. Aktivní podvozek s variabilním hydropneumatickým odpružením, ochotný vyžehlit i to co natropí zimní mrazy na našich silnicích, patří k citroënům už několik desetiletí. Novější lahůdkou je systém hlídající řidiče před vyjetím z pruhu, nebo tempomat s omezovačem rychlosti. Samozřejmostí jsou světla, která vidí za roh, parkovací asistent vpředu i vzadu, nebo elektronická parkovací brzda.

Maxilahůdka
Tou je systém projekce informací na čelní sklo, který umožňuje zobrazovat na čelním skle nejdůležitější informace, jako jsou rychlost vozidla nebo pokyny navigačního systému. Vše v zájmu zlepšení aktivní bezpečnosti.

Jistě pane prezidente
Stevardka se do Citroënu C6 přeci jen asi nevejde. O pohodlí posádky se ale dostatečně postará čtyřzónová klimatizace, elektricky posuvná a nastavitelná zadní sedadla, nebo vrstvená boční skla.

Srdce šelmy
Motory si "Cé-šestka" vypůjčila od lví sestřenice - Peugeotu 607. Jisté jsou prozatím dva šestiválce. Třílitrový benzinový s výkonem 215 koní (155 kW) a 2,7litrový diesel HDi s filtrem pevných čístic nabízející služby 208 koňového stáda (150 kW). Motory spolupracují s šestistupňovou automatickou převodovkou.

Spekuluje se i o slabších motorech, které by měly najít cestu pod kapotu velkého citroënu. Co třeba čtyřválce 2,0 (150 koní, benzinový) a 2,2 litru (133 koní, naftový)?

Au revoir v Ženevě, Fantomasi!

,