Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Francie prozkoumá emise PSA: Citroën Cactus sedminásobně překročil limity

aktualizováno 
Koncerny Renault a PSA jsou ve Francii konfrontovány s podezřelými výsledky emisních testů. Podle britského serveru Autocar byly například modelu Citroën C4 Cactus naměřeny emise pevných částic NOx 585 mg/km, přičemž výrobce uvádí hodnotu pouze 80 mg/km. To je víc než sedminásobné překročení limitů.

Citroën C4 Cactus | foto: Jaroslav Halamka, iDNES.cz

S informací přišel jako první list Le Parisien, podle nějž byl tento dramatický rozdíl hodnot naměřen u Citroënu C4 Cactus s motorem 1.6 BlueHDi 100.

Údaje vycházejí z měření Evropské komise, která v závěru loňského roku náhodně vybrala čtyři modely prodávané ve Francii, z toho tři s dieselovými a jeden s benzinovým motorem, a podrobila je sérii testů. Testovala je v laboratorních podmínkách i v běžném provozu a při různých teplotách.

Lucia Caudetová, mluvčí Evropské komise, ovšem zároveň uvedla, že rozpor ve výsledcích měření NOx v laboratorních podmínkách a na silnici ještě nemusí znamenat, že automobilka podváděla. „Výsledky měření jsme 22.
prosince předali k dalšímu šetření a je na příslušných státních orgánech, aby je vyhodnotily,“ uvedla.

Pařížská prokuratura před několika dny zahájila vyšetřování automobilky Renault, zda nepodváděla při měření emisí. Francouzská ministryně životního prostředí Ségolène Royalová se k aktuální situaci zatím nevyjádřila, ale konstatovala, že by se stávající prověřování emisí u Renaultu mělo rozšířit i na koncern PSA.

Pro Reuters ovšem uvedla: „Nemám zatím důvod se domnívat, že Renault podváděl podobně jako Volkswagen.“ Koncern PSA k celé záležitosti pro média zatím uvedl pouze to, že nedostal žádné protokoly o měření, ke kterým by se mohl vyjádřit, ale že na případném vyšetřování bude spolupracovat.

Autoři:




Nejčtenější

Nehoda šesti auta zablokovala pravý jízdní pruh na 13. kilometru R10 ve směru...
Jaro obnažilo české tankodromy. Zničené kolo zaplatí pojišťovna

Tuhé mrazy a častější střídání teplot nad a pod nulou si přes zimu ošklivě pohrály se stavem českých silnic. Podle silničářů je letošní situace horší než...  celý článek

Nejstarší Vespa je na prodej. Cena za italskou ikonu se v aukci vyšplhá nejspíš...
Nejstarší Vespa na světě je na prodej. Za devět milionů

Na sedm až devět milionů korun si cení trh nejstarší skútr na světě od legendární italské značky Vespa. Číslo rámu 1003 prozrazuje, že jde o třetí stroj série...  celý článek

Krasavice na veteránském autosalonu classic Show Brno
OBRAZEM: Z českých krásek mezi autodědečky přechází zrak

To jinde nespatříte: promenáda v plavkách mezi autoveterány, dámy jak vystřižené z filmu pro pamětníky, femme-fatale v auťáku, o kterém vám jako malém...  celý článek

H-D Streed Rod. Letošní sezóna ukáže, zda za cenu kolem 220 tisíc přebere část...
Harley-Davidson představuje nové cruisery: nejlevnější a nejdražší

Ikonická americká značka si na jaro schovala dvě novinky a představila novou verzi nejdostupnějšího cruiseru Street Rod 750, který vyrábí ve své zahraniční...  celý článek

Závodní speciál Praga Super Piccolo pro závod 1000 mil československých 1934
Praga: vozy na statisíce kilometrů, oblíbil si je i prezident Masaryk

Historie automobilky Praga se začala psát před 110 lety. Pragovky platily za etalon konzervativní spolehlivosti, uživatel vždy věděl, co od nich čekat. Ne...  celý článek

Renault Kadjar 1.6dCi 130k 4x4 INTENS  ...
Renault Kadjar 1.6dCi 130k 4x4 INTENS ...

r.v. 2016, naj. 18 552 km, diesel, 1. majitel
559 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.