Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Francie prozkoumá emise PSA: Citroën Cactus sedminásobně překročil limity

aktualizováno 
Koncerny Renault a PSA jsou ve Francii konfrontovány s podezřelými výsledky emisních testů. Podle britského serveru Autocar byly například modelu Citroën C4 Cactus naměřeny emise pevných částic NOx 585 mg/km, přičemž výrobce uvádí hodnotu pouze 80 mg/km. To je víc než sedminásobné překročení limitů.

Citroën C4 Cactus | foto: Jaroslav Halamka, iDNES.cz

S informací přišel jako první list Le Parisien, podle nějž byl tento dramatický rozdíl hodnot naměřen u Citroënu C4 Cactus s motorem 1.6 BlueHDi 100.

Údaje vycházejí z měření Evropské komise, která v závěru loňského roku náhodně vybrala čtyři modely prodávané ve Francii, z toho tři s dieselovými a jeden s benzinovým motorem, a podrobila je sérii testů. Testovala je v laboratorních podmínkách i v běžném provozu a při různých teplotách.

Lucia Caudetová, mluvčí Evropské komise, ovšem zároveň uvedla, že rozpor ve výsledcích měření NOx v laboratorních podmínkách a na silnici ještě nemusí znamenat, že automobilka podváděla. „Výsledky měření jsme 22.
prosince předali k dalšímu šetření a je na příslušných státních orgánech, aby je vyhodnotily,“ uvedla.

Pařížská prokuratura před několika dny zahájila vyšetřování automobilky Renault, zda nepodváděla při měření emisí. Francouzská ministryně životního prostředí Ségolène Royalová se k aktuální situaci zatím nevyjádřila, ale konstatovala, že by se stávající prověřování emisí u Renaultu mělo rozšířit i na koncern PSA.

Pro Reuters ovšem uvedla: „Nemám zatím důvod se domnívat, že Renault podváděl podobně jako Volkswagen.“ Koncern PSA k celé záležitosti pro média zatím uvedl pouze to, že nedostal žádné protokoly o měření, ke kterým by se mohl vyjádřit, ale že na případném vyšetřování bude spolupracovat.

Autoři:




Nejčtenější

Audi A5 Sportback
Audi A5 Sportback je pro manažery, kterým nechtějí koupit sporťák

Audi A5 je ideální volbou pro manažera, který chce něco víc než „obyčejnou“ limuzínu. Sporťák mu ve firmě neprojde, ale chce něco, co aspoň sportovně vypadá a...  celý článek

Seat Ibiza
Nový Seat Ibiza je malý rozměry, ale velký kabinou i chováním

Pokud nepotřebujete prostor na kočárek a celou rodinu, můžete zůstat o patro níže a pořádně si naložit výbavou malé auto. Seat Ibiza už totiž rozhodně „malé“...  celý článek

Tuningový sraz v Teplicích
Od června začínají pokuty za úpravy aut, servis je musí majiteli hlásit

Od června vstoupí v platnost novela zákona o podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích. Její součástí je povinnost autoservisů oznámit majiteli při...  celý článek

Walter de Silva
Číňané skupují evropské mozky. Teď mají kapitální úlovek

V Evropě jde do tuhého: nejsou lidi a nejen ve výrobě. V autoprůmyslu začíná být situace kritická, po každém, kdo vypadá, že by ho lepší podmínky dokázaly...  celý článek

Kamil Holán
Český šampion přírodních okruhů: Závodění je můj život

„Strašně mě to baví,“ říká nadšeně o závodění na motorce Kamil Holán a zopakuje to několikrát. Je jedním z nejlepších českých jezdců na přírodních okruzích, to...  celý článek

Další z rubriky

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Soumrak dieselů přichází. V Evropě už jejich podíl klesl pod polovinu

Rok a půl po vypuknutí aféry Dieselgate výrazně klesá v Evropě zájem o naftové motory. Poprvé jejich podíl v nových registracích klesl pod 50 procent.   celý článek

(Ilustrační snímek)
Šéf Fordu končí, sázka na robotická auta a elektromobily mu nevyšla

Velké personální změny se odehrávají v automobilce Ford. Podle magazínu Bloomberg přišel o místo předseda představenstva Mark Fields i šéf komunikace Ray Day.  celý článek

Walter de Silva
Číňané skupují evropské mozky. Teď mají kapitální úlovek

V Evropě jde do tuhého: nejsou lidi a nejen ve výrobě. V autoprůmyslu začíná být situace kritická, po každém, kdo vypadá, že by ho lepší podmínky dokázaly...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.