Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

DS už není Citroën a chce konkurovat Audi. Koncept Divine ukazuje čím

  8:00aktualizováno  8:00
Na pařížském autosalonu se z modelové řady DS od Citroënu stává samostatná značka. Nový výrobce přivezl koncept Divine, na kterém ukazuje originální designový styl. Zvenku atraktivní hatchback překvapuje především variabilním interiérem. Lze ho přestavět k nepoznání za pouhých 15 minut. Rodina tak může mít tři auta v jednom.

DS Divine | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Řada DS byla dosud pro Citroën velmi důležitá. Za standardní techniku v lepším kabátku si totiž může účtovat nadprůměrné ceny a tento postup mu zatím vychází. Třeba v Číně modely DS prodává zcela samostatně ve vlastní prodejní síti a na nezájem zákazníků si rozhodně nemůže stěžovat.

Značka DS se od Citroënu zcela oddělí i v Evropě a její oficiální představení probíhá právě teď na pařížském autosalonu. Od roku 2020 chce být značka DS konkurencí třeba pro Audi.

DS Divine

Nový směr značky ukazuje v Paříži koncept Divine, který toho se současnou prémiovou produkcí Citroënu nemá příliš společného. Extrémně široký hatchback má velmi ostře řezané rysy s mnoha prolisy, které mu přidávají na sportovním vzhledu. Je jasné, že koncern PSA chce výrazně odlišit prémiové modely DS od běžné produkce, což dosud v plné míře neplatilo.

Základní linie můžeme považovat za předobraz sériových modelů řady DS, ale některé detaily jasně patří ryze designérským hrátkám pro výstavy a přehlídky. Zvenku to platí především o střeše a "zadním oknu" s károvaným vzorem, který mění vzhled podle úhlu pohledu. Průhled vzad řeší kamery, které obraz promítají do zpětného zrcátka.

Čisté linie zádi stojí za pozornost, divine dokazuje, že méně je mnohdy více. Hezká jsou i tvarově jednoduchá koncová světla. Spojujícím motivem jsou pak kosočtverce. Vedle střechy je najdeme i v detailech přední masky, v zadních světlech a v interiéru.

To nejpodstatnější se však odehrává uvnitř. Interiér je sám o sobě velmi futuristický a můžeme jen stěží předpokládat, že v takové podobě dorazí do sériové produkce. Ale to není u prototypů a výstavních konceptů nic neobvyklého. Značka DS ovšem extravaganci v interiéru posunula ještě dále. Vzhled vnitřku totiž lze změnit za pár minut podle chuti majitele.

Operace výměny některých panelů interiéru trvá 15 minut a pro Paříž si Citroen vymyslel tři vzory. Mění se na neobvykle tvarované palubní desce, která plynule přechází do středového panelu a také do dveřních výplní. Základní Male je určen mužům a představuje vcelku decentní karbonový povrch palubní desky a výplně dveří. K jednoduchému karbonu vcelku dobře ladí neobvyklý tvar zbytku středového panelu.

DS Divine

To samé platí i o dámském vzoru Parisienne Chic. Ten kombinuje světlý povrch palubní desky s vyšívanými plochami saténu v kombinaci s kůží. Třetí verze interiéru se jmenuje Fatale Punk a bude pravděpodobně pro nekonvenční dcery majitelů. Kombinuje kosočtvercový plastický vzor a křišťály od Swarovskiho. Tato poslední varianta je poněkud přeplácaná a velké plochy vypadají jako koženková dečka přes motor ve starých náklaďácích nebo autobusech.

V této podobě se interiér těžko dočká sériové produkce, Citroën spíš chtěl ukázat, že i poměrně jednoduchou výměnou lze interiér výrazně změnit. Otázkou je, jestli něco takového budou zákazníci vyžadovat.

Fotogalerie

Divine není velké auto, patří zcela jasně mezi kompakty. S délkou 4,21 metru zapadá mezi VW Golf, Citroën C4, Renault Megane a další obvyklou produkci. Liší se šířkou, téměř dva metry jsou naopak hodně a ve městě to jistě nebude při parkování výhoda. Navíc především cestující vepředu nemají nadbytek prostoru. Výška 1,36 metru pak odkazuje na dynamické rysy karoserie.

Koncept pohání stejný motor jako koncernový Peugeot RCZ R. Má objem 1,6 litru a výkon 200 kW. Ale příliš podstatné to není, Divine je koncept a ten si špičkový agregát zaslouží. Produkční vozy budou mít širší výběr a převážně slabší agregáty. Koncept má pohon předních kol, výkon na ně posílá automatická převodovka.

Autor:




Nejčtenější

Pavel Kadaš, předseda spolku, který muzeum provozuje, pózuje mezi vozy v...
V muzeu ve Velkých Hamrech odpočívají moskviče i prototypy škodovek

Běžné automobily, kterých byly za socialismu plné silnice, i vzácné prototypy, jež se dochovaly do dnešních dnů jen zázrakem. To vše je k vidění v Muzeu...  celý článek

Škoda Yeti.
Soud nařídil VW koupit od zákazníka škodovku s podvodným softwarem

Zemský soud v německém Hildesheimu v úterý nařídil německé automobilce Volkswagen, aby od jednoho německého zákazníka za plnou cenu odkoupila naftový vůz Škoda...  celý článek

Audi ukázalo zmenšený model Q2, který se s využitím kamer a ultrazvukových...
Audi se jízdu bez řidiče musí naučit sama

Německá značka Audi pracuje na systému autonomního řízení, který se učí podle šoféra. Asistenční systémy s umělou inteligencí se dostanou již do příští A8.  celý článek

Opel Crossland X
Crossland X je další opel do městského terénu

MPV už nefrčí, nahrazují je auta na zvýšeném podvozku. Velmi povedenou a v druhé generaci nedoceněnou Merivu nahradí v nabídce Opelu SUV jménem Crossland X....  celý článek

Autobus sjel na Kolínsku do příkopu, hasiči evakuovali 28 osob (13.1.2017).
Silnice jsou úzké a auta široká. Ke sjetí na krajnici je čím dál blíže

Redakce iDNES.cz dlouhodobě sleduje frekventovanou silnici třetí třídy na východním okraji Prahy. Komunikace 0126a je velmi úzká, s okrajem vozovky začíná...  celý článek

Bentley 6,0 Bentayga W12 First Edition
Bentley 6,0 Bentayga W12 First Edition

r.v. 2016, naj. 210 km, benzín, 1. majitel
10 550 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.