Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

DS už není Citroën a chce konkurovat Audi. Koncept Divine ukazuje čím

  8:00aktualizováno  8:00
Na pařížském autosalonu se z modelové řady DS od Citroënu stává samostatná značka. Nový výrobce přivezl koncept Divine, na kterém ukazuje originální designový styl. Zvenku atraktivní hatchback překvapuje především variabilním interiérem. Lze ho přestavět k nepoznání za pouhých 15 minut. Rodina tak může mít tři auta v jednom.

DS Divine | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Řada DS byla dosud pro Citroën velmi důležitá. Za standardní techniku v lepším kabátku si totiž může účtovat nadprůměrné ceny a tento postup mu zatím vychází. Třeba v Číně modely DS prodává zcela samostatně ve vlastní prodejní síti a na nezájem zákazníků si rozhodně nemůže stěžovat.

Značka DS se od Citroënu zcela oddělí i v Evropě a její oficiální představení probíhá právě teď na pařížském autosalonu. Od roku 2020 chce být značka DS konkurencí třeba pro Audi.

DS Divine

Nový směr značky ukazuje v Paříži koncept Divine, který toho se současnou prémiovou produkcí Citroënu nemá příliš společného. Extrémně široký hatchback má velmi ostře řezané rysy s mnoha prolisy, které mu přidávají na sportovním vzhledu. Je jasné, že koncern PSA chce výrazně odlišit prémiové modely DS od běžné produkce, což dosud v plné míře neplatilo.

Základní linie můžeme považovat za předobraz sériových modelů řady DS, ale některé detaily jasně patří ryze designérským hrátkám pro výstavy a přehlídky. Zvenku to platí především o střeše a "zadním oknu" s károvaným vzorem, který mění vzhled podle úhlu pohledu. Průhled vzad řeší kamery, které obraz promítají do zpětného zrcátka.

Čisté linie zádi stojí za pozornost, divine dokazuje, že méně je mnohdy více. Hezká jsou i tvarově jednoduchá koncová světla. Spojujícím motivem jsou pak kosočtverce. Vedle střechy je najdeme i v detailech přední masky, v zadních světlech a v interiéru.

To nejpodstatnější se však odehrává uvnitř. Interiér je sám o sobě velmi futuristický a můžeme jen stěží předpokládat, že v takové podobě dorazí do sériové produkce. Ale to není u prototypů a výstavních konceptů nic neobvyklého. Značka DS ovšem extravaganci v interiéru posunula ještě dále. Vzhled vnitřku totiž lze změnit za pár minut podle chuti majitele.

Operace výměny některých panelů interiéru trvá 15 minut a pro Paříž si Citroen vymyslel tři vzory. Mění se na neobvykle tvarované palubní desce, která plynule přechází do středového panelu a také do dveřních výplní. Základní Male je určen mužům a představuje vcelku decentní karbonový povrch palubní desky a výplně dveří. K jednoduchému karbonu vcelku dobře ladí neobvyklý tvar zbytku středového panelu.

DS Divine

To samé platí i o dámském vzoru Parisienne Chic. Ten kombinuje světlý povrch palubní desky s vyšívanými plochami saténu v kombinaci s kůží. Třetí verze interiéru se jmenuje Fatale Punk a bude pravděpodobně pro nekonvenční dcery majitelů. Kombinuje kosočtvercový plastický vzor a křišťály od Swarovskiho. Tato poslední varianta je poněkud přeplácaná a velké plochy vypadají jako koženková dečka přes motor ve starých náklaďácích nebo autobusech.

V této podobě se interiér těžko dočká sériové produkce, Citroën spíš chtěl ukázat, že i poměrně jednoduchou výměnou lze interiér výrazně změnit. Otázkou je, jestli něco takového budou zákazníci vyžadovat.

Fotogalerie

Divine není velké auto, patří zcela jasně mezi kompakty. S délkou 4,21 metru zapadá mezi VW Golf, Citroën C4, Renault Megane a další obvyklou produkci. Liší se šířkou, téměř dva metry jsou naopak hodně a ve městě to jistě nebude při parkování výhoda. Navíc především cestující vepředu nemají nadbytek prostoru. Výška 1,36 metru pak odkazuje na dynamické rysy karoserie.

Koncept pohání stejný motor jako koncernový Peugeot RCZ R. Má objem 1,6 litru a výkon 200 kW. Ale příliš podstatné to není, Divine je koncept a ten si špičkový agregát zaslouží. Produkční vozy budou mít širší výběr a převážně slabší agregáty. Koncept má pohon předních kol, výkon na ně posílá automatická převodovka.

Autor:




Nejčtenější

Nejstarší Vespa je na prodej. Cena za italskou ikonu se v aukci vyšplhá nejspíš...
Nejstarší Vespa na světě je na prodej. Za devět milionů

Na sedm až devět milionů korun si cení trh nejstarší skútr na světě od legendární italské značky Vespa. Číslo rámu 1003 prozrazuje, že jde o třetí stroj série...  celý článek

Nehoda šesti auta zablokovala pravý jízdní pruh na 13. kilometru R10 ve směru...
Jaro obnažilo české tankodromy. Zničené kolo zaplatí pojišťovna

Tuhé mrazy a častější střídání teplot nad a pod nulou si přes zimu ošklivě pohrály se stavem českých silnic. Podle silničářů je letošní situace horší než...  celý článek

H-D Streed Rod. Letošní sezóna ukáže, zda za cenu kolem 220 tisíc přebere část...
Harley-Davidson představuje nové cruisery: nejlevnější a nejdražší

Ikonická americká značka si na jaro schovala dvě novinky a představila novou verzi nejdostupnějšího cruiseru Street Rod 750, který vyrábí ve své zahraniční...  celý článek

Závodní speciál Praga Super Piccolo pro závod 1000 mil československých 1934
Praga: vozy na statisíce kilometrů, oblíbil si je i prezident Masaryk

Historie automobilky Praga se začala psát před 110 lety. Pragovky platily za etalon konzervativní spolehlivosti, uživatel vždy věděl, co od nich čekat. Ne...  celý článek

Alfa Romeo Stelvio
První rande s italskou sexbombou: Alfa Romeo Stelvio v akci

Alfa Romeo začíná novou éru, chce být globální sexbombou mezi prémiovými značkami. Jízdními výkony je jí už teď. Stelvio, první SUV značky v její 107leté...  celý článek

BMW Řada 7 3.0 740d xDrive
BMW Řada 7 3.0 740d xDrive

r.v. 2016, naj. 25 000 km, diesel
3 071 064 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.