Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

DS už nebude plebejským Citroenem a přidal si mezeru

aktualizováno 
Prémiová řada DS se od mateřského Citroenu odpoutala nejdřív v Číně a teď tato změna probíhá i v Evropě. Po faceliftu se citroenovského DNA vzdává vrcholný model DS 5. S mateřskou značkou už nebude mít na první pohled nic společného.

DS 5 (Citroen) | foto: Citroen

Řada DS je poměrně logickým krokem koncernu PSA dostávat za auta prémiové ceny, které prostě zákazníci za běžnou produkci Citroenů a Peugeotů platit nebudou. Jméno legendárního modelu DS z padesátých let se hodilo, ale doposud jen doplňovalo tradiční znak Citroenu a šípovité logo značky. Nejprve v Číně a od podzimu i v Evropě ale PSA řadu DS mění na samostatnou značku bez viditelné spojitosti s Citroenem.

Fotogalerie

Citroen začíná pro DS budovat v Evropě samostatné prodejny, tak jak to už dříve udělal na čínském trhu. A pozor, plánuje se vstup značky DS do USA. Což je docela významný krok, protože koncern PSA zámořský trh opustil v roce 1991, naposled zde prodával modely Peugeot 405 a Citroen XM. Otázkou ale je, zda Američané prahnou po evropské „prémiovce“ s maloobjemovými motory za pravděpodobně ne nízké ceny.

Ze tří v Evropě prodávaných modelů DS (3, 4 a 5) přišla změna nejprve na vrcholný model DS5. Tedy nyní už DS 5, protože mezi značku a číselné označení se nyní vcelku logicky vklínila mezera. Prostě a jednoduše, od faceliftu to již není Citroen DS5 ale jen DS 5. Stejnou logiku značení dostanou všechny nové modely a možná i dva zbývající současné.

Může se hodit

Hledáte nové auto a nechce se vám běhat po autobazarech? Vyberte si svůj nový vůz z nejširší nabídky na trhu v klidu domova na Automodul.cz.

Změna značky je výrazně patrná i na samotném autě. Všechna loga Citroenu musela pryč, DS už prostě na první pohled nebude mít s mateřským Citroenem nic společného. Nejvýraznějí změnou prošla přední maska. Místo tradičního loga na masce je zde nyní jen znak DS a samozřejmě celá maska vypadá úplně jinak. Je výrazně užší a sedí na nyní výrazném nárazníku. Je hodně vystrčená a výrazně orámovaná chromem.

DS 5 (Citroen)

Vzadu už k tak významným změnám nedošlo. Revidovaný, ale jen decentně, je tvar zadních svítilen a auto má výraznější chromované koncovky výfuku. Další změny jsou již uvnitř auta. Na středové konzole se uklízelo, zmizelo z ní docela dost tlačítek, což nejenom lépe vypadá, ale je to i přehlednější. Zůstává interiér vyvedený v prémiových materiálech a navíc přibyly některé funkce, jako je Mirror Link, nebo-li spárování mobilu z palubním systémem a zrcadlení obsahu ze smartphonu na displej v autě. Hi-fi je pak od značky Denon.

Výbava může zahrnovat leccos, v tomto směru si DS 5 nezadá z prémiovou konkurencí z Německa. V nabídce jsou bezpečnostní systémy, vrstvená boční skla, head-up displej, zpětná kamera s parkovacím systémem, masážní sedadla a další výbava. Záležet bude jen na plnosti peněženky kupce, současné před-faceliftové provedení startuje na 750 000 korunách ma lehce se vyšplhá přes milion až na závratných 1,2 milionu za top provedení s dieselovým motorem.

Pod kapotou bude jediný benzínový agregát 1,6 THP ve dvou výkonnových verzích: základní s 121 kW a později s naladěním na 154 kW. U Dieselů také není moc na výběr, tedy alespoň co se objemu motoru týče. Buď dvoulitr nebo dvoulitr. Výkonnově zde budou tři verze. Základní má výkon 88 kW, což by spíš odkazovalo na agregát 1,6 litru, prostřední verze má 110 kW a nejvýkonnější verze poskytne 132 kW.

DS 5 (Citroen)

Na závěr je zde hybridní provedení, které jako jediné poskytne pohon všech kol. A zajímavostí je, že elektromotoru sekunduje diselový agregát. Celkový výkon je 147 kW, diesel pohání přední kola, elektromotor pak zadní. Řidič si může volit, jestli zapojí oba agregáty, nebo jestli pojede čistě na elektřinu.

Faceliftovaný DS 5 se začne prodávat v červnu, výstavní premiéru si odbude na autosalonu v Ženevě.

Autor:




Nejčtenější

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Logo společnosti Škoda Auto. Ilustrační foto
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí nabídka ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a...  celý článek

Muzeum veteránů v Nové Bystřici sídlí v budově staré industriální textilky. Na...
Cadillac, jeden ze symbolů USA, slaví 115. narozeniny

Cadillac, nejlépe růžový, je jedním ze symbolů svobodomyslného životního stylu i prosperity Spojených států. Firmu, která proslula výrobou luxusních vozů...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Další z rubriky

Maskovaný Hyundai i30 N zachycený začátkem července na dálnici
Fotošpionáž: Ostrý hyundai z Nošovic trénuje i v Česku

Korejská automobilka chystá představení ostré verze modelu i30, který se vyrábí ve slezských Nošovicích. Čtenář iDNES.cz načapal jeho maskovaný prototyp na...  celý článek

Audi A8 při světové premiéře v Barceloně
Nové Audi A8 je nejmodernější auto světa, už jsme v něm seděli

Auto pro pány ředitele, prezidenty, celebrity - Audi A8 je výstavní skříň moderních technologií německé značky. Model patřící společně s BMW řady 7 a...  celý článek

KIA Stonic
OBRAZEM: Prolezli jsme novinku Kie, Stonic nahrazuje oblíbené MPV

Stonic je nejnovější přírůstek do nabídky korejské Kie. Automobilka pevně usazená v Evropě novinkou rozšiřuje nabídku SUV a zároveň nahrazuje oblíbené malé MPV...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.