Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

DS už nebude plebejským Citroenem a přidal si mezeru

aktualizováno 
Prémiová řada DS se od mateřského Citroenu odpoutala nejdřív v Číně a teď tato změna probíhá i v Evropě. Po faceliftu se citroenovského DNA vzdává vrcholný model DS 5. S mateřskou značkou už nebude mít na první pohled nic společného.

DS 5 (Citroen) | foto: Citroen

Řada DS je poměrně logickým krokem koncernu PSA dostávat za auta prémiové ceny, které prostě zákazníci za běžnou produkci Citroenů a Peugeotů platit nebudou. Jméno legendárního modelu DS z padesátých let se hodilo, ale doposud jen doplňovalo tradiční znak Citroenu a šípovité logo značky. Nejprve v Číně a od podzimu i v Evropě ale PSA řadu DS mění na samostatnou značku bez viditelné spojitosti s Citroenem.

Fotogalerie

Citroen začíná pro DS budovat v Evropě samostatné prodejny, tak jak to už dříve udělal na čínském trhu. A pozor, plánuje se vstup značky DS do USA. Což je docela významný krok, protože koncern PSA zámořský trh opustil v roce 1991, naposled zde prodával modely Peugeot 405 a Citroen XM. Otázkou ale je, zda Američané prahnou po evropské „prémiovce“ s maloobjemovými motory za pravděpodobně ne nízké ceny.

Ze tří v Evropě prodávaných modelů DS (3, 4 a 5) přišla změna nejprve na vrcholný model DS5. Tedy nyní už DS 5, protože mezi značku a číselné označení se nyní vcelku logicky vklínila mezera. Prostě a jednoduše, od faceliftu to již není Citroen DS5 ale jen DS 5. Stejnou logiku značení dostanou všechny nové modely a možná i dva zbývající současné.

Může se hodit

Hledáte nové auto a nechce se vám běhat po autobazarech? Vyberte si svůj nový vůz z nejširší nabídky na trhu v klidu domova na Automodul.cz.

Změna značky je výrazně patrná i na samotném autě. Všechna loga Citroenu musela pryč, DS už prostě na první pohled nebude mít s mateřským Citroenem nic společného. Nejvýraznějí změnou prošla přední maska. Místo tradičního loga na masce je zde nyní jen znak DS a samozřejmě celá maska vypadá úplně jinak. Je výrazně užší a sedí na nyní výrazném nárazníku. Je hodně vystrčená a výrazně orámovaná chromem.

DS 5 (Citroen)

Vzadu už k tak významným změnám nedošlo. Revidovaný, ale jen decentně, je tvar zadních svítilen a auto má výraznější chromované koncovky výfuku. Další změny jsou již uvnitř auta. Na středové konzole se uklízelo, zmizelo z ní docela dost tlačítek, což nejenom lépe vypadá, ale je to i přehlednější. Zůstává interiér vyvedený v prémiových materiálech a navíc přibyly některé funkce, jako je Mirror Link, nebo-li spárování mobilu z palubním systémem a zrcadlení obsahu ze smartphonu na displej v autě. Hi-fi je pak od značky Denon.

Výbava může zahrnovat leccos, v tomto směru si DS 5 nezadá z prémiovou konkurencí z Německa. V nabídce jsou bezpečnostní systémy, vrstvená boční skla, head-up displej, zpětná kamera s parkovacím systémem, masážní sedadla a další výbava. Záležet bude jen na plnosti peněženky kupce, současné před-faceliftové provedení startuje na 750 000 korunách ma lehce se vyšplhá přes milion až na závratných 1,2 milionu za top provedení s dieselovým motorem.

Pod kapotou bude jediný benzínový agregát 1,6 THP ve dvou výkonnových verzích: základní s 121 kW a později s naladěním na 154 kW. U Dieselů také není moc na výběr, tedy alespoň co se objemu motoru týče. Buď dvoulitr nebo dvoulitr. Výkonnově zde budou tři verze. Základní má výkon 88 kW, což by spíš odkazovalo na agregát 1,6 litru, prostřední verze má 110 kW a nejvýkonnější verze poskytne 132 kW.

DS 5 (Citroen)

Na závěr je zde hybridní provedení, které jako jediné poskytne pohon všech kol. A zajímavostí je, že elektromotoru sekunduje diselový agregát. Celkový výkon je 147 kW, diesel pohání přední kola, elektromotor pak zadní. Řidič si může volit, jestli zapojí oba agregáty, nebo jestli pojede čistě na elektřinu.

Faceliftovaný DS 5 se začne prodávat v červnu, výstavní premiéru si odbude na autosalonu v Ženevě.

Autor:




Nejčtenější

Brno Revival Mezi pavilony
VIDEO: Bugatka stará 91 let řádí v Brně, až dlažební kostky létají

Někdo by řekl, že jezdit takto se skoro se stoletým autem je skoro svatokrádež. Ale ta nádherná oprýskaná bugatka, celá od oleje a s orezlým výfukem, je...  celý článek

Elektrická dodávka StreetScooter od Deutsche Post
Zkusili jsme německou poštovní dodávku. Elektromobil, který dává smysl

Boxberg (Od zpravodaje iDNES.cz) Taková auta se dnes vlastně ani nevyrábějí. Jednoduchá, účelná, postavená přesně k tomu, pro co mají být určena. Vlastně není divu, že se německá pošta...  celý článek

Ilustrační snímek
Půjčení auta na dovolené: cenu šponují doplňkové služby

Chcete na dovolenou autem, ale nejste si jisti, že je váš vůz v takové kondici, aby tisíce kilometrů přežil? Nebo se domlouváte se známými na společné...  celý článek

Elektrický Swincar nezastaví žádný terén
VIDEOTEST: Terénního pavouka na baterky nezastaví žádný terén

Ta čtyřkolová šílenost se jmenuje Swincar. Elektrického šplhavce, který pokoří snad každý terén, jsme vyzkoušeli.  celý článek

Ford Fiesta
Ford Fiesta chce být víc nóbl a stále jezdí skvěle, ale místem šetří

Fiesta je nejprodávanější malé auto Evropy, loni oslavila čtyřicítku a teď přijíždí v sedmé generaci. Stále patří k nejlépe jezdícím autům své kategorie. K...  celý článek

Další z rubriky

KIA Stonic
OBRAZEM: Prolezli jsme novinku Kie, Stonic nahrazuje oblíbené MPV

Stonic je nejnovější přírůstek do nabídky korejské Kie. Automobilka pevně usazená v Evropě novinkou rozšiřuje nabídku SUV a zároveň nahrazuje oblíbené malé MPV...  celý článek

Škoda Rapid facelift
VIDEO: Škoda Rapid dostane s faceliftem nová světla s bixenony

Představení faceliftovaného provedení Škody Rapid je otázkou dnů. Světovou premiéru bude mít třetí nejprodávanější model značky na českém trhu druhý březnový...  celý článek

Dacia Sandero Stepway
O dacie je zájem, čeká se na ně až půl roku. Letos přijede nový duster

Co chystá Dacia? Letos nový Duster a dočkáme se jeho menší verze v podobě malého crossoveru.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.