Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Čínský citroën pro řidiče Formule 1 a jejich rodiny

  11:49aktualizováno  11:49
Citroën DS 5LS je prémiový sedan pro čínský trh. Spíš pohodlné než sportovní auto. Ale pokud má v označení ještě písmenko R a auto sedí víc přilepené k zemi, tak má pod kapotou 300 koní. A to je opravdu hodně. Tato specialitka se pravděpodobně dočká i sériové podoby.

Citroën DS 5LS R | foto: Citroën

Citroën zrovna není mezi běžnými motoristy synonymem pro sportovní auta. Pohodlí ano, ale rychlost? Přitom Citroën už mnoho let hraje první housle v závodech rallyového mistrovství světa WRC. Jenže tam použité závodní speciály nemají se sériovou produkcí mnoho společného.

Fotogalerie

Přesto automobilka nabízí ostřejší verze svých modelů s označením R. Týká se to modelu z prémiové řady DS, konkrétně trojky, a to i verze s otevřenou střechou. Novým přírůstkem do této společnosti je další model z řady DS a překvapivě to je sedan DS 5LS (více zde). Model je totiž určen výhradně pro čínský trh a ani karoserie sedanu se nezdá být, především u Citroënu, tou nejvhodnější pro sportovní model.

Může se hodit

Potřebujete nové auto a líbí se vám Citroën? Najděte si svůj nový vůz na Automodul.cz.

Ještě zajímavější je technika pod kapotou. Auto pohání čtyřválec s objemem 1,6 litru s turbodmychadlem. Na tom by nebylo nic zvláštního, kdyby výrobce neuváděl, že motor disponuje výkonem 300 koní, respektive 221 kW. A to je na objemově poměrně malý motor už pořádný výkon. Stejný výkon má třeba nejsilnější Golf R, ale ten ho doluje z dvoulitrového objemu.

Motor 1,6 THP, který v upravené verzi Citroënu DS 5LS R pravděpodobně tepe, dosud dává nejvíce 199 kW v modelu RCZ R sesterského Peugeotu. Čínská novinka ho tedy docela výrazně překonává a přidává i na maximu točivého momentu. Místo 330 Nm v RCZ R bude mít čínský sedan až 400 Nm. Základní provedení tohoto agregátu pak má výkon 113 kW (155 koní) a motor najdeme v mnoha modelech Peugeotu i Citroënu.

Citroën DS 5LS R

Sedan motor kombinuje s blíže nespecifikovanou sekvenční převodovku s pádly pod volantem. Základní provedení DS 5LS má na čínském trhu v nabídce jen motor 1,6 THP ve výkonových verzích THP 160 a THP 200, které označují výkon v koních.

Sportovní geny auto ukazuje na první pohled. Na spodku ho obepínají spoilery, které opticky ještě zvýrazňují podvozek snížený o 15 milimetrů. Výrazná speciální červená metalická barva kontrastuje s neobvyklými vertikálními matnými pruhy na dveřích. Upravena je i přední maska, která je vyvedena v tmavě šedém odstínu chromu. Výrobce rozšířil rozchod předních kol a upravil brzdy. Samozřejmostí je mnohokrát aplikované písmeno R, které ukazuje na sportovní ambice auta. Výrobce upozorňuje, že karbonové doplňky na výstavním exempláři jsou opravdu z karbonu a není to žádná obvyklá imitace.

Základní verze auta měří na délku 4,7 metru. Je dost široké, na šířku má 1,84 metru, na výšku měří rovných 1,5 metru a rozvor má slušnou délku 2,71 metru. Jistě víme, že sportovní model bude nižší, zbylé rozměry by se od základního provedení neměly příliš lišit.

Citroën DS 5LS R

Další detaily o novince si Citroën schovává na nadcházející autosalon v Pekingu (začíná 20. dubna), kde bude mít Citroën DS 5LS R výstavní premiéru. Auto by se mělo dostat na trh, respektive minimálně optická podoba vozu. Otázka visí nad motorem, který možná v sériovém provedení bude mít nižší výkon. Již základní model DS 5LS je určen jen pro Čínu, a tak je téměř jisté, že i sportovní varianta bude v prodeji jen na čínském trhu.

Ten je pro většinu evropských automobilek klíčový a Citroën na něm sází na různorodý mix nových, starších a speciálních modelů. Velká očekávání vkládá do prodejů prémiové řady DS, takže i proto výhradně pro čínský trh připravil sedan DS 5LS.

Autor:






Nejčtenější

Automobilka Volkswagen založila novou divizi, která má pod značkou Moia...
Volkswagen má novou značku. Moia nebude konkurencí Toyoty, ale Uberu

Netradičně nikoli akvizicí, ale vytvořením nové divize rozšířila portfolio svých značek německá automobilová skupina Volkswagen. Nový brand Moia se liší ještě...  celý článek

Autobaterie
Nenastartovali jste? Autobaterii vám zabil mráz, ale může za to horko

Zimní období je pro akumulátory kritické. Ke koupi nové baterie se však řidiči většinou rozhodnou, až když mrazy trvají delší dobu nebo jsou opravdu tuhé....  celý článek

Ilustrační snímek
Jak jsem asistovala při záchraně auta

Jsme tam hned a jsme rovný, přímo z tvý pojišťovny... Ta chytlavá melodie z televizní reklamy mi zní v uších a už se těším, jak budu jezdit se dvěma veselými...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.