Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Citroën chystá prémiové SUV, které nebude mít pohon všech kol

  0:01aktualizováno  0:01
Pravou tvář současné SUV mánie se pravděpodobně rozhodl ukázat Citroën. Novinka DS 6WR totiž vyrazí za zákazníky jen s pohonem předních kol. Čtyřkolka zatím nebude dostupná ani za příplatek. Fešácké auto si nejprve užijí čínští zákazníci.

Citroën DS 6WR | foto: Citroën

Původně vozy SUV nahrazovaly klasické off-roady, které se příliš nehodily pro běžný provoz na zpevněných komunikacích. SUV sice neprojely v terénu to co pravověrné teréňáky, ale o to byly univerzálnější. Pohon všech kol jim nechyběl, zpočátku byl víceméně standardem. Jenže jak čas ubíhal a nabídka SUV se rozrůstala, tak se z pohonu všech kol stala příplatková výbava a základní modely mají jen pohon jedné nápravy. Zákazníkům to zjevně vůbec nevadí, oceňují vyšší posed, robustnější konstrukci a do terénu se stejně vůbec nepouštějí.

Fotogalerie

Citroën to pochopil a nové SUV vypustí na trh jen s pohonem předních kol, čtyřkolku nenabídne ani za příplatek. Tedy alespoň zatím, je možné, že později nabídku upraví. Řeč je o novém SUV z prémiové řady DS a označením DS 6WR. Elegantní vůz se bude nejprve prodávat jen na čínském trhu a do dalších koutů světa se podívá až se zpožděním.

I proto si Citroën vybral pro premiéru autosalon v Pekingu. Čínský trh je pro Citroën velmi důležitý. Firma doufá, že si na něm vynahradí ztráty, které koncern PSA generuje v Evropě. A velmi důležitou součástí nabídky na čínském trhu je právě řada DS. Pro ni Citroën v Číně vytváří speciální síť prodejen a doufá, že luxusní, pohodlné a designově opulentní modely přitáhnou místní zákazníky. Nový model se bude v Číně i vyrábět.

Může se hodit

Potřebujete nové auto a rádi byste si pořídili citroëna? Vyberte si z nabídky téměř 600 vozů této značky na Automodul.cz.

Podobu Citroënu DS 6WR naznačil již loňský koncept Wild Rubis (více zde). I ten měl premiéru v Číně, konkrétně v Šanghaji, kde se autosalon střídá ob jeden rok s autosalonem v Pekingu. Wild Rubis byl větší, než je produkční DS 6WR. Také měl ostřeji řezané tvary karoserie, ale základní koncept se podařilo designérům značky zachovat.

Citroën DS 6WR

Design novinky je uhlazený, líbivý, elegantní. Žádné prvoplánové dramatické křivky, o které se snaží především japonské značky. DS 6WR sází na oblejší tvary a drží se designového jazyka řady DS. Patrné je to na nové přední masce charakteristického tvaru s "fousy" a předních i zadních světlech. Jejich tvary nejsou jednoduché, ale do karoserie výborně zapadají. Celek tak působí harmonicky.

Rozměry patří DS 6WR zhruba do evropské střední třídy SUV, tedy je o trochu větší než například Volkswagen Tiguan, respektive je o 20 centimetrů delší než sesterský Citroën C4 Aircross. Rozměry auta jsou 4,55 × 1,86 × 1,61 metru a rozvor má nadprůměrnou hodnotu 2,73 metru.

Při zahájení prodeje na čínském trhu, bude nové SUV pohánět dvojice zážehových motorů. Oba mají objem 1,6 litru, čtyři válce a jsou přeplňované turbodmychadlem. Dobře známé jednotky 1,6 THP mají výkon 117, nebo 147 kW. Slabší verze nese označení e-THP, silnější pak THP 200.

V obou případech je motor spojen s přední nápravou přes šestistupňovou automatickou převodovku, což je v Číně obvyklý standard u aut podobné třídy. Je jasné, že pro prodej v Evropě bude muset Citroën přidat na výběr dieselové motory a také manuální převodovky. Absenci pohonu všech kol nahradil Citroën sofistikovanou elektronickou kontrolou trakce.

Dostupnost DS 6WR mimo čínské trhy zatím firma nezveřejnila, stejně jako jeho cenu. S ohledem na třídu DS jistě nebude nízká. Detaily by měl Citroën prozradit za pár dnů na Pekingském autosalonu.

Autor:




Nejčtenější

Škoda Citigo
Obnovená Škoda Citigo se představuje, o nástupci není rozhodnuto

Nejmenší škodovka se dočkala po dlouhých šesti letech faceliftu, úpravy jsou opravdu jen kosmetické. Citigo je jediným evropským modelem značky, který se...  celý článek

A jelikož i Porsche mělo u svého vozu číslo 1 technický problém, který jej...
Elektromobily jsou bublina, v automobilových závodech má šanci vodík

Rozvoj elektromobilů i přes současný pokrok nadále naráží na řadu překážek, domnívá se Wolfgang Warnecke, šéf pro oblast inovací z petrolejářské společnosti...  celý článek

Škoda Rapid Monte Carlo
Ojetá Škoda Rapid: auto pro českou rodinu berte s benziňákem

Vzhledem se podobá větší a širší Octavii, pod kapotou může mít i stejný motor. Na podvozku však najdeme komponenty, jejichž původ sahá k modelům z devadesátých...  celý článek

Yamaha MT-07 Tracer
Cestovatelský speciál Yamaha MT-07 Tracer je klasické dvoukolové SUV

Jak to dopadne, když vezmeme drsného chlapíka z ulice a obaleného do kapot ho přinutíme nosit kufry? Kupodivu se zavazadly nešvihne zlostně do kouta. Právě...  celý článek

Seat Arona
Arona je malé SUV Seatu. U Škody nahradí Fabii combi

Barcelona (Od zpravodaje iDNES.cz) Už aktuální provedení Seatu Ibiza udivuje svým velkým vnitřním prostorem. A teď Seat představil od Ibizy technicky odvozené malé SUV Arona a to dává na prostor...  celý článek

Další z rubriky

Škoda Rapid facelift
VIDEO: Škoda Rapid dostane s faceliftem nová světla s bixenony

Představení faceliftovaného provedení Škody Rapid je otázkou dnů. Světovou premiéru bude mít třetí nejprodávanější model značky na českém trhu druhý březnový...  celý článek

Nový facelift Škoda Rapid Spaceback
Vylepšený rapid je venku: tříválcové TSI a internet na palubě

Rapid se po pěti letech dočkává faceliftu. Škoda představuje oficiálně první fotky a informace. Obě karosářské verze rapidu liftback i spaceback (hatchback)...  celý článek

Opel Insignia Sports Tourer
Lehčí a větší. Opel Insignia Sports Tourer bude fešácký kombík

Připravovaný Opel Insignia podle zatím zveřejněných fotek jasně kandiduje na „missáka“ roku mezi letošními premiérami. Po sportovně střiženém sedanu německá...  celý článek

Opel Insignia 2,0 CDTI Country 4x4 /...
Opel Insignia 2,0 CDTI Country 4x4 /...

r.v. 2014, naj. 38 000 km, diesel, 1. majitel
540 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.