náhledy
Hector Bossaert byl dealerem Citroënu na severu Francie, ale hlavně nadšenec do závodů a odborník v přípravě závodních vozů. Z jeho hlavy je nápad postavit kupé z jednoho z nejslavnějších aut všech dob, Citroënu DS zvaného Bohyně.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Tento kousek je podle automobilky jediný dochovaný z dvanácti kusů, které vznikly začátkem 60. let.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Citroën DS Coupé Bossaert GT 19
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Design Bossaert svěřil italskému designérovi Pietru Fruovi.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Zákazníci si dokonce mohli zvolit kožená sedadla, tříramenný volant s dřevěným obložením nebo úpravu motoru a rozjet se až na 172 km/hod.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Pod velkými oblouky je dobře vidět zadní kola. To je velká odlišnost od originálu, který má zadní kola zakrytá.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Citroën DS Coupé Bossaert GT 19
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Vůz byl zkrácen o 47 cm a snížen o 7 cm, je hranatější a dostal trojúhelníkové blatníky, které vystupují za dveřmi.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Interiér byl důstojným představitelem sportovních vozů 60. let, byl opatřen tachometrem a ukazatelem teploty chladicí kapaliny (vůz na fotkách je vybaven i přístrojovou deskou „Jaeger“).
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Citroën DS Coupé Bossaert GT 19
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Panoramatické zadní okno výrazně zvýšilo prosvětlení kabiny.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Citroën DS Coupé Bossaert GT 19
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Frua se snažil, ale ladné dokonalé tvary původní čtyřdveřové verze kupé dát nedokázal. V partii zadního sloupku kabiny tak linie pontonu karoserie působí jako "zhroucená". Narušily se také nezaměnitelné proporce. Auto působí jako by bylo rozšlápnuté.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Citroën DS Coupé Bossaert GT 19
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz