Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Citroën DS5: pro dokonalý luxus berte hybrid

aktualizováno 
Můžete jej klidně považovat za přerostlý hatchback nebo stylové kombi, jasno v tom nemá ani jeho výrobce, který o něm jinak hovoří jen v superlativech. Největší z rodiny DS přijíždí lákat rozmazlenou klientelu své kategorie stylovým designem, luxusním interiérem a hybridní technologií.

Citroën DS5 | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Citroën DS5 je automobil s exkluzivně pojatým interiérem a špičkovou výbavou. Ruku v ruce s jeho luxusním zaměřením jde i technika použitá ve skvěle fungující hybridní verzi, ale bohužel jen v ní. Atraktivní model dorazí na náš trh zhruba v polovině roku. K dispozici bude ve třech stupních výbavy se zaměřením na sportovní nebo luxusní provedení.

Citroën DS5

Základ z malého C4

Ačkoliv označení největšího z exkluzivní řady DS přímo vybízí k použití techniky z modelu C5, platforma, na které DS5 spočívá, pochází z kompaktního modelu C4. Podvozek tedy nevyužívá výhod víceprvkové zadní nápravy, zapomenout musí případní zájemci i na vyhlášený hydropneumatický systém odpružení.

Naladění a konstrukce podvozku se v praxi ukázaly jako největší slabiny DS5. Vlečná zadní náprava s koly o rozměru 19 palců solidně funguje na kvalitním povrchu, s příčnými nerovnostmi si ale poradit nedokáže. Příliš nadšení bohužel nevyvolává ani řízení. Proměnlivý účinek posilovače je sice zřetelný, řízení je ale trochu necitlivé.

Mohlo by vás zajímat

Vsaďte na ověřenou kvalitu a pořiďte si Citroën. Pestrý výběr nových aut na Automodul.cz.

O poznání lepší svezení nabízí hybridní verze. Instalace synchronního elektromotoru mezi zadní kola totiž vyloučila použití konvenční nápravy. Na místo jednoduché vlečné tu konstruktéři použili moderní víceprvkové zavěšení, které lépe absorbuje nerovnosti.

Luxus a styl

Po městské stylovce DS3 a kompaktním kříženci DS4 přijíždí novinka DS5, prozatím poslední Citroën nesoucí iniciály legendárního modelu značky. Francouzská automobilka tak chce přilákat zájemce o exkluzivní model střední třídy. Vydává se tedy do teritorií, která ostatní francouzští výrobci před časem kvůli nezájmu zákazníků opustili. Konfrontaci se silnou německou konkurencí automobilka odmítá.

Citroën DS5

Design DS5 sází především na emoce a tvarovou výjimečnost. Karoserie, která v sobě sdružuje tvary hatchbacku s praktičností kombíku, je posetá extravagantními prvky a výraznými křivkami, které dohromady tvoří velmi nepřehlédnutelný celek.

Citroën DS5 v číslech

  • délka/šířka/výška/rozvor 4 530/1 871/1 506/2 727 mm

  • objem kufru: 310 hybrid, ostatní 453 až 1 288 litrů

  • benzinové motory: 1,6 l – 155 a 200 koní (115 a 147 kW)

  • naftové motory: 1,6 a 2,0 l – 112 a 163 koní (82 a 120 kW)

  • hybrid: diesel 2,0 l (120 kW/163 koní, 300 Nm) + elektromotor 27 kW/37 k, 200 Nm)

Bohatě zdobená je především příď, která nese charakteristické rysy současných modelů značky, ať už jde o masku chladiče se dvěma lamelami plynule přecházejícími v logo značky nebo moderní světlomety protažené hluboko do boků. Zajímavým prvkem, který "déespětku" odlišuje od zbytku automobilové konfekce jsou ozdobné stříbrné lišty ve tvaru šavle, protínající blatníky od předních světel po sloupky bočních dveří.

Na boku vynikne hlavně dynamický profil karoserie s nízkou zadní částí, mohutná kola a díky tmavým sloupkům jakoby plovoucí střecha. Na zádi přitahují nejvíce pozornosti svalnaté proporce, svítilny s moderní optikou a dvojice koncovek výfuku zakomponovaná do nárazníku.

Výjimečná tvarová rozmanitost potěší oko zvnějšku a pokračuje i v interiéru. Mimořádně velkou pozornost věnovali u Citroënu také výběru materiálů.
Stylistika kokpitu v sobě efektně slučuje několik zdánlivě nesourodých stylů. Příjemná pozice za volantem, mohutný středový panel a orientace ovládacích prvků směrem na řidiče připomínají rychlá kupátka, kolébkové přepínače rozmístěné na středové a originální stropní konzoli zřejmě našly inspiraci v letectví. Dojem vozu prémiové kvality na palubě podporuje absence unifikovaných dílů. V kabině modelu DS5 snad nenajdete jediný prvek, která by byl k vidění v jiném citroënu.

Na výšku uvnitř místa nazbyt není, především na zadních sedadlech se mohou urostlejší pasažéři zarazit o klesající střechu. Zavazadlový prostor nabízí ve standardní konfiguraci 453 litrů objemu. V případě hybridní verze se musí budoucí majitelé spokojit s podprůměrným objemem 310 litrů.

Citroën DS5

Čtyři motory a hybrid

Pro DS5 je na výběr ze čtveřice pohonných jednotek: v nabídce jsou dva benzinové motory a dva nafťáky, všechny přeplňované. Zážehový základ tvoří motor s označením THP 155, který v objemu 1,6 litru ukrývá 155 koní, vrcholová verze pak ze stejného objemu doluje v 200 koní (THP 200). Vznětové verze dostanou čtyřválce o objemech 1,6 a 2,0 litru s výkony 112 (e-HDi 110) a 163 koní (HDi 160). Samostatnou roli v nabídce hraje hybridní verze, která vznikla díky partnerství s Peugeotem. K pohonu předních kol využívá 160koňového nafťáku a synchronním elektromotorem roztáčí kola zadní nápravy – kdo si koupí hybrid, má tedy i DS5 s pohonem všech kol.

Fotogalerie

Dvousetkoňové "téhápéčko" uděluje největšímu z nové citroëní řady DS velmi solidní dynamiku. Ve spojení s šestistupňovou manuální převodovkou má příjemný zátah, s radostí se žene do otáček a dokáže být i překvapivě úsporné. Už v rychlostech kolem dálničního maxima je ale hlučnější víc, než je posádce luxusně působícího kočáru příjemné. Brumlavý sportovní zvuk výfuku u městské stylovky uvítáte, u kompaktního rodinného crossoveru omluvíte, u modelu, který klade hlavní důraz na luxus a pohodlí ale působí trochu nepatřičně.

To hybridní verze je úplně z jiného těsta. Výkonem složeným ze spalovací a elektrické pohonné jednotky směle konkuruje nejsilnějšímu benzinovému protějšku, velmi podobně je na tom i z hlediska dynamiky. V ostatních aspektech provozu své sourozence jednoznačně převyšuje. Mohutný krouticí moment (až 450 Nm) totiž zajišťuje dostatek síly v kterémkoliv jízdním režimu. Dvoulitrový vznětový čtyřválec ve spojení s elektromotorem navíc přináší o poznání větší akustickou pohodu. Zhruba poloviční by podle měření výrobce měla být i spotřeba.

Hybridní verze je spojena s často kritizovanou pilotovanou šestistupňovou převodovkou. V modelu DS5 ale odvádí až nečekaně kvalitní práci. Řazení je velmi plynulé a poměrně rychlé, změna převodových stupňů páčkami pod volantem je pohodlná a intuitivní. Součástí hybridního ústrojí je i systém, kterým lze přepínat mezi čtyřmi režimy pohonu. Otočným voličem na středovém tunelu lze vybírat mezi polohou Auto, Sport pro dynamičtější jízdu s maximálním přísunem výkonu, 4WD pro jízdu mimo zpevněný povrch nebo při zhoršených trakčních podmínkách a ZEV pro výhradně elektrický pohon, na který je DS schopna ujet asi čtyři kilometry.





Nejčtenější

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Další z rubriky

Ford Fiesta
Ford Fiesta chce být víc nóbl a stále jezdí skvěle, ale místem šetří

Fiesta je nejprodávanější malé auto Evropy, loni oslavila čtyřicítku a teď přijíždí v sedmé generaci. Stále patří k nejlépe jezdícím autům své kategorie. K...  celý článek

Seat Ateca
Základní Ateca není loudavá, litrový tříválec je důstojný základ

Seat Ateca, české auto španělské značky se prodává už od loňska. Linka v Kvasinách ho stále nestíhá vyrábět, na auto z výroby se dnes čeká rok. Zkusili jsme...  celý článek

Elektrický Swincar nezastaví žádný terén
VIDEOTEST: Terénního pavouka na baterky nezastaví žádný terén

Ta čtyřkolová šílenost se jmenuje Swincar. Elektrického šplhavce, který pokoří snad každý terén, jsme vyzkoušeli.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.