Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Citroën na Měsíci: Terénní C-Buggy

  14:11aktualizováno  14:11
Miniaturní terénní citroën hraje na letní notu. Studie C-Buggy by ale svým futuristicko-technicistním zjevem neudělala ostudu ani před návštěvou z dalekých galaxií.

Citroën C-Buggy | foto: Citroën

Tento pátek se na autosalonu v Madridu představí nejnovější koncept francouzské automobilky, patřící do koncernu PSA. Na základech malého C2 vzniklo dvoumístné trpasličí c-buggy.

Konstruktéři sundali z lehkonohého konceptu vše, co letní výletníci mohou postrádat. Chybí střecha, boční, ale dokonce i čelní okno. Boky chrání namísto dveří úzké panely, za hlavami posádky jsou mohutné oblouky pro případ převrácení.

Specialitou je barva karoserie. Tvůrci Citroënova konceptu se rozhodli dát šedému povrchu patinu zoxidovaného kovu.

popisek Bráška z Bologni
Citroën C-Airplay

Dvě anatomické sedačky se čtyřbodovými pásy zvou do kysele zeleného interiéru. Řidič má vše důležité na dohled díky přístrojové kapličce uchycené na sloupku řízení. Nechybí kvalitní audio, schopné komunikovat přes bluetooth.

C-Buggy se do terénu nechystá jen naoko. S vizáží cestovatele koresponduje pohon všech kol, doplněný zadním samosvorným diferenciálem.

Sedmnáctipalcová kola, přetékající z velkorysých podběhů, pohání benzinový motor s objemem 1,6 litru. Pouhých 850 kilogramů Citroënu C-Buggy tahá 155 koní pod dozorem pětistupňové převodovky.

Citroën C-Buggy v číslech

délka

3,45 m

šířka

1,91 m

výška

1,34 m

rozvor

2,24 m

hmotnost

850 kg

Autoři: ,




Nejčtenější

Muzeum veteránů v Nové Bystřici sídlí v budově staré industriální textilky. Na...
Cadillac, jeden ze symbolů USA, slaví 115. narozeniny

Cadillac, nejlépe růžový, je jedním ze symbolů svobodomyslného životního stylu i prosperity Spojených států. Firmu, která proslula výrobou luxusních vozů...  celý článek

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Škoda Fabia 1.2 TSI 63 kW
Jaká je Škoda Fabia 1.2 TSI?

Podívali jsme se na zoubek ojeté Fabii s motorizací 1.2 TSI o výkonu 63 kW ve výbavě SPORT. Na co si dát pozor a kam se auto hodí?  celý článek

Předání nového auta v pražském autosalonu Seat.
Nákupem auta placení teprve začíná a peníze se kutálí, i když nejezdíte

Kolik vlastně ten komfort mít před domem nebo v garáži auto stojí? Leasingové firmy na to mají celá oddělení. I vy si to můžete zkusit aspoň přibližně...  celý článek

Další z rubriky

Nový facelift Škoda Rapid Spaceback
Vylepšený rapid je venku: tříválcové TSI a internet na palubě

Rapid se po pěti letech dočkává faceliftu. Škoda představuje oficiálně první fotky a informace. Obě karosářské verze rapidu liftback i spaceback (hatchback)...  celý článek

Rolls-Royce Phantom
Smekněte, jeho výsost Phantom přijíždí. Nový rolls je chrám ticha

Když se ten antický chrám masky chladiče z ručně leštěné oceli, za kterou se diskrétně převaluje dvanáctiválec, valí bulvárem, ulice ztichne. Být designérem...  celý článek

Mazda CX-5
První jízda: Mazda CX-5 okouzlí i odpůrce SUV

Samotné Mazdě o právě představené CX-5 s velkým čumákem občas ujede, že to velký facelift. Na druhou stranu provedli konstruktéři tolik změn, že by takový vůz...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.