Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Citroën představil malý vůz s velkým prostorem

  10:34aktualizováno  10:34
Francouzská automobilka PSA Peugeot Citroën zveřejnila snímky nového modelu nižší střední třídy Citroën C3. Vůz o délce 3,85 metru se bude vyrábět se třemi benzínovými a dvěma dieselovými motory. Oficiální premiéru bude mít na zářijovém autosalónu ve Frankfurtu nad Mohanem, kde se dozvíme další podrobnosti i cenu.

Na francouzský trh přijde na jaře příštího roku. Koncept pod stejným názvem výrobce předvedl už na pařížském salónu v roce 1998. Prosklenná střecha volně přecházela do zadního skla. Dveře se otvíraly atypicky od sebe (podobně jako u některých historických vozidel), chyběl středový sloupek.

Současný model C 3 je 1,67 m široký, 1,52 m vysoký a 3,85 m dlouhý. Účelné a efektivní využití vnitřního prostoru, zároveň však nebývalá míra luxusu na tuto třídu. Designéři se pokoušeli o maximální využití prostoru zkonstruováním mnoha úložných prostorů a schránek.

Ve standardní výbavě je systém ABS s elektronickým rozložením brzdné. Šestice airbagů je už samozřejmostí. Automobilka uvádí, že "trojka" je vybavena bezpečnostním komplexem, který se automaticky zapíná při vstupu dítěte do vozu. Stejně jako u C5 se zákazníci dočkají automatického zapínání stěračů, stejně fungujícího vnějšího osvětlení vozu, alarmu upozorňujícímu na překážku za autem při couvání apod.

Citroën pro vůz připravil i diesely nové generace - 1.4 HDi a 1.4 HDi 16V. Celkem budou na výběr tyto pohonné jednotky:  diesely 1.4 HDi 50 kW (70 k), 1.4 HDi 16V 66 kW (92 k), benzínové 1.1i 44 kW (61 k), 1.4i 55 kW (75 k) a 1.6i 16V 80 kW (110 k). Pro modely od objemu 1.4 bude k dispozici také automatická převodovka.  

 

Citroën C3

Citroën C3

Původní koncept Citroën C3 z roku 1998

Citroën C3

Citroën C3

Citroën C3

Citroën C3

Autor:




Nejčtenější

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Další z rubriky

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.