Na francouzský trh přijde na jaře příštího roku. Koncept pod stejným názvem výrobce předvedl už na pařížském salónu v roce 1998. Prosklenná střecha volně přecházela do zadního skla. Dveře se otvíraly atypicky od sebe (podobně jako u některých historických vozidel), chyběl středový sloupek.
Současný model C 3 je 1,67 m široký, 1,52 m vysoký a 3,85 m dlouhý. Účelné a efektivní využití vnitřního prostoru, zároveň však nebývalá míra luxusu na tuto třídu. Designéři se pokoušeli o maximální využití prostoru zkonstruováním mnoha úložných prostorů a schránek.
Ve standardní výbavě je systém ABS s elektronickým rozložením brzdné. Šestice airbagů je už samozřejmostí. Automobilka uvádí, že "trojka" je vybavena bezpečnostním komplexem, který se automaticky zapíná při vstupu dítěte do vozu. Stejně jako u C5 se zákazníci dočkají automatického zapínání stěračů, stejně fungujícího vnějšího osvětlení vozu, alarmu upozorňujícímu na překážku za autem při couvání apod.
Citroën pro vůz připravil i diesely nové generace - 1.4 HDi a 1.4 HDi 16V. Celkem budou na výběr tyto pohonné jednotky: diesely 1.4 HDi 50 kW (70 k), 1.4 HDi 16V 66 kW (92 k), benzínové 1.1i 44 kW (61 k), 1.4i 55 kW (75 k) a 1.6i 16V 80 kW (110 k). Pro modely od objemu 1.4 bude k dispozici také automatická převodovka.
Citroën C3 |
Citroën C3 |
Původní koncept Citroën C3 z roku 1998 |
Citroën C3 |
Citroën C3 |
Citroën C3 |
Citroën C3 |