V nižší střední třídě má Citroen ZX zdatné konkurenty - kromě pověstně spolehlivých, leč v tuzemsku méně oblíbených japonských vozů to jsou především Volkswagen Golf, Opel Astra a Ford Escort. A právě v souboji s nimi prohrává jak v přízni motoristů, tak v uznávaných hodnoceních spolehlivosti. V tomto tvrzení se lze odvolat třeba na německý autoklub ADAC, ovšem současně se sluší dodat, že v jeho statistice si Citroen ZX nestojí špatně - je výš než jiná a snad i oblíbenější francouzská auta.
Zato německý TÜV, který při zevrubných technických kontrolách sleduje závažné závady, řadí ZX až na chvost svých žebříčků. A konstatuje, že z teprve tříletých vozů je pouze necelých čtyřiašedesát procent bez závad, zatímco průměr stejně mladých automobilů je o více než osm procent příznivější. Závažné nedostatky přitom vykáže šest procent tříletých modelů ZX, ovšem v průměru hodnocených vozidel je rozšíření stejné bolesti jen zhruba poloviční.
Technici zaznamenali u modelu ZX podprůměrné výsledky ve většině ze sledovaných parametrů. Nejzávažnější problémy vidí v nedostatečném působení nožní brzdy a v nerovnoměrném působení brzdy ruční. Kritizují také nepříliš trvanlivé brzdové destičky a úniky oleje. Naopak oceňují solidní a bezproblémové zavěšení kol, odolné brzdové vedení a solidní výfukovou soustavu, která vykazuje problémy - korozi a praskliny - méně častěji, než je u srovnatelných automobilů běžné. TÜV rovněž chválí antikorozní ochranu karoserie.
V tuzemsku, kde se obecně méně jezdí než v západní Evropě, nemají v servisech k Citroenu ZX výhrady. Motory hodnotí jako vynikající, radí dát pozor snad jen na manžety poloos. Když se poškodí, zasáhne špína klouby a oprava je pak drahá.
ZX získává příznivce velmi solidními užitnými vlastnostmi, komfortem a dobrou výbavou. Nemá hydropneumatické odpružení, které u starých vozů značky někdy dělá potíže. Využívá motory od obsahu od 1,4 do 2,0 litrů a výkonech od 47 do 112 kW. Na zdejším trhu sice převažují 1,4litrové verze, ovšem z benzinových verzí odborníci doporučují 1,8litrový šestnáctiventil. Vyznavači nafty by měli dát přednost výkonnému a přitom úspornému motoru 1,9 TD. Ten jede až 185kilometrovou rychlostí, z klidu na stovku zrychlí během 12 sekund a bere od čtyř a půl do sedmi a půl litru paliva.
Citroën ZX má bolavá místa především v provozních i parkovacích brzdách. Řídké nejsou úniky oleje zvláště u dieselových verzí. |