Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Citrónový Citroën C-SportLounge: Kupé nebo MPV?

  8:12aktualizováno  8:12
Zářivě žlutý Citroën C-SportLounge zastínil vše ostatní na stánku francouzské automobilky v pavilonu 8 frankfurtského výstaviště. Velké čtyřmístné kupé bachratých MPV tvarů využívá designérské prvky známé ze stávajících citroënů.

FOTOGALERIE Z FRANKFURTU

Oblé, hranprosté tvary a členité plochy doplňují výrazné doplňky.

Velký čumák tvarují výřezy přivádějící vzduch k motoru a brzdám, hlavní dominantou přídě jsou výrazná protáhlá světla. Ta budou hypnotizovat pozorovatele i kdyby stál za rohem: jsou totiž natáčecí.

Od očí světel ubíhá lišta z ušlechtilého kovu až ke zpětným zrcátkům. Okna dveří se samozřejmě musela obejít bez rámů. Vysoko položená spodní linie oken a nízké prosklené plochy přidávají autu na agresivitě a rychlosti.

Nechybí detaily vyvedené v hliníku: velké logo automobilky, prahy, lišty, koncovky výfuků a samozřejmě dvacetipalcová kola (pneumatiky 255/40 R20). Jasný původ studie prozradí bumerangy zadních světel, které jako by z oka vypadly Citroënu C5.

Už na první pohled je jasné, že designéři chtěli dát c-sportloungi co nejaerodynamičtější tvary. Výsledný koeficient odporu vzduchu je tak Cx=0,26.

Aerodynamika Citroënu C-SportLounge vládne. Auto má hladký podvozek, optimalizováno je proudění v podbězích, na zádi je pak vysouvací spojler, který v závislosti na rychlosti upravuje proudění v zadní části auta a zlepšuje stabilitu.

4,51 metru dlouhá, 1,83 metru široká a 1,52 metru vysoká studie s rozvorem 2,72 metru možná napovídá, jak by mohl vypadat nástupce Citroënu Xsara Picasso. Karoserie s tvary kupé má totiž totiž lehce nakročeno také do světa velkoprostorových aut. 

Zadní úzké dveře, které pustí cestující na zadní sedadla pouze když se otevře pár velkých předních dveří, se otvírají proti směru jízdy. Efektní řešení bez středového sloupku ale zůstane pravděpodobně spíše autosalonovou teorií, uplatnitelnou nejvýše na malých sportovních autech. Inženýři zabývající se bezpečností karoserie budou dozajista hlasovat pro řešení s klasickou architekturou se sloupkem mezi dveřmi, který zvyšuje tuhost.

Do velkého kufru skáčou zavazadla pátými výklopnými dveřmi. Ty spojuje s čelním sklem velká plocha prosklené střechy.

Interiér vypadá na první pohled notně futuristicky, po bližším ohledání je ale ostych pryč. Posádka se uvelebí do výrazně tvarovaných jakoby svalnatých sedaček. Řidič popadne volant, který má, jak je u citroënu nově zvykem, pevný střed. Kokpit je plný žlutě podsvícených budíků a displejů. Vnitřku auta vládne kůže a kov. Každý z členů posádky má své vlastní sedadlo, prostředkem auta probíhá výrazný středový tunel, který tvoří s předním párem sedadel jeden celek.

Inženýři Citroënu by pod kapotou žlutého konceptu rádi viděli benzinové a samozřejmě i dieselové motory s výkony 140 - 200 koní, spřažené s šestistupňovou automatickou převodovkou s možností manuálního řazení tlačítky na volantu. "Žluťák" vystavený ve Frankfurtu pohání dvoulitrové 140 koňové HDičko.

FOTOGALERIE Z FRANKFURTU

Citroën C-SportLounge

Citroën C-SportLounge

Citroën C-SportLounge

Citroën C-SportLounge

Citroën C-SportLounge

Citroën C-SportLounge

Citroën C-SportLounge

Citroën C-SportLounge

Citroën C-SportLounge

Citroën C-SportLounge

Citroën C-SportLounge

Citroën C-SportLounge

Citroën C-SportLounge

Citroën C-SportLounge

Citroën C-SportLounge

Citroën C-SportLounge

Citroën C-SportLounge

Citroën C-SportLounge

Citroën C-SportLounge

Citroën C-SportLounge

Autoři: ,




Nejčtenější

Jízda historických vozidel do vrchu Džbán startovala v obci Hředle u Rakovníka.
OBRAZEM: Utajený sraz, kam dostanete pozvánku tichou poštou

Malá obec Hředle u Rakovníka žila v sobotu srazem veteránů, kteří se do šestisethlavé vesničky sjeli na osmý ročník Jízdy historických vozidel do vrchu Džbán.  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Chrysler Pacifica jako testovací prototyp autonomního vozu společnosti Waymo,...
Google vyvíjí měkčí auta pro ochranu chodců

Společnost Google se už delší dobu angažuje ve vývoji samořiditelných aut a její start-up Waymo se teď zabývá problémem ochrany chodců při srážce s takovými...  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Německá kancléřka Angela Merkelová zahájila kampaň před zářijovými...
Německá kancléřka už uvažuje o konci dieselů a kritizuje automobilky

Německý automobilový průmysl se dopustil vážných chyb a přišel o důvěru, je přesvědčena německá kancléřka Angela Merkelová. Řekla to v rozhovoru s televizí...  celý článek

Další z rubriky

Maskovaný Hyundai i30 N zachycený začátkem července na dálnici
Fotošpionáž: Ostrý hyundai z Nošovic trénuje i v Česku

Korejská automobilka chystá představení ostré verze modelu i30, který se vyrábí ve slezských Nošovicích. Čtenář iDNES.cz načapal jeho maskovaný prototyp na...  celý článek

Rolls-Royce Phantom
Smekněte, jeho výsost Phantom přijíždí. Nový rolls je chrám ticha

Když se ten antický chrám masky chladiče z ručně leštěné oceli, za kterou se diskrétně převaluje dvanáctiválec, valí bulvárem, ulice ztichne. Být designérem...  celý článek

Peugeot Pick Up
Autofotka týdne: Peugeot má auto pro Afriku, je to starý nissan z Číny

Peugeot Pick Up je možná jeden z nejbizarnějších přírůstků mezi autonovinkami letošního roku. Francouzská automobilka se s ním chce ve velkém stylu vrátit na...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.