"Zatím se rozmýšlíme. Zavedení takového vozu na trh závisí na velkém množství faktorů," říká zástupce Hondy Česká republika.
Časem lze ale určitě uvedení podobných vozů i do Česka očekávat. Hybridní pohon přináší nesporné výhody. Jeho provoz je úspornější, tišší i ekologičtější. Dokonce není ani potřeba dobíjet baterie z elektrické sítě, ty se totiž automaticky doplňují sami za jízdy.
Tento princip platí i pro v Japonsku vyráběný hybridní civic. Je vybaven klasickým benzínovým motorem o obsahu 1339 s výkonem 83 koní, který je známý z menšího modelu Honda Jazz, a také třináctikilowattovým elektromotorem. Elektrický agregát je využíván při pomalých přesunech ve městech, čímž se omezují nejen splodiny, ale i hlučnost provozu. "Elektrika" je totiž výrazně tišší.
Naopak při nutnosti akcelerace či vyšší rychlosti se zapojuje zážehový motor, jenž dokáže zrychlit z klidu na 100 km/h za solidních 13 vteřin a na dálnici dovolí jet až rychlostí 160 km/h. Navíc je provoz vozu s hybridním pohonem podstatně úspornější. Nižší spotřeba je ale vykoupena vyšší pořizovací cenou. U civicu prodávaného v USA tvoří například cenový rozdíl téměř 7 tisíc dolarů.
Kvůli nutnosti umístit do zavazadlového prostoru baterie je hybridní pohon dodáván výhradně ve verzi civic sedan. Po kolmém zabudování niklových článků mezi zadní sedadla a zavazadlový prostor zbývá ještě dostatek místa i pro bagáž.