Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Civic Sport sedí na silnici jako motokára!

  18:34aktualizováno  18:34

hodnocení iDNES 5/5

VNĚJŠÍ VZHLED * INTERIÉR A KUFR * BEZPEČNOST * MOTOR A SPOTŘEBA * JÍZDNÍ VLASTNOSTI * CENA

Přestože je podvozek obou zmiňovaných vozů nastaven stejně, Civic Sport nabízí větší pohodlí. Zásluhu na tom mají pneumatiky o rozměru 195/60 R15 - ostrá varianta Type-R je obuta do nízkoprofilových pneumatik 205/45 R17.

Hlavní rozdíl mezi těmito automobily je však v pohonných jednotkách VTEC. Agregát o objemu 1,6 litru, který se jako jediný montuje do verze Sport, má rozvod SOHC, zatímco motor o objemu 2 litry známý z provedení Type-R využívá rozvod DOHC.

Může se hodit

Nové i ojeté automobily Honda Civic můžete koupit na www.automodul.cz

Motory VTEC disponují systémem elektronicky řízeného proměnlivého časování a zdvihu ventilů. SOHC VTEC řídí pouze sací ventily a kombinuje dobrý výkon s vysokým kroutícím momentem a nízkou spotřebou, zatímco DOHC VTEC řídí sací i výfukové ventily. Výsledkem je extrémní zátah motoru a opravdu dynamická jízda.

VNĚJŠÍ VZHLEDCivic Sport se liší od běžného provedení nejen podvozkem a jízdními vlastnostmi, ale i provedením interiéru a karoserie, která má blíže k verzi Type-R. Sportovní dojem umocňují prahové lišty, přední a zadní nárazník s integrovaným spoilerem a disky kol z lehkých slitin.

Dynamicky působící karoserie zaujme především rozměrnými světlomety a již zmiňovanými spoilery, které dělají automobil opticky širší. Zásluhu na tom mají i lišty dveří vyvedené v barvě karoserie, stejně jako zpětná zrcátka nebo kliky dveří.







Nejčtenější

KTM 1290 Super Duke R
Superufon není nic pro začátečníky. Vražedné sklony mírní elektronika

Existuje motorka která po celotýdenním dojíždění do práce dokáže předvést víkendový masakr na okruhu a odtud odjet třeba na dovolenou? Po testu patrně...  celý článek

Německá kancléřka Angela Merkelová zahájila kampaň před zářijovými...
Německá kancléřka už uvažuje o konci dieselů a kritizuje automobilky

Německý automobilový průmysl se dopustil vážných chyb a přišel o důvěru, je přesvědčena německá kancléřka Angela Merkelová. Řekla to v rozhovoru s televizí...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Jízda historických vozidel do vrchu Džbán startovala v obci Hředle u Rakovníka.
OBRAZEM: Utajený sraz, kam dostanete pozvánku tichou poštou

Malá obec Hředle u Rakovníka žila v sobotu srazem veteránů, kteří se do šestisethlavé vesničky sjeli na osmý ročník Jízdy historických vozidel do vrchu Džbán.  celý článek

Dopravní značka střídavá jízda
Místo dovolené snů hodiny v koloně: jak to ustát?

Čím více aut vyrazí o prázdninách na silnice, tím více uzavírek, omezení, objížděk a kolon se vyrojí na dálnicích a silnicích. Jak přežít hodiny v zácpě, když...  celý článek

Další z rubriky

Hyundai i30 Combi
Rodinný kombík za dobré peníze. Hyundai i30 Combi jde po kufru Octavii

Nový kombík z Nošovic se prodává pár dnů. Velikostí kufru prodloužený Hyundai i30 téměř dohání Škodu Octavia.  celý článek

Renault Koleos
Renault Koleos je Francouz s korejským rodným listem a japonskou technikou

Po dlouhých deseti letech přichází Renault s novou generací svého SUV Koleos. S předchůdcem ji pojí jen jméno a dvoulitrový motor, jinak se vše změnilo – od...  celý článek

Opel Insignia
Nová insignia v testu: velký opel nabídne náramné svezení

Evropská komise před pár dny schválila převzetí Opelu koncernem PSA. A Francouzi si mnou ruce, v insignii dostali skvělé auto, které je rovnocenným konkurentem...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.