Přestože je podvozek obou zmiňovaných vozů nastaven stejně, Civic Sport nabízí větší pohodlí. Zásluhu na tom mají pneumatiky o rozměru 195/60 R15 - ostrá varianta Type-R je obuta do nízkoprofilových pneumatik 205/45 R17.
Hlavní rozdíl mezi těmito automobily je však v pohonných jednotkách VTEC. Agregát o objemu 1,6 litru, který se jako jediný montuje do verze Sport, má rozvod SOHC, zatímco motor o objemu 2 litry známý z provedení Type-R využívá rozvod DOHC.
Motory VTEC disponují systémem elektronicky řízeného proměnlivého časování a zdvihu ventilů. SOHC VTEC řídí pouze sací ventily a kombinuje dobrý výkon s vysokým kroutícím momentem a nízkou spotřebou, zatímco DOHC VTEC řídí sací i výfukové ventily. Výsledkem je extrémní zátah motoru a opravdu dynamická jízda.
VNĚJŠÍ VZHLEDCivic Sport se liší od běžného provedení nejen podvozkem a jízdními vlastnostmi, ale i provedením interiéru a karoserie, která má blíže k verzi Type-R. Sportovní dojem umocňují prahové lišty, přední a zadní nárazník s integrovaným spoilerem a disky kol z lehkých slitin.
Dynamicky působící karoserie zaujme především rozměrnými světlomety a již zmiňovanými spoilery, které dělají automobil opticky širší. Zásluhu na tom mají i lišty dveří vyvedené v barvě karoserie, stejně jako zpětná zrcátka nebo kliky dveří.
|