Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Potvrzeno: Clarkson dostal výpověď, Top Gear hledá nového moderátora

  9:35aktualizováno  16:48
Jeremy Clarkson, slavný moderátor automobilové show Top Gear, dnes dostal výpověď z televize BBC. Vedení televize dva týdny vyšetřovalo napadení člena štábu, kterému dala hvězda pořadu ránu za to, že k večeři nebyl biftek.

Šéf BBC Tony Hall dnes předal Jeremy Clarksonovi výpověď. Lord Hall ukončení spolupráce s Clarksonem odůvodnil tím, že moderátor překročil standardy slušnosti a respektu. „Nebylo to lehké rozhodnutí,“ dodal s tím, že si uvědomuje, jak bouřlivé reakce toto rozhodnutí u fanoušků populárního pořadu způsobí. „Máme zájem o výrazné, rozdílné názory, ale ne za každou cenu,“ poznamenal na adresu hubatého moderátora. „Nemohu přehlédnout, co se v tomto případě stalo,“ řekl s tím, že stejná pravidla musí platit pro všechny.

„Byl jsem vždy velkým fanouškem jeho práce a Top Gearu. Jeremy je obrovský talent,“ dodal  Hall na Clarksonovu adresu.

To bude podle všeho znamenat velkou proměnu nejslavnějšího televizního pořadu se stamiliony diváků po celém světě. Clarksonovi kolegové Richard Hammond a James May už oznámili, že sami v moderování pořadu pokračovat nechtějí.  „Nemám k tomu vůbec co říct. Je to tragédie,“ okomentoval Clarksonův vyhazov May. Richard Hammond prohlásil, že je deprimovaný z takového konce. „Byla to neuvěřitelná jízda,“ řekl o spolupráci.

Clarkson, May a Hammond měli před podpisem nové smlouvy, ta stávající vyprší koncem března.

James May řekl, že s Clarksonem pracuje rád a jeho vyhazov je tragédie:

Clarkson, který už si změnil profil na Twitteru na „bývalého moderátora Top Gearu“, měl napadnout jednoho z asistentů produkce Oisina Tymona kvůli tomu, že večer po natáčení došlo v hotelu, kde byl štáb ubytovaný, teplé jídlo a kuchyň byla zavřená. Clarkson se ovšem dožadoval bifteku s hranolky.

Moderátor podle vyšetřování BBC, které vedl Ken MacQuarrie, měl Tymonovi nejprve dvacet minut nadávat a nakonec ho fyzicky napadnout. Clarksonův řev byl podle  MacQuarrieho zjištění slyšet po hotelu. Šestatřicetiletý Oisin Tymon byl prý incidentem šokovaný a myslel, že přijde o práci. Po Clarksonově útoku šel na prohlídku na pohotovost.

Tymon, který pracuje pro Top Gear deset let, prohlásil, že měl vždy s Clarksonem dobré pracovní vztahy. Slavný moderátor se prý Tymonovi v následujících dnech písemně i osobně několikrát omlouval.

Tony Hall uvedl, že se při rozhodování o posouzení případu sešel s Clarksonem i s Tymonem.

Proti propuštění Clarksona protestovaly tisíce fanoušků. Minulý pátek přijel před londýnské sídlo BBC tank a na něm seděl Clarksonův kolega Stig. Ten symbolicky doručil do televizní stanice petici, kterou podepsalo přes milion fanoušků. Na jeho pomoc přispěchal i britský premiér David Cameron, který ho nedávno označil za velký talent a svého přítele. Top Gear se vysílá ve více než 200 zemích včetně Česka a sleduje ho asi 300 milionů lidí.

Glenn Hayes, právník specializovaný na pracovní právo, pro britský Telegraph komentuje, že vedení BBC v tomto případě vlastně nemělo na vybranou. Napadení zaměstnance jiným na pracovišti podle něj musí být projednáno v disciplinárním řízení a obvykle končí okamžitým propuštěním.

Podle informací Telegraphu policie požádala BBC o informace k celému případu.

Nový moderátor

Top Gear, který se stal fenoménem, ve stávající podobě podle všeho skončí. BBC chce ovšem v pořadu pokračovat. Potvrdil to šéf BBC Hall po propuštění Clarksona. Podle zákulisních informací chce angažovat hvězdu ranní show Radia 2 a skalního motoristického fanouška Chrise Evanse.

Osmačtyřicetiletý Evans (Clarksonovi je 54 let) má jednu z nejvzácnějších sbírek automobilů v Británii, je v ní mimo jiné Ferrari 250GTO v ceně přibližně půl miliardy korun. V Top Gearu se už několikrát objevil jako host.

Šéf BBC Hall pověřil producentku Kim Shillinglaw, aby začala pracovat na Top Gearu pro sezonu 2016 a zaměřila se na prozkoumání možností odvysílání zbývajících natočených dílů aktuální série. Hall také oznámil, že Oisin Tymon, kvůli kterému se celá mela strhla, zůstává u BBC jako člen produkce.

Clarkson už byl před odvoláním „v podmínce“ kvůli svým dřívějším kontroverzním výrokům. Například označoval Mexičany za „lenochy a budižkničemy“. Loni v květnu dostal „poslední varování“ kvůli tomu, že použil rasistický výraz. Tehdy byl upozorněn na to, že v případě další urážlivé poznámky „kdekoli a kdykoli“ bude propuštěn.

Předpokládá se, že se o Clarksona strhne boj mezi konkurenčními televizními společnostmi. Mluví se také o americkém internetovém projektu Netfix nebo satelitní televizi Sky.

Top Gear je jeden z nejúspěšnějších a nejvýnosnějších pořadů BBC, televizi přinášel v přepočtu až dvě miliardy korun ročně.





Nejčtenější

Motor EA211 TSI evo
Potvrzeno: benzinové škodovky dostanou částicové filtry příští rok

Nové benzinové motory budou muset plnit stejné limity emisí pevných částic jako diesely. Zprvu to bude platit jen pro nově homologované modely, později pro...  celý článek

Pneumatiky před sezonou tradičně testují evropské autokluby
Co obout na léto: nejdražší gumy nemusí být nejlepší

Evropské autokluby už tradičně testují před sezonami pneumatiky pro nejžádanější vozy. První testy poradí, jaké letní pneumatiky zvolit pro vozy velikosti...  celý článek

BMW NineT Racer
Tak má vypadat retro. Superbike BMW je syrový drsňák ze stroje času

Každá sportovní motorka má dnes pět počítačů, osm asistenčních systémů a její nastavení je složité jako instalace nového počítače. Proto je stále populárnější...  celý článek

Subaru XV
Nové Subaru XV: zvenku evoluce, uvnitř všechno lepší

Organičtější design, ale také výrazně přepracovaná technika – to je nový crossover od Subaru, který vzdáleně odkazuje na úspěchy slavné imprezy.  celý článek

Tatra 813 8x8 Kolos, základní vojenská verze
Kolos se valil terénem, boural zdi, pálil rakety. Tatra 813 má 50 let

Byl pátek 24. března 1967 a hrdí tatrováci právě dokončili první podvozek Tatry 813 z ověřovací padesátikusové série. Bylo to opravdu vydařené kopřivnické...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.