Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Clio 2004: přidejte víc méganu!

  18:40aktualizováno  18:40
Na osobité stylistické vlně Renaultu, kterou ve své nejčistější podobě reprezentují modely Mégane II a Scénic II, se veze nový facelift oblíbeného "mrňouse" - Clia. Novou tvář, namísto té předchozí, nebývale agresivní a mohutné, charakterizuje citelné "změkčení a poméganovštění".
Renault Clio Generation 2004

Renault Clio Generation 2004 | foto: Renault

Tvář je nyní uhlazenější a přebírá pojetí ostatních členů rodiny Renault. Énfant terrible, vybočující svým vzezřením z modelové řady, tak zůstává ještě mrňavější a nesmrtelné twingo - nákupní taška.

Zvnějšku se nejvíce změn událo vpředu, nejcitelnější inovací interiéru je pozměněná grafika otáčkoměru a tachometru (mezi nimi ještě trůní displej palubního počítače).

Kromě výbav, na které jsou renaultisti víceméně zvyklí, francouzská automobilka připravila ještě dvě speciální verze: luxusní Initiale a sportovní Sport. Prvně jmenovaná má kupříkladu interiér v kůži a dřevěné doplňky na přístrojové desce, volantu a hlavici řadicí páky. Otázkou zůstává, najde-li na našem trhu takto luxusní (a samozřejmě drahá) verze uplatnění. Pokud se vůbec v nabídce tuzemských dovozců objeví.

Renault Clio II je jedním z klíčových modelů francouzské automobilky. Od svého uvedení v roce 1998 spatřilo svět už 3 840 000 vozů. Malá auta představují 35% evropského trhu automobilů a clio patří do skupiny těch úspěšnějších. 

I příští rok budou mít clia pod kapotou vznětové a zážehové motory nejrůznějších objemů. Potvrzena je benzinová "jedna-dvojka" - osmi i šestnáctiventilová, i větší motory 1,4 a 1,6. Z "nafťáků" jmenujme motor 1,5 dCi s přímým vstřikováním paliva, který bude v nabídce ve dvou výkonových provedeních: 48 kW/65 koní a 60 kW/82 koní. Během jara 2004 by pak měl přijít ještě turbodiesel stejného objemu (1500 ccm) nabízející výkon 74 kW/100 koní.

Přepracován by měl být i zážehový dvoulitr z clia sport který místo aktuálních 124 kW (169 koní) nabídne kiloWattů 134 (182 koní). Maximálního kroutícího momentu 200 Nm by měl motor dosáhnout při 5250 otáčkách/min namísto stávajících 5400. Celkem budou mít zájemci na všech trzích, kde se clio prodává, na výběr z 10 motorů.

Jaký je ojetý Renault Clio? Čtěte zde.
"Přepudrované" clio generace 2004 přijde na tuzemský trh na začátku příštího roku. Podle dostupných informací je ale možné jej ve Francii objednat už nyní.

Autoři:




Nejčtenější

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

KTM 1290 Super Duke R
Superufon není nic pro začátečníky. Vražedné sklony mírní elektronika

Existuje motorka která po celotýdenním dojíždění do práce dokáže předvést víkendový masakr na okruhu a odtud odjet třeba na dovolenou? Po testu patrně...  celý článek

Německá kancléřka Angela Merkelová zahájila kampaň před zářijovými...
Německá kancléřka už uvažuje o konci dieselů a kritizuje automobilky

Německý automobilový průmysl se dopustil vážných chyb a přišel o důvěru, je přesvědčena německá kancléřka Angela Merkelová. Řekla to v rozhovoru s televizí...  celý článek

Další z rubriky

Nový facelift Škoda Rapid Spaceback
Vylepšený rapid je venku: tříválcové TSI a internet na palubě

Rapid se po pěti letech dočkává faceliftu. Škoda představuje oficiálně první fotky a informace. Obě karosářské verze rapidu liftback i spaceback (hatchback)...  celý článek

Rolls-Royce Phantom
Smekněte, jeho výsost Phantom přijíždí. Nový rolls je chrám ticha

Když se ten antický chrám masky chladiče z ručně leštěné oceli, za kterou se diskrétně převaluje dvanáctiválec, valí bulvárem, ulice ztichne. Být designérem...  celý článek

Rolls-Royce Bespoke Sweptail
Nejdražší auto světa stojí 300 milionů. Rolls ho stavěl čtyři roky

Kdo byl před půlstoletím anebo ještě dřív přebohatý pan továrník a měl vkus a úroveň, nechal se vozit v autě, které postavil nějaký slavný karosář. Byla to...  celý článek

Mercedes Třída E 3,0 350d AMG...
Mercedes Třída E 3,0 350d AMG...

r.v. 2016, naj. 15 000 km, diesel
1 352 150 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.