Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

CLS Vision: snílek s hvězdou na klopě

  15:32aktualizováno  15:32
Stánek stuttgardské automobilky na letošním autosalonu ve Frankfurtu překvapil pohlednými a dynamickými novinkami, které zaujaly nejen díky třícípé hvězdě na kapotě, ale i díky převratným technickým řešením. Kromě vyvedené reminiscence legendárního Gullwingu v podobě Mercedesu SLR McLaren.

Nebo revoluce na poli techniky, v podání Mercedesu A-třídy, požírajícího namísto fosilních paliv vodík, by rozhodně neměla zůstat opomenuta studie dynamického sedanu velikosti stávající C-třídy pojmenovaná vision.

Kromě, na Mercedes až nečekaně dynamických a mladistvých linií poskytne pohodlí a luxus, který je pro značku více než samozřejmý. Za pozornost stojí i vznětový motor pod kapotou. Dá se  říci, že kdo letos do Frankfurtu nepřivezl studii s dieselem pod kapotou, jako by snad ani nebyl.

Mercedes CLS Vision je povedenou syntézou elegance a dynamiky velkorysého kupé a komfurtu a praktičnosti sedanu. Za pozornost stojí nekonvenční řešení, ať už jde o "rychlé" linie boků, naznačené výraznými prolisy, či bezrámová okna dveří.

Pod kapotou se ukrývá šestiválcový dieselový agregát biturbo poskytující řidiči výkon 195 kW (262 koní). Maximální kroutící moment pak činí 560 Nm už při 2000 otáčkách za minutu.

S tímto motorem zvládne Vision CLS sprint z 0 na 100 km/h za 6,4 sekundy (zrychlit z 60 na 120 km/h umí za 5,7 sekundy). Maximální rychlost je, jak je u Mercedesů obvyklé, omezena na 250 kilometrů v hodině. Motor splňuje emisní normy Euro 4 a kombinovaná spotřeba činí 7,5 litru na 100 kilometrů. Pohonná jednotka spolupracuje se sedmistupňovou automatickou převodovkou 7G-TRONIC. Stojí za zmínku, že jde o vůbec první automatickou sedmistupňovou převodovku na světě v osobním automobilu.

V průběhu autosalonu zástupci automobilky bedlivě sledovali reakce veřejnosti na studii Vision. Na základě výsledku pak pánové z vedení automobilky rozhodnou o osudu tohoto bezesporu velmi zajímavého a povedeného stylistického cvičení.

Vůz však nenabízí pouze moderní kabátek, ale poskytne též dostatek prostoru zhýčkaným cestujícím vpředu i vzadu. Nezanetbatelný je i objem zavazadelníku 470 litrů. Ostatní základní míry automobilu jsou: délka 4910 mm, šířka 1851 mm, výška 1391 mm a rozvor 2854 mm. Devatenáctipalcová kola mají rozměry: 255/35 R19 vpředu a 285/30 R19 vzadu.

Postaráno je i o bezpečnost: přehršel airbagů - přední adaptivní, boční, hlavové; adaptivní systém světel který umožňuje řidiči "vidět za roh"; adaptivní posilovač řízení, jehož ovládací síly se mění v závislosti na rychlosti jízdy apod.

Pří výčtu zajímavých technických řešení musíme zamínit i podvozek. Elektrohydraulický systém brzd (SBC - Sensotronic Brake System) se postará o bezpečnost, zatímco vzduchové odpružení AIRMATIC DC o pohodlí. 

Automobilky poslední dobou stále hledají kategorii, do které by vůz tohoto formátu zařadily. Pojmenování sedan, se totiž jeví jako příliš usedlé. I proto Mercedes prezentuje CLS Vision jako čtyřdveřové kupé (stejně jako kupříkladu Jaguar v případě své studie R-D6). Výrobci se v tomto případě orientují spíše podle základní linie karoserie, než podle počtu dveří, případně míst.

Mercedes CLS Vision je povedenou syntézou elegance a dynamiky.

Za pozornost stojí nekonvenční řešení, ať už jde o "rychlé" linie boků, naznačené výraznými prolisy, či bezrámová okna dveří.

Vision CLS poskytne kromě, na Mercedes až nečekaně dynamických a mladistvých linií, pohodlí a luxus, který je pro značku více než samozřejmý.

Nezanetbatelný je i objem zavazadelníku 470 litrů.

Vůz nenabízí pouze moderní kabátek, ale poskytne též dostatek prostoru zhýčkaným cestujícím vpředu i vzadu.

Pod kapotou se ukrývá šestiválcový dieselový agregát biturbo poskytující řidiči výkon 195 kW (262 koní).

Mercedes prezentuje Vision CLS jako čtyřdveřové kupé (stejně jako kupříkladu Jaguar v případě své studie R-D6).

Mezi zajímavá řešení patří i podvozek: elektrohydraulický systém brzd (SBC - Sensotronic Brake System) se postará o bezpečnost, zatímco vzduchové odpružení AIRMATIC DC o pohodlí.

Uprostřed středového panelu trůní navigační systém.

Uspořádání interiéru zajišťuje dostatek prostoru i pro cestující na zadních sedadlech.





Nejčtenější

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Německá kancléřka Angela Merkelová zahájila kampaň před zářijovými...
Německá kancléřka už uvažuje o konci dieselů a kritizuje automobilky

Německý automobilový průmysl se dopustil vážných chyb a přišel o důvěru, je přesvědčena německá kancléřka Angela Merkelová. Řekla to v rozhovoru s televizí...  celý článek

Další z rubriky

Dacia Sandero Stepway
O dacie je zájem, čeká se na ně až půl roku. Letos přijede nový duster

Co chystá Dacia? Letos nový Duster a dočkáme se jeho menší verze v podobě malého crossoveru.  celý článek

Rolls-Royce Bespoke Sweptail
Nejdražší auto světa stojí 300 milionů. Rolls ho stavěl čtyři roky

Kdo byl před půlstoletím anebo ještě dřív přebohatý pan továrník a měl vkus a úroveň, nechal se vozit v autě, které postavil nějaký slavný karosář. Byla to...  celý článek

Mazda CX-5
První jízda: Mazda CX-5 okouzlí i odpůrce SUV

Samotné Mazdě o právě představené CX-5 s velkým čumákem občas ujede, že to velký facelift. Na druhou stranu provedli konstruktéři tolik změn, že by takový vůz...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.