Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Co dělat, když auto hoří? Zabouchněte dveře

  15:17aktualizováno  15:17
Měsíčně hoří v Praze zhruba dvě desítky automobilů, málokdy však plameny zničí celý vůz. Nejčastější příčina? Technická závada. Hasiči přitom varují, že se na tento druh požáru mnohdy nevztahuje ani havarijní pojištění.
Hořící auto

Hořící auto | foto: MAFA

Plameny včera dopoledne zcela zničily osobní automobil Lada Samara. ¨

U požáru v ulici Pod Lochkovem mezi Radotínem a Barrandovem museli pražští hasiči zasahovat v dýchacích přístrojích.

Řidič stihl včas vystoupit a přežil událost bez zranění, jeho vůz však byl zcela zničen.

„Požár vznikl technickou závadou palivového systému. Když jsem přijel na místo, auto bylo zachváceno plameny. Během tří minut jsme požár lokalizovali a během dalších patnácti minut zlikvidovali,“ uvedl hasičský vyšetřovatel Martin Kavka.

Požáry aut podle něj nejsou v Praze výjimkou, někdy řeší i dva denně. Málokdy však takového rozsahu, že z auta zbude vrak. Hasičům byl v tomto případě navíc nahlášen i výbuch.

Výbuchy čekejte ve filmu

Podle hasiče je úplně běžné, že auto začne hořet kvůli závadě palivového systému. Hrálo při požáru nějakou roli to, že auto jezdilo navíc na LPG, a byla v něm tedy i speciální nádrž na tento plyn?

„Že by k požárům docházelo paušálně častěji u vozů s palivovým systémem LPG, to se říct nedá. V tomto případě jsme sice měli hlášený výbuch, ale zvuk byl způsoben jen uvolněním ventilu při změně tlaku. Systém tedy při havárii fungoval, jak měl, aby nedošlo k roztržení nádrže,“ řekl po nehodě Kavka.

Při dopravních nehodách může být člověk klidnější. Požáry nebo dokonce výbuchy patří především do akčních filmů a seriálů. Právě kvůli takovým snímkům si přitom lidé mnohdy myslí, že auto narazí do sloupu a začne hořet.

„Takových případů je minimum,“ podotkl Kavka s tím, že nejčastější příčinou požárů automobilů v Praze jsou právě technické závady. A ta může přijít zcela nečekaně, jako ve včerejším případě.

„Může přijít bez varování, stačí, aby byly uvolněné hadičky. Auto nemusí být dvacet nebo třicet let staré, ale třeba i jenom půl roku v provozu. A nemohu říct, že by ta starší hořela častěji,“ tvrdí ze zkušeností vyšetřovatel.

Hasič: Zabouchněte dveře

Při požáru bez narušení palivového systému se dá podle Kavky zachránit auto dobře. To je třeba případ hoření elektroinstalace.

„Při požáru doporučuji hned vystoupit, zavřít dveře kvůli přísunu vzduchu a hned volat hasiče,“ dodal Kavka s tím, že se řidičům vyplatí zjistit si, na co se vztahuje jejich havarijní pojištění. „Kdyby auto zapálil vandal, je jednání s pojišťovnami jednodušší,“ upozorňuje.

Autor:




Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

Předání nového auta v pražském autosalonu Seat.
Nákupem auta placení teprve začíná a peníze se kutálí, i když nejezdíte

Kolik vlastně ten komfort mít před domem nebo v garáži auto stojí? Leasingové firmy na to mají celá oddělení. I vy si to můžete zkusit aspoň přibližně...  celý článek

Další z rubriky

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Tesla Model X P90D Ludicrous
Pouliční nabíječky spustí revoluci, slibuje nadšenec do elektroaut

Až budou stojany pro nabíjení v ulicích, rozvoj elektroaut nic nezastaví, říká majitel vozu Tesla a velký propagátor elektromobilů Martin Hejtmánek.  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Škoda Kodiaq DSG 4x4 2,0 / 140 kW...
Škoda Kodiaq DSG 4x4 2,0 / 140 kW...

r.v. 2016, naj. 460 km, diesel, 1. majitel
999 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.