Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Co mají společného Škoda a Lamborghini?

  10:11aktualizováno  10:11
Na otázku, co společného mají Volkswagen, zemědělský traktor, Bermudy a Mladá Boleslav, zná odpověď jen málokdo. Ovšem opravdoví znalci speciálních aut už asi vědí své - tohle vše spojuje pod svá křídla nejrychlejší býk na světě, křížený s netopýrem - supersportovní vůz Lamborghini Murciélago.

Lamborghini Murciélago patří mezi nejdražší skvosty současné automobilové produkce. Jeho historie začala před čtyřmi roky.

Jeden z majitelů tohoto vozu, fotbalový internacionál Tomáš Řepka hrající v Anglii, říká: „Tohle lamborghini je nádherný soulad síly a vzhledu. Přesně to, co od auta chci - aby z něj vyzařovalo, co umí. Musí zaujmout už na první pohled a pak ho chci.“

To murciélago skutečně dokáže. Proto jsou za něj bohatí zájemci, jimž sahá jen lehce nad pas (výška 1135 mm), ochotni vydat v přepočtu na koruny od osmi téměř do deseti milionů, podle provedení a výbavy. Je zajímavé, že podobně jako některé další originály se Lamborghini Murciélago vydává nyní v několikakusové sérii do světa dokonce jako otevřený roadster.

Stáhněte si tapetu Lamborghini Murciélago


800x600
1024x768

Pohnuté osudy značky
Značka Lamborghini má pohnutý osud. Založena byla před čtyřiceti lety v Itálii, jeden čas patřila dokonce americkému koncernu Chrysler, chvíli malé společnosti s kanceláří na Bermudách, přes ni se dokonce stala sourozencem s korejskou značkou Kia, až nakonec skončila ve velké náruči koncernu Volkswagen.

A tak na současných vozech Lamborghini lze celkem pochopitelně vysledovat řadu prvků a detailů, které nesou podpis konstruktérů značky Audi.

Značku Lamborghini lze opravdu nalézt také na traktorech, ovšem jde o zcela jinou divizi. A souvislost s Mladou Boleslaví? Autor karoserie a současný šéfdesignér značky Luc Donckerwolke je typický kosmopolita: Belgičan narozený v Peru pracoval jistý čas pro německý koncern i v mladoboleslavské automobilce, kde se podílel na konstrukci současných škodovek.

Murciélago je býk i netopýr
I velký koncern ví, že u tak mimořádných aut je dobré zachovávat tradice. A tak i u většího a silnějšího ze dvou vyráběných modelů Lamborghini zachoval španělskou větev jmen: Murciélago je název netopýra stejně jako jméno legendárního býka z 19. století, který si pro své statečné výkony při koridě zasloužil milost od neméně legendárního toreadora Lagatria...

Je to mimořádné auto. Jak říká jeden z jeho majitelů v Česku, Patrik Tkáč, spolumajitel finanční skupiny J&T: „To je adrenalinové auto. Stále ještě za jeho volantem z něj mám respekt. Nemluvě o tom, že kam přijedete, jste středem zájmu. Ať je vám to příjemné či nikoliv.“

Tabulka vypovídá o parametrech, které mohou motoristického labužníka přesvědčit, aby se stal kupcem. Dodejme, jaká spotřeba je udávána: město/mimo město/kombinace - 30/20/25 litrů na 100 kilometrů. 

Lamborghini Murciélago v číslech

délka/šířka/výška 4580/2045/1135 mm 
váha

1650 kg

motor

dvanáctiválec do V,
pohon všech kol

objem

6192 cm3

maximální výkon

580 koní (426 kW)

maximální kroutící moment

650 Nm

objem nádrže

100 l

maximální rychlost

přes 330 km/h

zrychlení 0-100 km/h

3,85 s

***

"Chci auto, ze kterého něco vyzařuje. Musí mě zaujmout na první pohled. A lamborghini, to je soulad síly a vzhledu."

S vozem jezdí: Tomáš Řepka, fotbalista

Čtěte také: Čím jezdím? Autem za 10 milionů  ...ZDE

Na otázku, co společného mají Volkswagen, zemědělský traktor, Bermudy a Mladá Boleslav, zná odpověď jen málokdo.

Lamborghini Murciélago patří mezi nejdražší skvosty současné automobilové produkce. Jeho historie začala před čtyřmi roky.

Jeden z majitelů tohoto vozu, fotbalový internacionál Tomáš Řepka hrající v Anglii, říká: „Tohle lamborghini je nádherný soulad síly a vzhledu. Přesně to, co od auta chci - aby z něj vyzařovalo, co umí. Musí zaujmout už na první pohled a pak ho chci.“

Takový pohled se vám naskytne, když vás lamborghini předjede

I když jméno vozu je odvozováno od španělského pojmenování netopýra, spíš přece jen připomíná divokého býka

Autoři:




Nejčtenější

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Další z rubriky

Maskovaný Hyundai i30 N zachycený začátkem července na dálnici
Fotošpionáž: Ostrý hyundai z Nošovic trénuje i v Česku

Korejská automobilka chystá představení ostré verze modelu i30, který se vyrábí ve slezských Nošovicích. Čtenář iDNES.cz načapal jeho maskovaný prototyp na...  celý článek

Dacia Sandero Stepway
O dacie je zájem, čeká se na ně až půl roku. Letos přijede nový duster

Co chystá Dacia? Letos nový Duster a dočkáme se jeho menší verze v podobě malého crossoveru.  celý článek

Peugeot Pick Up
Autofotka týdne: Peugeot má auto pro Afriku, je to starý nissan z Číny

Peugeot Pick Up je možná jeden z nejbizarnějších přírůstků mezi autonovinkami letošního roku. Francouzská automobilka se s ním chce ve velkém stylu vrátit na...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.