Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Co obout passatu? Test letních pneumatik 225/45 R17

  16:38aktualizováno  20. března 14:12
Test ADACu vybíral nejlepší letní pneumatiky pro nadcházející sezonu. Zvítězily pláště značek Bridgestone a Pirelli. Jaké pneumatiky pořídit pro VW Passat, Mercedes C, nebo BMW řady 3? Testem prošly pláště rozměru 225/45 R17. Zkoušky německého autoklubu také odhalily, že pláště vyvinuté autu na míru nemusí být nejlepší volbou.
Škoda Auto, automobil, pneumatika

Škoda Auto, automobil, pneumatika - Škoda Auto - ilustrační foto | foto: Škoda AutoiDNES.cz

TEST PNEUMATIK

Druhá část testu letních pneumatik německého autoklubu ADAC patřila sedmnáctipalcovým pneumatikám určeným pro vozy vyšších a luxusních tříd. Budou je potřebovat například majitelé výkonných Volkswagenů Passat.

Řidiči větších aut si mohou zapamatovat jako dobré značky pro letošní sezonu dvojici Bridgestone a Pirelli.

První příčky v testu rozměru 225/45 R 17 W/Y připadly plášťům Bridgestone Potenza RE050A a Pirelli Pzero Nero. ADAC je označuje jako velice vyvážené a řidičům je obzvláště doporučuje.

Za těmito nejlepšími následuje deset výrobků, které od autoklubu dostaly doporučení k použití a na konci žebříčku je trojlístek pneumatik s určitými výhradami.

Pláště na míru zklamaly
Vedle 15 testovaných typů plášťů, které ADAC nakoupil a obšírně vyzkoušel, přiřadil autoklub k testům i dvě pneumatiky ušité na míru vozům Mercedes-Benz. Snad všechny velké automobilky dnes jako první sadu plášťů montují kola přizpůsobená určitému modelu.

Pláště na Mercedes třídy C, dodané automobilkou s novým vozem, v testu zklamaly, ačkoliv pneumatika se stejným názvem pořízená v běžném prodeji a určená vozům všech značek zkoušky vyhrála.

Předpoklady totiž byly opačné. Autoklub před testem odhadoval, že pneumatiky vyvinuté autu na míru budou lepší než ty, které jsou určené k použití u různých typů, značek a modelů.


U vozů Mercedes se originální pneumatiky vyvinuté společně automobilkou a výrobcem kol poznají podle zkratky MO, která je vyražena na bočnici. Vozy BMW mají na stejném místě jako důkaz originální pneumatiky malou hvězdu, Porsche používá písmeno N. Ostatní automobilky podle německého autoklubu pneumatiky ze společného vývoje s gumárenskou firmou nijak neoznačují.

A v testu tak došlo k velkému paradoxu. Zatímco Bridgestone Potenza koupená v běžném prodeji a určená na vozy různých značek se ve zkouškách zaskvěla a dostala nejlepší vysvědčení, stejně označená pneumatika jen se zkratkou MO určená pouze vozům Mercedes třídy C jezdila na mokré vozovce tak špatně, že jí autoklub označil za nedoporučeníhodnou.

Hůře dopadla i druhá Mercedesem dodávaná pneumatika Michelin Pilot Sport. Její verzi pro vozy všech značek ADAC doporučuje, kusy se zkratkou od Mercedesu však jen částečně.

Testy německého autoklubu platí především pro ty rozměry pneumatik, na něž se zkoušky přímo zaměřily. Jen pokud majitel vozu potřebuje pláště právě o centimetr užší nebo širší, může se na výsledky zkoušek autoklubu ADAC také spolehnout.


ADAC testuje pneumatiky na dvou površích. Vlastnosti plášťů se srovnávají při jízdách na suchu a za mokra. Kromě toho se sleduje hluk přicházející od kol, valivý odpor a doba, za jakou se pneumatika opotřebuje.

Motto z dílny ADAC na závěr: "Pláště, které v testu obstály, by podle zkušeností ani v jiném rozměru totálně nepropadly."

***

TEST LETNÍCH PNEUMATIK 225/45 R17 (LÉTO 2006)
zdroj: ADAC

*** zvláště doporučené, ** doporučené, * doporučené s výhradami
Nejlepší známka je 1, nejhorší 5

Pneumatika

doporučení autoklubu ADAC

sucho

mokro

hluk

valivý odpor

opotřebení

Bridgestone Potenza RE050A

***

1,1

1,8

2,2

3,3

2,0

Pirelli Pzero Nero

***

1,3

1,9

2,1

3,3

2,2

Michelin Pilot Sport PS2

**

1,0

2,2

2,3

2,7

1,5

Continental SportContact 3

**

1,1

2,2

2,4

2,7

2,0

BFGoodrich
G-Force Profiler

**

1,2

2,4

2,8

3,0

1,9

Goodyear eagle F1

**

1,3

2,3

2,2

3,3

2,3

Dunlop Sport Maxx

**

1,5

2,3

2,2

3,0

2,4

Vredestein Ultrac

**

2,0

1,9

3,3

3,0

2,5

Uniroyal Rainsposrt

**

1,7

2,3

2,7

2,7

2,7

Kumho Ecsta KU19

**

1,7

2,4

2,1

3,0

2,9

Hankook Ventus Prime K105

**

1,6

2,4

2,5

3,0

3,1

Fulda Carat Exelero

**

2,4

2,4

2,0

3,3

2,7

Semperit Direction Sport

*

2,1

2,6

2,8

2,7

1,6

Maloya Futura Sport W

*

2,8

2,2

2,9

3,3

2,5

Nokian Z

*

1,8

2,8

2,9

2,7

2,7

 

 

Autoři:




Nejčtenější

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Další z rubriky

Lina - prototyp lehkého elektrického auta studentů v Nizozemsku
Autofotka týdne: Auto z cukrové třtiny a karoserie ze lnu

Je to vyrobeno z cukru, uveze čtyři lidi a může jet rychlostí až 80 kilometrů za hodinu. Řeč je o biologicky rozložitelném autě, o němž jeho tvůrci tvrdí, že...  celý článek

Dopravní značka střídavá jízda
Místo dovolené snů hodiny v koloně: jak to ustát?

Čím více aut vyrazí o prázdninách na silnice, tím více uzavírek, omezení, objížděk a kolon se vyrojí na dálnicích a silnicích. Jak přežít hodiny v zácpě, když...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Audi A3 1.6 2007 · ČR,2.maj,...
Audi A3 1.6 2007 · ČR,2.maj,...

r.v. 2007, naj. 147 507 km, benzín
151 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.