Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Co pofrčí mezi motorkáři: třeba šestiválcové BMW, které ohřeje zadek

aktualizováno 
Po roční pauze způsobené krizí se opět otevřely brány kolínského výstaviště a přivítaly desetitisíce návštěvníků čekajících na motocyklové novinky pro sezonu 2011. Ohlášeno bylo mnoho nových modelů a výrobci rozhodně neudělali ostudu. V Kolíně nad Rýnem byly k vidění novinky pro zelenáče i závodníky.

Triumph Speed Triple | foto: Triumph

Kawasaki ZX-10R

Po letech půstu se chtějí zelení vrátit na pódium superbikového šampionátu a pomoci jim k tomu má nová litrová ninja. Na první pohled je vidět, že nezůstalo nic při starém. Přední maska dostala o něco méně extravagantní tvary. Vzhled ale není to, co sbírá vavříny na závodních tratích. ZX 10 R prošla celou řadou změn, tou první je přepracovaný rám, který posunul hmotnost co nejblíže těžišti.

Kawasaki ZX-10R

Zkrátila se kyvná vidlice a nové jsou i tlumiče. U poslední generace Kawasaki Ninja byl udáván výkon 200 koní, což udělalo ve světě sportovních motocyklů velký rozruch. Hodnota 207 koňských sil u nového modelu pak mnohým vyrazila dech. S dobou jde i elektronika, Kawasaki je nově možné pořídit s ABS a kontrolou trakce. Podle zástupců výrobce je ninja sestrojená nejen na závodní okruh, ale měla by být vhodná i pro běžný provoz.

Kawasaki Z-1000SX

Kategorie litrových naháčů je u nás poslední dobou velice populární, stejně jako kapotované verze těchto motorek. V modelové řadě Kawasaki dlouho podobný stroj chyběl. Po úspěchu menšího modelu ER-6 se dal logicky očekávat příchod litrové kolegyně. Z1000SX je stroj pro cestovatele se sportovními choutkami a měl by být univerzálem pro každý den. Sportovní duch stroje umocňuje ostrý design a motor nastavený do vyšších otáček. Stejně jako u ZX-10R se myslelo na centralizaci hmoty, pro lepší ovladatelnost za všech podmínek. Ve volitelném příslušenství najdete i sadu kufrů na delší cesty.

Kawasaki Z-1000SX

KTM Duke 125

Doby, kdy mladí motorkáři museli svou "kariéru" začít na Jawě 50, jsou už dávno pryč. Na trhu je řada více či méně povedených strojů kategorie A1 ze všech koutů světa. Mezi ty nejlepší se rozhodně řadí nový model, jehož koncept KTM představila před rokem v Miláně. Rok uběhl a je tu nový model špičkového stroje pro začátečníky vybavený těmi nejlepšími komponenty.

KTM Duke 125

Srdcem stroje je kapalinou chlazený jednoválec plněný vstřikováním. Výkon je limitován řidičským průkazem skupiny A1, který je 11 kW. I na nejmenším dukovi najdete jen ty nejlepší komponenty. Rám je prostorový svařenec z ocelových trubek s maximální tuhostí. Na brzdách najdeme značku Brembo a na tlumičích tradičně WP. KTM postavila špičkový stroj, který na trhu "malorážek" rozhodně zamíchá kartami. Otázkou zůstává, jaká na něm bude viset cenovka.

Triumph Speed Triple

Speed Triple je jedním z modelů, který stál u návratu Triumphu na výsluní. Vždy k němu neodmyslitelně patřily dva kulaté světlomety vepředu, podle kterých jste Speed Triple vždy bezpečně poznali. S tím je od letoška konec. Facelift udělal ze Speed Triplu úplně jiný stroj. Na první pohled motorka vypadá jako by na ní jen chyběla kapota. Vše je ale kompletní a kultovní streetfighter jen změnil svou tvář.

Triumph Speed Triple

Světla ale samozřejmě nejsou jedinou změnou. Nová generace má nižší sedlo, které by mělo přispět k lepší ovladatelnosti motorky. Motor je usazen v trubkovém rámu se zcela novým podvozkem. Speed Triple bude také v nabídce s ABS. O pohon se tradičně stará řadový tříválec o objemu 1050 ccm, který má výkon 135 koní a točivý moment 111 Nm. Motor je usazen v trubkovém rámu se zcela novým podvozkem. Speed Triple bude také v nabídce s ABS.

Aprilia Dorsoduro 1200

Před pár lety se Aprilia trefila s modelem Dorsoduro do mezery na trhu, který do té doby okupovala KTM a Ducati se svými dvouválcovými supermoty. Zatímco původní Dorsoduro bylo osazené dvouválcovou sedmsetpadesátkou, nový model, který se bude prodávat paralelně se svým slabším bratrem pohání rovnou dvanáctistovka. Na první pohled jsou motorky k nerozeznání.

Aprilia Dorsoduro 1200

Ostrý design nezapře italskou školu a sportovního ducha stroje. Je dotažený v každém detailu a nechává vyniknout technickým řešením motorky. Motor má objem 1197 ccm a pravý úhel sevření válců. Výkon 130 koní pomůže přenést na silnici kontrola trakce a jezdec má také možnost volby několika palivových map pro konkrétní podmínky. Přepínat je může za jízdy tlačítkem na řidítku.

BMW K1600 GT/GTL

Dlouho avizovaný hi-tech cestovní stroj ukázalo BMW tradičně na domovské půdě. Cestovní stroj pohání řadový šestiválec o objemu 1600 ccm s výkonem 160 koní a točivým momentem 175 Nm. Celá motorka váží 319 Kg, resp. 349 u luxusnějšího modelu GTL. GT se od GTL liší na první pohled pouze kapotami.

BMW K1600 GT/GTL

Zatímco GT by mělo v duchu této řady sloužit k ostřejšímu cestování, model GTL je zaměřený na dlouhé cesty s maximálním pohodlím pro řidiče i spolujezdce. Ve výbavě stroje nechybí velká palubní deska s počítačem, který zobrazuje všechny údaje, na které si vzpomenete. Samozřejmostí jsou už dnes vyhřívané rukojeti, méně samozřejmé už je vyhřívané sedlo, nebo třeba audiosystém. I podvozek motorky je prošpikován elektronikou, nechybí ABS, kontrola trakce nebo elektronické nastavení tuhosti podvozku ESA.

Moto Guzzi V 75 Racer

Před rokem představila italská značka s orlem ve znaku retro Café racer V7, elegantní stroj, který netrhal výkonové rekordy, nebyl z hi-tech materiálů, ani nebyl extrémně exkluzivní. Jízda na něm byl ale opravdový zážitek. Do Kolína Italové přivezli sportovnější verzi tohoto stroje. Na první pohled zaujme leštěná hliníková nádrž a hromada chromu všude, kam se podíváte. Nad klasickým kulatým světlem je štítek se startovním číslem, který za sebou ukrývá dvojici analogových budíků.

Moto Guzzi V 75 Racer

Na správném Café raceru nemá spolujezdec co dělat, takže i v Guzzi vybavily sedlo spolujezdce elegantním plastovým krytem. Sportovní dojem ale není jen na oko. Motorka je vybavena brzdami od Bremba a kvalitními komponenty podvozku. Motor o objemu necelých 750 ccm dává slušných 48,8 k, což je na 182 Kg lehký stroj slušná hodnota. Výkon motoru je k zadnímu kolu přenášen kardanem.

Mini EV

Značku Mini není třeba dlouho představovat. Výrobou legendárních aut se zabývá už nějaký ten pátek. Nyní se stejně jako konkurenční Smart v Mini rozhodli vstoupit do jedné stopy. Na první pohled je mini především designovou záležitostí. Pod jeho kapotami není ukrytý spalovací motor, ale baterie a elektromotor. Skútr lze nabíjet z klasické sítě na 230 V a na plné baterie ujedete 60 km. Zajímavé je řešení palubní desky, kde je namísto klasických "budíků" pouze konektor pro smartphone, který slouží jako klíč, palubní deska, MP3 přehrávač a v případě zakoupení přilby z příslušenství i jako handsfree. Samozřejmostí je i GPS navigace, na které navíc můžete vidět ostatní majitele skútrů Mini.

Mini EV

Suzuki GSR 750

Střední cesta mezi slabou a točivou šestistovkou a na silnici zbytečně silným litrem je objem mezi 700 – 800 ccm. Prodejním hitem je Ducati Monster a Yamaha FZ8. Suzuki samozřejmě nechtěla zůstat pozadu, a protože měla k dispozici motor ze superbiku GSX-R 750 a rám z naháče GSR 600, dala obojí dohromady a vznikl moc povedený moderní naháč střední třídy. Motor bude pravděpodobně z původních 150 k seškrcen a výkon bude posunut do nižších a středních otáček.

Suzuki GSR 750

Husqvarna

Poté, co se tato továrna dostala pod křídla BMW jsme očekávali velké změny, které ale dlouho nepřicházely. Až na modelech pro rok 2011 přišla revoluce. U endur i motokrosových strojů je nově použitý motor, který doteď poháněl BMW G450. Jedná se o jednoválec o objemu 449 ccm s nezvykle sklopeným válcem, který by měl snižovat těžiště stroje a zlepšovat ovladatelnost. Nádrž se přesunula ze svého tradičního umístění pod sedlo.

Husqvarna

Z BMW si husqvarny přivlastnily i primární řetězové kolečko v ose kyvné vidlice. To znamená, že není třeba mít průvěs řetězu, který má díky tomuto systému ve všech polohách kyvné vidlice stejnou délku. Endura se od motokrosových strojů liší kromě světel a silniční homologací i naladěním motoru a převodovky. Ta má u motokrosu jen 5 rychlostí, zatímco enduro jich má 6. Motor je osazen vstřikováním paliva a plní emisní normu Euro III.

Motoveletrh Intermot v Kolíně nad Rýnem

Motoveletrh Intermot v Kolíně nad Rýnem

Autoři:




Nejčtenější

Ford Ranger doublecab 2.2 TDCI
Ford Ranger je stylový pracant. Nezaváhá ani na dlouhé expedici

Pick-upy už dávno nejsou jen pracovní auta pro farmáře a stavaře, prodělávají vývoj a podobně jako off-roady přidávají na komfortu. Jsou uhlazenější a...  celý článek

Německá kancléřka Angela Merkelová zahájila kampaň před zářijovými...
Německá kancléřka už uvažuje o konci dieselů a kritizuje automobilky

Německý automobilový průmysl se dopustil vážných chyb a přišel o důvěru, je přesvědčena německá kancléřka Angela Merkelová. Řekla to v rozhovoru s televizí...  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

KTM 1290 Super Duke R
Superufon není nic pro začátečníky. Vražedné sklony mírní elektronika

Existuje motorka která po celotýdenním dojíždění do práce dokáže předvést víkendový masakr na okruhu a odtud odjet třeba na dovolenou? Po testu patrně...  celý článek

Další z rubriky

Masivní odlitek z hliníkové slitiny tvoří páteř japonského supersportu.
Slavná Honda CBR Fireblade slaví, dnes je to počítač na kolech

Model Fireblade slaví v letošní sezoně neuvěřitelné pětadvacáté výročí své existence. A protože čtvrt století je skutečně slušný kus života, rozhodla se Honda...  celý článek

Honda CMX 500 REBEL
Rebel je hodný jako beránek. Ideál pro slečny i motorkářský potěr

Rebelem je obvykle nazýván jedinec, který si neláme hlavu se zákony a pravidla mu mnoho neříkají. Prostě někdo, kdo umí tak trochu zlobit. Je tohle ale...  celý článek

Tahat rovné linky zvládne jen málokdo, do grafického programu BMW se mohli...
Budoucnost motorek: tablet místo přístrojovky a křivé linky

Vývoj v motocyklové oblasti jde někdy zdánlivě nelogicky proti sobě, honbu za nejvýkonnějšími supersporty na druhou stranu vyvažuje stále větší poptávka po...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.