Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Co přiveze Peugeot do Ženevy?

  10:57aktualizováno  10:57
Stejně jako všechny velké světové automobilky i Peugeot doufá, že právě jeho studie se stane opravdovou hvězdou nadcházejícího 73. ženevského autosalonu. Automobilovou veřejnost chce protentokrát oslovit konečnou podobou modelů 206 RC, 307 CC a především pak studiemi. Zlatým hřebem celé expozice by měl být vítězný projekt designérské soutěže Peugeotu.Peugeoty s výraznou slevou - ZDE Nezapomeňte na obsáhlou fotogalerii!!!

206 RC

"Nejostřejší" verze nejprodávanějšího evropského automobilu byla k vidění už na podzimním pařížském autosalonu. V Ženevě si však odbude svou premiéru před uvedením do prodeje.

Automobilka doufá, že "er-céčko" oživí zašlou slávu legendárního Peugeotu 205 GTI. Pod kapotou ukrývá dvoulitrový čtyřválec se čtyřventilovým rozvodem 2,0 16V , schopný vyvinout maximální výkon 130kW (180koní) při 7000 ot/min.

Maximální kroutící moment 202Nm pak motor poskytne při 4750 ot/min. Dá se předpokládat, že výkonný motor bude s malým vozem pořádně "cvičit".

 Pro zvýšení atraktivity Peugeot 206 RC stylisté doplnili nezbytnými spojlery a atraktivními koly. Sportovních úprav se dočkal samozřejmě také interiér.

307 CC

Definitivní podoby se v Ženevě dočká také coupé-cabrio odvozené od modelu 307. Oproti základnímu modelu doznal design 307 CC několika změn. Největší a technicky pravděpodobně nejnáročnější úpravou bylo zvětšení sklonu předního skla, za účelem lepších aerodynamických vlastností vozu při jízdě "nahoře bez".

 Dalších úprav doznala též zadní část vozu a to především díky tuhé skládací střeše, která se po stisknutí jediného tlačítka během 25 sekund ukryje do zavazadlového prostoru.

O něco málo narostla celková délka na konečných 4,34 m, coupé-cabrio pak působí vyrovnanějším dojmem než menší bratříček 206 CC. Kabriolet je koncipován jako čtyřmístný, přední část interiéru zůstala nezměněna, zadní sedadla naopak doznala mnoha změn.

 Nejdůležitějším novým prvkem, pečujícím též o bezpečí cestujících, jsou dva ochranné oblouky ukryté za hlavovými opěrkami zadních sedadel, které mají ochránit cestující v případě nehody.

 V "coupé" poloze střechy je objem zavazadlového prostoru 350 litrů, budete-li chtít cestovat s větrem ve vlasech zbude vám na zavazadla pouze 204 litrů. Obě pohonné jednotky, které budou pro 307 CC v nabídce, mají shodný objem 2,0 litru.

Slabší z nich nabízí výkon 100kW a 190Nm, silnější pak 130kW a 202Nm. Mimo obligátní pětistupňové manuální převodovky, bude pro slabší z pohonných jednotek v nabídce též šestistupňová automatická převodovka se sekvenčním ovládáním Tiptronic systém Porsche.

Pro každou z verzí budou na přední nápravě montovány jiné brzdové kotouče . V případě slabší varianty o průměru 283mm, u silnější pak 302mm, lišit se budou také tloušťkou. V základní výbavě Peugeotu 307 CC zhýčkaný zákazník nalezne vše nezbytné pro svou bezpečnost i pohodlí.

 Od snímače deště a venkovního světla, klimatizace, přes čelní a boční airbagy (optimalizovaných také pro situace se staženou střechou), až po systémy ABS,ESP,ASR a AFU ( - rozdělovač brzdné síly mezi zadní a přední nápravu a na zadní nápravě mezi pravé a levé kolo).

Cena Peugeotu 307 CC, o jehož datu uvedení do prodeje ještě nebylo rozhodnuto, by měla dle dostupných informací začínat na částce okolo 22 tisíc Euro (cca 700 tisíc Kč).

Na závěr ještě malou poznámku: Uvidíme, jak se konstruktéři u Peugeotu 307 CC vypořádali s hlučností zadní nápravy, která sužuje její standardní provedení.

807 Grand Tourisme

"Snobská" verze velkoprostorového modelu automobilky chce podpořit především model 807 s šestiválcovým motorem, nově uváděným na trh. Snížení o 50mm, osmnáctipalcová kola, výraznější reflektory a hliníkové střešní nosiče mají za úkol zatraktivnit vůz v očích potencionálních zájemců.

Ve standardním provedení nalezne dostatek pohodlí v interiéru až 7 osob. Provedení Grand Tourisme jde však v pohodlí ještě dále. Ve voze tak nalezneme čtyři křesla potažená kůží. Kůže vévodí i přístrojové desce i výplním dveří. V interiéru se uplatnilo také ušlechtilé dřevo.

Samozřejmostí Hi-tech studií jsou přehrávač disků rozličných formátů, klimatizované schránky na nápoje, nebo elektricky výklopné podnožky. Asi nejzajímavějšími prvky jsou posuvné dveře poháněné servomotorky a především panoramatická střecha, jejíž úspěch u modelu 307SW inspiroval mnohé konkurenční automobilky.

Pod kapotou se nic převratného se neděje, nalezneme zde stopadesátikilowattový šestiválec spojený se sekvenčně ovládanou automatickou převodovkou.

HOGGAR

O poznání zajímavější a pro automobilové fanoušky atraktivnější je druhá studie z dílny francouzského výrobce - Peugeot Hoggar. Svalnaté dvoumístné buggy už na první pohled připomíná speciál, který jakoby se vrátil z jedné z etap nedávno skončené dakarské rallye.

Vozítko s karoserií vyrobenou z uhlíkových vláken je čtyři metry dlouhé, dva metry široké a 1,48 metru vysoké, hmotnost činí 1300kg. Rám je vyroben z trubek z ušlechtilé oceli o průměru 76 mm . Pouštní, případně plážové, zaměření zdůrazňují spíše symbolické dveře otvírané vzhůru.

Terénní charakteristiky jsou zvýrazněny koly o průměru 21 palců, pod nimiž nalezneme kotouče brzd o průměru 380mm s šestipístkovými třmeny. "Přiznané" nezávislé zavěšení kol na trojúhelníkových ramenech prozrazuje impozantní zdvih, který činí 500mm. O pohodlí a bezpečí posádky se starají dvojité pružící jednotky vybavené vzduchovými tlumiči (každý tlumič disponuje vlastním zásobníkem vzduchu).

Interiéru vládnou kůže a hliník. Čtyřbodové bezpečnostní pásy udrží pilota se spolujezdcem v jednodílných sedačkách z lehké slitiny a potažených kůží. O výjimečnosti této "buginy" napovídají dva budíky na přístrojové desce. Oba dva ukazují otáčky motoru.

Čtyřkolku hoggar totiž pohání hned DVA přeplňované motory HDI o objemu 2168ccm. Jedna z pohonných jednotek o výkonu 133kW je umístěna vpředu druhá vzadu. Peugeot Hoggar tedy disponuje výkonem 266kW a 800 Nm. Hoggar mohou pohánět oba motory najednou, nebo každý zvlášť. Jejich spolupráci koordinuje centrální řídící jednotka.

Každý z motorů má vlastní řídící jednotku a především také vlastní palivovou nádrž o objemu 80 litrů, každý má také vlastní elektrohydraulickou převodovku, která je schopná pracovat též v plně automatickém režimu.

 Na začátku zmíněné nerezové trubky rámu slouží zároveň jako přívody sání k oběma motorům - levá trubka k přednímu a pravá k zadnímu motoru. Každý z motorů je samozřejmě vybaven katalyzátorem a filtrem pevných částic (FAP).

Šestistupňová automatická převodovka je ovládána dvěma ovladači pod věncem volantu. Na konzole přístrojové desky nalezneme dotykový displej spolupracující s modulem satelitní navigace GPS, tachometr a sklonometr. Pokud nám nepostačí řev dvou motorů, které hoggar pohání, o zábavu se postará přehrávač souborů MP3. Všechna světla využívají led diod. Zatímco zpětná zrcátka jsou tradiční, o kvalitní přehled řidiče o dění těsně před vozem se stará instalovaná kamera. Dalšími pomocníky jsou různé senzory informující řidiče o vzdálenosti od překážky.

Pro zvídavé na závěr doplňme, že ze zmíněných otáčkoměrů pravý ukazuje otáčky zadního a levý předního motoru.

Peugeot 206 RC

Peugeot 206 RC - profil

Peugeot 206 RC - zezadu

Peugeot 206 RC - interiér

Peugeot 206 RC - motor

Peugeot 807 Grand Tourisme

Peugeot 807 Grand Tourisme

Peugeot 807 Grand Tourisme - profil

Peugeot 807 Grand Tourisme - přístrojová deska

Peugeot 807 Grand Tourisme - interiér

Peugeot 807 Grand Tourisme - detail

Peugeot 807 Grand Tourisme - interiér

Peugeot Hoggar

Peugeot Hoggar - profil

Peugeot Hoggar

Peugeot Hoggar

Peugeot Hoggar - interiér

Peugeot Hoggar - detail

Peugeot Hoggar - dveře

Peugeot Hoggar - zavěšení kola

Peugeot Hoggar

Peugeot Hoggar

Peugeot Hoggar

Peugeot Hoggar

Peugeot 307 CC

Peugeot 307 CC

Peugeot 307 CC - zezadu

Peugeot 307 CC

Peugeot 307 CC - interiér

Autoři:




Nejčtenější

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Další z rubriky

Mazda CX-5
První jízda: Mazda CX-5 okouzlí i odpůrce SUV

Samotné Mazdě o právě představené CX-5 s velkým čumákem občas ujede, že to velký facelift. Na druhou stranu provedli konstruktéři tolik změn, že by takový vůz...  celý článek

Rolls-Royce Bespoke Sweptail
Nejdražší auto světa stojí 300 milionů. Rolls ho stavěl čtyři roky

Kdo byl před půlstoletím anebo ještě dřív přebohatý pan továrník a měl vkus a úroveň, nechal se vozit v autě, které postavil nějaký slavný karosář. Byla to...  celý článek

Nový facelift Škoda Rapid Spaceback
Vylepšený rapid je venku: tříválcové TSI a internet na palubě

Rapid se po pěti letech dočkává faceliftu. Škoda představuje oficiálně první fotky a informace. Obě karosářské verze rapidu liftback i spaceback (hatchback)...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.