Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Co s autem, které nefunguje? Sešrotovat do krychle

  17:11aktualizováno  14. února 20:28
Mark Fell-Crook měl navzdory řevnivosti zemí na březích lamanšského průlivu rád francouzská lví auta. Po dobrých zkušenostech s malým Peugeotem 206 a kupé-kabriu CC si pořídil větší 307. Dnes už je o jednoho britského fanouška peugeotů méně. Mladý Brit se po několika pokusech o reklamaci rozhodl nechat auto sešrotovat. Přispějete mu?

Dvacetiosmiletý počítačový specialista Mark Fell-Crook z Prestatynu v hrabství Denbigshire má rád rychlá malá a hezká auta.

Nejprve se proháněl v luxusní verzi malého Peugeotu 206 (Roland Garros) a krátce na to další drahou dvěstěšestku, tentokrát CC.

Byl velmi spokojený, a tak v září 2002 opět zavítal ke lví značce a odjel v Peugeotu 307 XSi za 16 tisíc liber (680 tisíc korun).

Pochvaloval si znamenité vlastnosti nového auta, jenže ouha, už první den začaly problémy; zprvu drobné - ve voze chyběly objednané koberečky a loketní opěrka - pak trochu větší.

Zpočátku pomáhala aktualizace software v řídicí jednotce, kterou příslušný dealer ochotně prováděl.

Další problémy však už byly větší a především se velice často opakovaly; prakticky každý měsíc volal Mark servis kvůli samovolně vybité baterii, nesmyslným varovným hláškám palubního počítače nebo problémům s elektrickými okénky. Když ale vůz během složité dopravní situace v únoru 2004 vůz nezareagoval na sešlápnutí plynového pedálu a málem kvůli tomu došlo k havárii, napsal Mark první dopis s oficiální stížností Peugeotu a seznamem dosavadních závad.

Další dopis následoval po čtyřech měsících, v něm Mark v souladu se zákony požadoval vrácení peněz nebo výměnu vozu za bezvadný kus. Neuspěl, a tak poslal postupně ještě dalších 12 dopisů. Mezitím vozu, který neujel ani 30 tisíc km, upadl výfuk, několikrát selhalo startování motoru a začaly se ozývat pazvuky z přední nápravy. Vůz se dostal do stavu, kdy si jeho nešťastný majitel ráno nebyl jistý, zda odjede.

Za dva roky se mladý Brit s Peugeotem nedokázal dohodnout. Fell-Crook se tedy rozhodl s automobilou bojovat po svém a rozhodl založit si web s názvem Sešrotuj mou 307 na níž mohou diskutovat a dát o sobě vědět další majitelé problémových třistasedmiček, ovšem hlavním účelem této stránky je prosba majitele vůči návštěvníkům, aby mu poslali finanční příspěvek na sešrotování jeho peugeota do tvaru krychle, kterou pak chce následně dovézt zpět k dealerovi.

Z výnosu si chce Mark Fell-Crook zakoupit jiné auto a zbylé peníze věnovat na výzkum léčby rakoviny. Ke stejnému účelu bude vybraná suma použita také pokud nebude stačit na zamýšlenou akci a tamtéž skončí peníze z dražby na eBay, kde se vydraží všechny odmontovatelné součásti vzniklého slisovaného tělesa.

Stránku Sešrotuj mou 307 Mark Fell-Crook založil 16. ledna 2006, za první měsíc ji navštívilo přes 24 tisíc návštěvníků, kteří na sešrotování třistasedmičky přispěli dohromady 204 liber. Na shromáždění 13 199 liber na novou pětidveřovou Toyotu Corollu, po které touží, má jeden rok.

Autoři:




Nejčtenější

Řidičce na dálnici D46 za jízdy upadlo kolo. Vůz poté dostal smyk, na silnici...
Pokud vám v servisu zničili auto, o náhradu škody se ozvěte hned

V pneuservisech mají napilno a hromadně mění zimní gumy za letní. Při vysokém nasazení se může stát, že kola správně neutáhnou. Uvolněné kolo poškodí vůz, v...  celý článek

Neposuzujte ojetiny jen podle stavu tachometru.
Neposuzujte ojetiny jen podle stavu tachometru.

Stočené kilometry se staly díky časté medializaci největším strašákem motoristů při koupi ojetiny. Téměř to vypadá, že jiné problémy a rizika při koupi ojetiny...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Typologie řidičů: Jste hujer, kšiltovkář, nebo vybržďovač?

V ranní koloně možná máte pocit, že vás obklopují jen samí osli a pakoně. Takový přístup k typologii šoférů je však silně nevědecký, byť možná pochopitelný. S...  celý článek

Turbodiesel Renault 1,6 Energy dCi 160
Dieselgate: Německo i ČR brzdí reformu kolem emisí aut

Německo, ale i další země včetně České republiky, brzdí sérii evropských reforem, které mají zabránit opakování skandálu s emisemi naftových aut. Napsal to...  celý článek

VIDEO: Kalina je lada pro 21. století. K vidění je v Bratislavě
VIDEO: Vesta je lada pro 21. století. K vidění je v Bratislavě

Lada, to už nejsou automobilové fosilie starší než dnešní Rusko. Postarší modely sice najdeme v nabídce AvtoVAZU stále, ale nový management uvádí značku do 21....  celý článek

Další z rubriky

Sraz Volkswagenů Brouk na pražském Vítkově
Praha plná brouků. Legendární auta na srazu sprintovala i plavala Vltavou

Už pošestnácté patřila Praha nejslavnějšímu autu světa. Broučí sraz v modřanském Freestyle parku byl i přes nepřízeň počasí opět náramná podívaná. Tradičním...  celý článek

Museo Enzo Ferrari Modena
Nejslavnější automobilka slaví 70 let. První ferrari testoval sám Enzo

Je středa 12. března 1947, na dvorku malé fabriky v Maranellu se kolem čtvrté odpolední sešlo sedmnáct lidí. Konstruktéři a mechanici sledují, jak za volant...  celý článek

Krasavice na veteránském autosalonu classic Show Brno
OBRAZEM: Z českých krásek mezi autodědečky přechází zrak

To jinde nespatříte: promenáda v plavkách mezi autoveterány, dámy jak vystřižené z filmu pro pamětníky, femme-fatale v auťáku, o kterém vám jako malém...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.