Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Co s autem, které nefunguje? Sešrotovat do krychle

  17:11aktualizováno  14. února 20:28
Mark Fell-Crook měl navzdory řevnivosti zemí na březích lamanšského průlivu rád francouzská lví auta. Po dobrých zkušenostech s malým Peugeotem 206 a kupé-kabriu CC si pořídil větší 307. Dnes už je o jednoho britského fanouška peugeotů méně. Mladý Brit se po několika pokusech o reklamaci rozhodl nechat auto sešrotovat. Přispějete mu?

Dvacetiosmiletý počítačový specialista Mark Fell-Crook z Prestatynu v hrabství Denbigshire má rád rychlá malá a hezká auta.

Nejprve se proháněl v luxusní verzi malého Peugeotu 206 (Roland Garros) a krátce na to další drahou dvěstěšestku, tentokrát CC.

Byl velmi spokojený, a tak v září 2002 opět zavítal ke lví značce a odjel v Peugeotu 307 XSi za 16 tisíc liber (680 tisíc korun).

Pochvaloval si znamenité vlastnosti nového auta, jenže ouha, už první den začaly problémy; zprvu drobné - ve voze chyběly objednané koberečky a loketní opěrka - pak trochu větší.

Zpočátku pomáhala aktualizace software v řídicí jednotce, kterou příslušný dealer ochotně prováděl.

Další problémy však už byly větší a především se velice často opakovaly; prakticky každý měsíc volal Mark servis kvůli samovolně vybité baterii, nesmyslným varovným hláškám palubního počítače nebo problémům s elektrickými okénky. Když ale vůz během složité dopravní situace v únoru 2004 vůz nezareagoval na sešlápnutí plynového pedálu a málem kvůli tomu došlo k havárii, napsal Mark první dopis s oficiální stížností Peugeotu a seznamem dosavadních závad.

Další dopis následoval po čtyřech měsících, v něm Mark v souladu se zákony požadoval vrácení peněz nebo výměnu vozu za bezvadný kus. Neuspěl, a tak poslal postupně ještě dalších 12 dopisů. Mezitím vozu, který neujel ani 30 tisíc km, upadl výfuk, několikrát selhalo startování motoru a začaly se ozývat pazvuky z přední nápravy. Vůz se dostal do stavu, kdy si jeho nešťastný majitel ráno nebyl jistý, zda odjede.

Za dva roky se mladý Brit s Peugeotem nedokázal dohodnout. Fell-Crook se tedy rozhodl s automobilou bojovat po svém a rozhodl založit si web s názvem Sešrotuj mou 307 na níž mohou diskutovat a dát o sobě vědět další majitelé problémových třistasedmiček, ovšem hlavním účelem této stránky je prosba majitele vůči návštěvníkům, aby mu poslali finanční příspěvek na sešrotování jeho peugeota do tvaru krychle, kterou pak chce následně dovézt zpět k dealerovi.

Z výnosu si chce Mark Fell-Crook zakoupit jiné auto a zbylé peníze věnovat na výzkum léčby rakoviny. Ke stejnému účelu bude vybraná suma použita také pokud nebude stačit na zamýšlenou akci a tamtéž skončí peníze z dražby na eBay, kde se vydraží všechny odmontovatelné součásti vzniklého slisovaného tělesa.

Stránku Sešrotuj mou 307 Mark Fell-Crook založil 16. ledna 2006, za první měsíc ji navštívilo přes 24 tisíc návštěvníků, kteří na sešrotování třistasedmičky přispěli dohromady 204 liber. Na shromáždění 13 199 liber na novou pětidveřovou Toyotu Corollu, po které touží, má jeden rok.

Autoři:




Nejčtenější

Rekonstrukce rally čtyřkolky Renault 12 Sinpar
VIDEO: Závodní kombík Renaultu znovu ožil

Před čtyřiceti lety, v lednu 1977, zvítězil s vozem Renault 12 Sinpar Jean-Claude Briavoine v rallye Abidžan - Nice. Letos byla dokončena důkladná rekonstrukce...  celý článek

Hyundai Tucson
Do služby u policie nastupuje 800 Hyundaiů Tucson

Společnost Hyundai Motor Czech zahájila dodávku více než 800 kusů modelu Tucson Policii České republiky. Stát vyjdou na 337 milionů korun, přičemž za každé SUV...  celý článek

Brno Revival Mezi pavilony
OBRAZEM: Autodědečci závodí i když leje, je to náramná podívaná

Po dlouhých 50 letech se do areálu brněnského výstaviště vrátily historické závodní motocykly, formule a auta. Závody Brno Revival Mezi pavilony byly jedním z...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Trable na dovolené? Návod, co dělat při bouračce nebo nehodě

Tisíce Čechů vyrážejí v létě autem na dovolenou. Přinášíme pár užitečných rad, jak se zachovat, když dovolenou překazí krádež auta, zavazadel a cenností či...  celý článek

Nový Peugeot 308 dokazuje, že budoucnost dieselů je vše, jen ne růžová.
Peugeot 308 dokazuje, že budoucnost dieselů není růžová

Na podzim začne platit nová, přísnější emisní norma Euro 6c. Peugeot 308 ji po faceliftu splňuje jako první model na trhu v předstihu už nyní, navíc podle...  celý článek

Další z rubriky

Studebaker Avanti
Avanti je krásné mizerné auto, kterým skončil Studebaker

Jsou tvary, které poznáte poslepu. Po ženském těle je to třeba lahev od coca-coly, jejímž autorem je Raymond Loewy. Z jeho hlavy je taky toto krásné auto s...  celý článek

Obytný přívěs Karosa W 4 Dingo
Autofotka týdne: Nejkrásnější český karavan je dnes opravdová rarita

Nejhezčím tuzemským továrně vyráběným obytným přívěsem byla Karosa W 4 zvaná Dingo. Tento obytný přívěs budil zaslouženou pozornost nejen svým vzhledem, ale i...  celý článek

Brno Revival Mezi pavilony 2017
Závodní speciály se vrátily na brněnské výstaviště

Po padesáti letech se na brněnské výstaviště vrací automobilové závody. Na trati dlouhé 1400 metrů se představí téměř 200 historických formulí, cestovních...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.