Je vám vaše "plechovka" tak drahá, že nemáte srdce ji nechat sešrotovat a nikdo ji už nekoupí? Vystrojte jí pěkný pohřeb.
Vykopejte jámu a auto do ni pošlete, pokud zůstane kus čouhat, tím lépe. Originální náhrobní kámen je na světě a můžete přidat také trefný epitaf.
Takto pobízela po celý jeden týden čtenáře novin Los Angeles Times a Philadelphia Inquirer americká automobilka Dodge.
Ti, kdo se k takovému činu odhodlali a ještě k tomu napsali esej, mohli vyhrát nový americký highway-křižník Dodge Magnum s legendárním motorem HEMI V-8.
Dodge Magnum |
Obrovský prostor, obrovský výkon a také obrovská spotřeba, takový je Dodge Magnum typický reprezentant amerických muscle car (svalnatých aut). Býčí síla Motor spolupracuje s automatickou pětistupňovou převodovkou a pohání zadní nápravu. Sílu osmiválce krotí kotoučové brzdy na všech kolech. Zadní náprava je pětiprvková typu multi-link. Auto je v základním provedení vybaveno osmnáctipalcovými ráfky z leštěného hliníku, dvojitou koncovkou výfuku, koženými sedadly, mlhovkami a v neposlední řadě 288 wattovou audiosoustavou se šesti reproduktory. Dodge Magnum - sen chatařů Auto je k mání i s šestiválci 2,7 litru (142 kW) a 3,5 litru (186 kW). V nabídce je i verze s pohonem všech kol (4 x 4). |
V našich zeměpisných šířkach se automobily používají do chvíle, kdy buď samo auto nebo majitel nevypustí duši.
Dvě vítězné americké rodiny, které nakonec z více 350 přihlášených své auto opravdu pohřbily, se však na svých dvorcích loučily s nijak starými vozy.
Rodina Rosenfeldových z Los Angeles se takto "zbavila" Toyoty Camry ročník 1998.
Doonersovi z Philadelphie pak pohřbili Mercury Mountaineer z roku 1997.
"Vystrojím pohřeb našemu dosluhujícímu autu a vyhraji krásný dárek pro manžela, " pomyslela si paní Doonersová po přečtení inzerátu a příliš se nerozmýšlela.
Rosenfeldovi také nenechali nic náhodě a na náhrobku jejich toyoty se skví slogan RIP.
Namísto Rest In Peace - odpočívej v pokoji, ale znamená Rust In Peace - zrezivěj v pokoji.
O tom, jestli byla po předání klíčků od hlavních cen auta exhumována a odvezena na vrakoviště, kam správně patří, se zprávy nezmiňují.
Dodgeovo řešení problému autovraků je sice originální, méně nadšené však z něho bude životní prostředí.
Proto svou "stodvacítku" přeci jen odvezte na vrakoviště a na zahrádce raději pěstujte jahody a květák.
Obrovský prostor, obrovský výkon a také obrovská spotřeba, takový je Dodge Magnum typický reprezentant amerických muscle car (svalnatých aut). |
Pod dlouhým "čumákem" kapoty bručí osmiválec HEMI V-8 o objemu 5,7 litru s výkonem 340 koní (254 kW) a maximálním kroutícím momentem 525 newtonmetrů. |
Auto je v základním provedení vybaveno osmnáctipalcovými ráfky z leštěného hliníku, dvojitou koncovkou výfuku, koženými sedadly, mlhovkami a v neposlední řadě 288 wattovou audiosoustavou se šesti reproduktory. |
Za 5021 mm dlouhého, 1881 mm širokého a 1481 mm vysokého "drobečka" zájemce zaplatí 30 tisíc amerických dolarů. |
Auto je k mání i s šestiválci 2,7 litru (142 kW) a 3,5 litru (186 kW). V nabídce je i verze s pohonem všech kol (4 x 4). |
Sílu osmiválce krotí kotoučové brzdy na všech kolech. Zadní náprava je pětiprvková typu multi-link. |
Dodge Magnum - motor HEMI |
Za pozornost stojí i obrovský kufr, s nesklopenými zadními sedadly pojme 770 litrů, po sklopení sedadel se do Dodge Magnum vejde 2,03 metru krychlového věcí. |
Osmiválec HEMI V-8 o objemu 5,7 litru má výkon 340 koní (254 kW) a maximální kroutící moment 525 newtonmetrů. |
Doonersovi z Philadelphie pohřbili Mercury Mountaineer z roku 1997. |
Rodina Rosenfeldových z Los Angeles se "zbavila" Toyoty Camry ročník 1998. |