Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Co s ojetinou? Prodat nebo pohřbít!

  11:50aktualizováno  11:50
Překáží vám v garáži nebo před domem staré auto a nevíte co si s ním počít? Pokud nevyužijete nabídku jedné nejmenované automobilky "k výměně staré za novou", můžete se inspirovat u excentrických američanů a auto pohřbít na svém dvorku.

Je vám vaše "plechovka" tak drahá, že nemáte srdce ji nechat sešrotovat a nikdo ji už nekoupí? Vystrojte jí pěkný pohřeb.

Vykopejte jámu a auto do ni pošlete, pokud zůstane kus čouhat, tím lépe. Originální náhrobní kámen je na světě a můžete přidat také trefný epitaf.

Takto pobízela po celý jeden týden čtenáře novin Los Angeles Times a Philadelphia Inquirer americká automobilka Dodge.

Ti, kdo se k takovému činu odhodlali a ještě k tomu napsali esej, mohli vyhrát nový americký highway-křižník Dodge Magnum s legendárním motorem HEMI V-8.

Dodge Magnum

Obrovský prostor, obrovský výkon a také obrovská spotřeba, takový je Dodge Magnum typický reprezentant amerických muscle car (svalnatých aut). 

Býčí síla
Pod dlouhým "čumákem" kapoty bručí osmiválec HEMI V-8 o objemu 5,7 litru s výkonem 340 koní (254 kW) a maximálním kroutícím momentem 525 newtonmetrů. Historie tohoto motoru sahá až do roku 1963 (více v angličtině ZDE).

Motor spolupracuje s automatickou  pětistupňovou převodovkou a pohání zadní nápravu. Sílu osmiválce krotí kotoučové brzdy na všech kolech. Zadní náprava je pětiprvková typu multi-link.

Auto je v základním provedení vybaveno osmnáctipalcovými ráfky z leštěného hliníku, dvojitou koncovkou výfuku, koženými sedadly, mlhovkami a v neposlední řadě 288 wattovou audiosoustavou se šesti reproduktory.

Dodge Magnum - sen chatařů
Za pozornost stojí i obrovský kufr, s nesklopenými zadními sedadly pojme 770 litrů, po sklopení sedadel se do Dodge Magnum vejde 2,03 metru krychlového věcí. Za 5021 mm dlouhého, 1881 mm širokého a 1481 mm vysokého "drobečka" zájemce zaplatí 30 tisíc amerických dolarů. (Rozvor = 3048 mm)

Auto je k mání i s šestiválci 2,7 litru (142 kW) a 3,5 litru (186 kW). V nabídce je i verze s pohonem všech kol (4 x 4).

V našich zeměpisných šířkach se automobily používají do chvíle, kdy buď samo auto nebo majitel nevypustí duši.

Dvě vítězné americké rodiny, které nakonec z více 350 přihlášených své auto opravdu pohřbily, se však na svých dvorcích loučily s nijak starými vozy.

Rodina Rosenfeldových z Los Angeles se takto "zbavila" Toyoty Camry ročník 1998.

Doonersovi z Philadelphie pak pohřbili Mercury Mountaineer z roku 1997.

"Vystrojím pohřeb našemu dosluhujícímu autu a vyhraji krásný dárek pro manžela, " pomyslela si paní Doonersová po přečtení inzerátu a příliš se nerozmýšlela.

Rosenfeldovi také nenechali nic náhodě a na náhrobku jejich toyoty se skví slogan RIP.

Namísto Rest In Peace - odpočívej v pokoji, ale znamená Rust In Peace - zrezivěj v pokoji.

O tom, jestli byla po předání klíčků od hlavních cen auta exhumována  a odvezena na vrakoviště, kam správně patří, se zprávy nezmiňují.

Dodgeovo řešení problému autovraků je sice originální, méně nadšené však z něho bude životní prostředí.

Proto svou "stodvacítku" přeci jen odvezte na vrakoviště a na zahrádce raději pěstujte jahody a květák.

Obrovský prostor, obrovský výkon a také obrovská spotřeba, takový je Dodge Magnum typický reprezentant amerických muscle car (svalnatých aut).

Pod dlouhým "čumákem" kapoty bručí osmiválec HEMI V-8 o objemu 5,7 litru s výkonem 340 koní (254 kW) a maximálním kroutícím momentem 525 newtonmetrů.

Auto je v základním provedení vybaveno osmnáctipalcovými ráfky z leštěného hliníku, dvojitou koncovkou výfuku, koženými sedadly, mlhovkami a v neposlední řadě 288 wattovou audiosoustavou se šesti reproduktory.

Za 5021 mm dlouhého, 1881 mm širokého a 1481 mm vysokého "drobečka" zájemce zaplatí 30 tisíc amerických dolarů.

Auto je k mání i s šestiválci 2,7 litru (142 kW) a 3,5 litru (186 kW). V nabídce je i verze s pohonem všech kol (4 x 4).

Sílu osmiválce krotí kotoučové brzdy na všech kolech. Zadní náprava je pětiprvková typu multi-link.

Dodge Magnum - motor HEMI

Za pozornost stojí i obrovský kufr, s nesklopenými zadními sedadly pojme 770 litrů, po sklopení sedadel se do Dodge Magnum vejde 2,03 metru krychlového věcí.

Osmiválec HEMI V-8 o objemu 5,7 litru má výkon 340 koní (254 kW) a maximální kroutící moment 525 newtonmetrů.

Doonersovi z Philadelphie pohřbili Mercury Mountaineer z roku 1997.

Rodina Rosenfeldových z Los Angeles se "zbavila" Toyoty Camry ročník 1998.

Autoři: ,




Nejčtenější

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Další z rubriky

Brno Revival Mezi pavilony
VIDEO: Bugatka stará 91 let řádí v Brně, až dlažební kostky létají

Někdo by řekl, že jezdit takto se skoro se stoletým autem je skoro svatokrádež. Ale ta nádherná oprýskaná bugatka, celá od oleje a s orezlým výfukem, je...  celý článek

Audi Asso di Picche
VIDEO: Pikové eso je zapomenutá designová perla

Pikové eso, italsky Asso di Picche, je jeden z prvních konceptů Audi. Kdo se rád dívá na auta, pozná v něm na první pohled tužku jednoho z nejslavnějších...  celý článek

Výstava amerických bouráků upravených ve stylu „lowrider“ v Petersenově...
Autofotka týdne: Podvozek proklatě nízko

Chvilku dřou břichem po zemi, pak zas jako by měly chůdy; speciální odnoži tuningu aut se dostalo pocty, má extra výstavu ve slavném automobilovém muzeu v Los...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.