Audi A1

Audi A1 | foto: Carmagazine

Co se chystá u Audi: R8 Spider a malá A1

Britský automagazín CARmagazine uveřejnil několik skic nových audi chystaných na příští roky, o kterých tvrdí, že pocházejí přímo z designcentra Ingolstadtské automobilky. Otevřená verze supersportovní R8 se má představit v roce 2008, malá, ale dravě vypadající A1 dva roky nato.

Audi A1
Celohliníkové Audi A2, kterou automobilka se čtyřmi kruhy ve znaku demonstrovala svou technickou vyspělost na poli práce s lehkým šedým kovem chemicky značeným jako Al, se i díky enormní ceně neujalo.

V Ingolstadtu se ale nevzdávají a chtějí opět zavítat do kategorie malých aut - tedy pod momentálně nejmenší model A3 - a vytvořit konkurenta úspěšnému MINI od BMW.

Od roku 2010 má proto modelová řada Audi začínat A-jedničkou. Výrobce má s autem velké plány, hned v prvním roce chce prodat 100 tisíc exemplářů malého modelu. Tvarově by měl připomínat koncept Cross Coupé.

Technicky by mělo malé audi vycházet z modulární platformy chystané pro nové Audi A3, které má také přijít v roce 2010. Tuto technicky i finančně méně náročnou konstrukci využijí i ostatní malé modely koncernu VW. Podle odhadů Audi má modulární architektura ušetřit oproti dnešku tisíc dolarů na každém autě.

Podle CARmagazinu se chystají tří i pětidveřová verze A1, dvoudveřové kupé a spekuluje se o malém SUV Q1 a kabrioletu (2 nebo 4místném).

Babyaudi bude možné objednat i s pohonem všech kol, chybět nebude zuřivá verze S1, která má mít až 200 koní (motor 2,0 TFSI).

Umírněnější verze bude možné vybavit 1,4 v atmosferickém provedení (65 a 85 koní), případně TSIčko se 105, 140 a 170 koňmi. Diesely bude zastupovat připravovaný motor 1,6 ve verzích 75, 90, 105 a 130 koní. V nabídce bude i sedmistupňové DSGčko.

Startovací cenu odhaduje CARmagazine na 16 000 euro.

Audi R8 Spider
ER-osmička se prodává jak housky na krámě, v Česku si ji podle nepotvrzených informací objednalo už kolem šedesáti zákazníků. Na příští rok chystá automobilka otevřenou verzi R8. Podle CARmagazinu je toto první oficiální skica. Audi R8 Spider se představí příští rok a do prodeje půjde v roce 2009.

Audi R8 Spider

R8 ovšem pravděpodobně nedostane klasickou skládací střechu, ale odnímatelné panely, jako mají karoserie typu targa.

Za pilota a spolujezdce se usadí opět vysokootáčkový osmiválec 4,2 litru s výkonem 420 koní.

Ulehnout podélně do motorového prostoru R8 se prý ale chystá také 5,2litrový desetiválec z Lamborghini Gallardo s výkonem přesahujícím 500 koní. Britský časopis AutoExpress pak před nedávnem přišel s informací, že se pro R8 připravuje také turbodiesel V8 TDI 4,2 litru (známý z Audi Q7) s výkonem kolem 320-350 koní a maximálním krouticím momentem mezi 760 a 800 Nm.

Základní cena R8 je 104 400 eur, za otevřenou verzi by se mělo připlácet asi 20 tisíc eur.