Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Co se kazí na toyotách? Nic

aktualizováno 
Králem letošních statistik německých technických kontrol TÜV se sice stala Mazda 3, ale ani zájemci o japonské toyoty nemusí mít obavy z koupě nekvalitního auta. Toyoty patří v nejnovějším TÜV Reportu k absolutní špičce neboli mezi vozy s nejmenším počtem závad. Ojeté toyoty jsou zkrátka sázka na jistotu.

Toyota Avensis | foto: Toyota

Mezi auty maximálně tři roky starými, která přijíždějí na předepsanou technickou prohlídku poprvé od opuštění výrobních pásů, je nejhorší toyotou zástupce nižší střední třídy Corolla. Patří jí lichotivá 22. příčka ze 116 sledovaných aut. To předznamenává výborné vysvědčení pro japonskou značku. Toyota Avensis je ve stejném žebříčku šestnáctá, yaris zabral 13. místo a RAV4 je devátá.

Módní SUV s označením RAV4, které patří k průkopníkům této kategorie, dokonce nenachází přemožitele a vítězí mezi auty šest až sedm let starými.

Vůbec nejhorší umístění mezi sledovanými toyotami přináší nadprůměrné 25. místo avensisu mezi auty ve stáří čtyři až pět let. Všechny ostatní modely japonského výrobce jsou výše. Ještě jeden důkaz kvality výrobků Toyoty přináší přehled vítězů statistik TÜV za jejich desetiletou historii.

Toyota Yaris

V roce 2000 měla nejméně závad ze všech sledovaných vozů Toyota Starlet a o tři roky později její nástupce yaris. Podle TÜV Reportu mohou právě malé toyoty sloužit jako příklad pro ostatní. Starlet odhaluje na technických prohlídkách jedinou menší slabinu v opotřebovanějších kotoučích brzd. Obě malá auta však ve srovnání s většinou konkurentů vítězí. Výjimku znamenají někdy se vyskytující úniky oleje a nedostatky na brzdách tříletých yarisů.

Toyota Yaris z roku 2005 s komfortní výbavou včetně klimatizace v českých bazarech stojí okolo 200 tisíc korun. Nová generace yarisů vyráběná od roku 2006 se ve statistikách německých stanic technické kontroly zatím neobjevuje.

O něco větší vůz Toyota Corolla TÜV Report označuje za synonymum spolehlivosti - nenáročné, ale také docela nudné auto. Loni corollu z prodejen vytlačil nový auris.

Pravděpodobnost, že majitel Toyoty Corolla odjede z technické kontroly bez oprávnění k další jízdě, je minimální. To platí dokonce také pro vozy staré 11 let. S vážnou závadou, která brání dalšímu ježdění bez servisního zákroku, se musí i v tomto na auto už pokročilém věku vyrovnat výjimečně. A víc než polovina jedenáctiletých vozů Toyoty Corolla nemá při prohlídkách ani jednu závadu.

Za kvalitu se platí, což je znát na cenovkách v bazarech. Corolla z roku 2005 přijde v závislosti na motoru a výbavě na 260, ale také 330 tisíc korun. Dražší je samozřejmě kombík.

Poutavý design nepatří ani k ještě větším toyotám, dříve nosily na zádi nápis Carina, dnes už ve druhé generaci Avensis. TÜV Report si všímá u modelů Avensis občasných závad světel a ruční brzdy.

Stárnoucím carinám začíná v některých případech rezivět brzdové vedení a určité problémy mívají zadní nápravy. Ale celkově vzato jde o ojedinělé úkazy. Zájemci o ojetého avensise vyrobeného v roce 2005 při prohlídkách českých bazarů narazí nejčastěji na cenu mezi 360 a 400 000 korun.

To nejlepší však uvádí TÜV Report až nakonec. "Je až s podivem, jak se toyoty určené pro volný čas a do terénu málo kazí," uvádí ročenka německých technických kontrol na adresu Toyoty RAV4.

A vzápětí chválí podvozek. U aut s pohonem všech kol a zvýšenou karoserií dostává od nejednoho majitele dost zabrat. Na SUV od Toyoty však není znát nic, co by ovlivnilo bezpečnou jízdu. "Nelze než doporučit, tady se při koupi nedá nic zkazit," uzavírá komentář k Toyotám RAV4 letošní TÜV Report.

Toyota RAV4

Autoři:


Témata: klimatizace, Mazda, Toyota


Nejčtenější

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Další z rubriky

Brno Revival Mezi pavilony
OBRAZEM: Autodědečci závodí i když leje, je to náramná podívaná

Po dlouhých 50 letech se do areálu brněnského výstaviště vrátily historické závodní motocykly, formule a auta. Závody Brno Revival Mezi pavilony byly jedním z...  celý článek

Výstava amerických bouráků upravených ve stylu „lowrider“ v Petersenově...
Autofotka týdne: Podvozek proklatě nízko

Chvilku dřou břichem po zemi, pak zas jako by měly chůdy; speciální odnoži tuningu aut se dostalo pocty, má extra výstavu ve slavném automobilovém muzeu v Los...  celý článek

Audi Asso di Picche
VIDEO: Pikové eso je zapomenutá designová perla

Pikové eso, italsky Asso di Picche, je jeden z prvních konceptů Audi. Kdo se rád dívá na auta, pozná v něm na první pohled tužku jednoho z nejslavnějších...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.