Co se střechou? Uřízněte ji!

  • 11
Amerika - země automobilových romantiků, si na kabriolety potrpí, tak proč jim nevyjít vstříc, řekli si na obou stranách Atlantiku. Trocha odvahy, pár metrů plátna na střechu a hned byl "o hlavu kratší" britský aristokrat Bentley Arnage, stejně jako americký "spratek" Ford Mustang.

Ford Mustang Convertible

Poté co kvůli němu ztratili hlavu milovníci automobilů, ztratil ji sám. Ford Mustang více než úspěšně navázal na svého dědečka z šedesátých let a přestože už není levným "kočkolapem" pro teenagery, jde na odbyt velmi dobře.

Legenda s hvězdami a pruhy v "techničáku" byla už od počátku zamýšlena ve dvou verzích. A kabriolet samozřejmě musí chvíli počkat, než mu kupé proklestí cestičku.

Přijít mezi kabriolety s rodokmenem s plechovou střechou rovná se společenskému faux pas, mustang convertible si proto s jinou než látkovou střechou mezi lidi vyrazit nemůže. Než ji hydraulika schová do kufru je třeba odjistit dvě pojistky.

Na dědy a pradědy vzpomínali konstruktéři i při projektování podvozku. Ford Mustang bude mít do skonání věků tuhou zadní nápravu, vpředu je pak klasický McPherson...přetáčivé rodeo může začít.

Stejně jako kupé, bude kabrio k mání ve dvou verzích. Základní čtyřlitrový šestiválec s 210 mustangy výkonu (154 kW / 325Nm) k ohromování na promenádě postačí. Kdo zamýšlí v autě také jezdit a občas zavítat třeba na okruh, popřemýšlí o verzi GT s osmiválcovým třísetmustangovým motorem (221 kW). Motor o objemu 4,6 litru má tříventilový rozvod a variabilní časování ventilů.

(Automobilový) Světe div se! Jako základní převodovka, která bude bujné stádo kočírovat, bude pětistupňový "manuál". Americké kovboje neuvyklé řazení uspokojí příplatkový automat se stejným počtem převodových stupňů.

Navenek poznáte dandyho od sportovce (základní verzi od sportovní) podle obutí. Dvousethlavé stádo šestiválce bude trhat pneumatiky 215/65 R16. "GTčkáře" budou v pneuservisech milovat za permanentní odběr pneumatik 235/22 R17. ABS dosatnou do základu obě verze, kontrolu trakce jen ta silnější, u šestiválce se za ní bude připlácet.

Ceny? Jak bývá zvykem, Evropan při pohledu na cenovky v amerických autosalonech bledne závistí. Za Ford Mustang Convertible V6 Yankeeové zaplatí 24 a půl tisíce dolarů, za GTčko bude třeba pět a půl tisíce připlatit.

Bentley Arnage Drophead Coupé

Deštivá Anglie má pro otevřená auta obdivuhodnou slabost. Bentleye beze střechy mají také v oblibě arabští šejci a neotálejí za neskonalý luxus a urozenost zaplatit téměř cokoliv.

Stylový čtyřmístný kabriolet, postavený na základě klasické limuzíny arnage, přetéká luxusem. Kabriolet má jen o něco menší rozvor a je o 3,5 centimetru nižší. Auto dostalo trochu jiné čelní světlomety a masku chladiče, vzadu se usadily LED diody, namísto klasických žárovek světel.

Střecha, která je samozřejmě plátěná, se ovládá zmáčknutím jediného knoflíku. Přece si aristokracie nebude špinit ruce, elektřina to udělá za ní během 25 sekund. Oproti předchůdci Azure Convertible je prý v dřevem a kůží vyloženém interiéru o 20% místa do šířky.

Kdo by z prvního pohledu na mohutné a nesportovní tvary usuzoval, že Bentley Arnage Drophead Coupé bude nudným a líným společníkem, "půjde do kolen" při pohledu pod kapotu. Osmiválec o objemu 6750 ccm biturbo udělá i z bentleye mamutích rozměrů nezkrotného sprintera. Maximální výkon 450 koní (336 kW) a maximum kroutícího momentu 875 Nm vystřelí těžkoatletický kabriolet z nuly na stovku za 5,8 sekund, ručička rychloměru se podívá až někam k 270 kilometrové rychlosti.

Ford Mustang Cabrio

Ford Mustang Cabrio

Ford Mustang Cabrio

Ford Mustang Cabrio

Ford Mustang Cabrio

Ford Mustang Cabrio

Ford Mustang Cabrio

Ford Mustang Cabrio

Ford Mustang Cabrio

Ford Mustang Cabrio

Ford Mustang Cabrio

Ford Mustang Cabrio

Ford Mustang Cabrio

Ford Mustang Cabrio

Ford Mustang Cabrio

Ford Mustang Cabrio

Ford Mustang Cabrio

,