Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Coda moc krásy nepobrala, ale jezdí na elektřinu ze zásuvky

aktualizováno 
Americká společnost Coda Automotive spolu se svým čínským partnerem začne od příštího roku nabízet čistě elektrický sedan nižší střední třídy, který lze dobíjet z běžných zásuvek. V přepočtu za necelých 800 000 korun to ale bude mít na trhu velmi těžké.

Coda | foto: Coda Automotive

Propagační materiály mluví v superlativech. Sedan střední třídy pro pět pasažérů s čistě elektrickým pohonem a s dobíjením z běžných elektrických zásuvek. Výdrž na plně nabité baterie až 190 kilometrů a šestihodinové rychlonabíjení. Coda by tedy měla být prvním opravdu použitelným elektromobilem pro každodenní ježdění především ve městě a jeho okolí.

Coda

Jenže Coda plánuje cenu svého sedanu na 45 000 dolarů, což je v přepočtu asi 900 000 korun. Z této částky lze v některých amerických státech odečíst příspěvek na ekologická vozidla ve výši 7 500 dolarů. I tak ale bude coda stát dvojnásobek toho, co stojí jiná auta obdobné velikosti.

Výrobce si je tohoto nedostatku vědom a uvádí, že za pět let provozu lze ušetřit až 10 000 dolarů oproti konvenčnímu autu. V poznámkách ale uvádí, že to platí ve srovnání s autem, jehož spotřeba je 20 mil na galon paliva a při ceně paliva 3 dolary za galon. Jenže nyní stojí v USA galon přibližně o dolar méně a uváděná spotřeba platí pro opravdové žrouty benzinu. Běžné vozy velikosti cody mají spotřebu 30 až 40 mil na galon. Navíc záruka na codu bude poměrně omezená. Tři roky omezuje nájezd necelých 60 000 kilometrů.

Elektromotor podává maximální výkon 100 kW a točivý moment dosahuje 300 Nm. Nové elektroauto dosahuje maximální rychlosti 129 kilometrů v hodině. Coda by však zvládla i víc, maximální rychlost je však elektronicky omezena. Na 96 km/h by měl nový elektrický sedan vystartovat pod 11 sekund.

Na délku coda měří 4,47 metru, na šířku potom 1,75 metru. Elektromobil je vysoký 1,46 metru.

Za codou stojí stejnojmenná kalifornská společnost, která na automobilu spolupracuje s čínskou společností Tianjin Lishen Battery Joint-Stock Co., Ltd. z Lishenu. Ta má na starosti vývoj lithiových akumulátorů a bude automobil také vyrábět. První vozy se na trhu objeví za rok a podle dostupných informací se bude coda prodávat zpočátku jen v USA.

K výbavě automobilu výrobce zatím mnoho podrobností neuvádí. Čtyřdvéřový sedan prý nabídne standardní prostor pro auta této třídy, plnou elektrickou výbavu (okna, zrcátka), rádio s MP3 a přípojkou na iPod a také Bluetooth pro připojení telefonu. Do standardní výbavy budou patřit i litá kola.

Autoři:


Témata: Elektromobil, iPod




Nejčtenější

Alfa Romeo Giulia Veloce
Chlapská záležitost: Alfa Giulia Veloce se za diesel vůbec nemusí stydět

Jsou auta, jejichž osud dokáže předznamenat samotné jméno. Chlap řídící zjevení jménem Opel Karl musí být buď flegmatik, nebo ho dostal se slevou. Ženská z...  celý článek

Autobaterie
Nenastartovali jste? Autobaterii vám zabil mráz, ale může za to horko

Zimní období je pro akumulátory kritické. Ke koupi nové baterie se však řidiči většinou rozhodnou, až když mrazy trvají delší dobu nebo jsou opravdu tuhé....  celý článek

(Ilustrační snímek)
Namrzlé auto se sněhovou čepicí nesmí na silnici, policie bude přísná

Dopravní nehody způsobené padajícím ledem z návěsů kamionů evidují policisté v kraji každý rok. Letošní novela zákona přitom zakazuje řídit vozidlo, na kterém...  celý článek

Renault Clio IV 1,5 dCi Intens
Renault Clio IV 1,5 dCi Intens

r.v. 2015, naj. 3 891 km, diesel, 1. majitel
339 900 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.