Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Mr. Bean a jeho Mini k sežrání. Jsou z čokolády, ale vydrží desítky let

  16:44aktualizováno  16:44
Čokoládový Mr. Bean i jeho vůz jsou k vidění v Táboře. Oba modely jsou v životní velikosti. Staly se součástí výstavy čokoládových a marcipánových modelů historických a filmových dopravních prostředků. Výstava o víkendu otevřela v táborském muzeu čokolády a potrvá minimálně do dubna příštího roku.

Hlavním exponátem je postava Mr. Beana a jeho Mini v životní velikosti. | foto: Petr Lundák, MF DNES

Součástí výstavy je populární citroën zvaný kachna, auto od stejného výrobce, v němž jezdil legendární filmový Fantomas, taxi z New Yorku a z Londýna či vůz agenta Jamese Bonda Aston Martin. Počet modelů se momentálně zastavil na čísle 20, ale podle manažerky muzea Lenky Želivské není konečný. „Budeme expozici ještě doplňovat, rádi bychom vyrobili ještě třeba populární Škodu R,“ řekla Želivská.

Výstava aut a dopravních prostředků z čokolády a marcipánu otevřela v Táboře. Jedním z exponátů je slavný autobus Škoda 706 RTO.

Výstava aut a dopravních prostředků z čokolády a marcipánu otevřela v Táboře. Jedním z exponátů je slavný autobus Škoda 706 RTO.

Od všech exponátů se liší postava Mr. Beana a jeho Mini. Zatímco ostatní modely jsou z marcipánu, Bean a jeho auto je z čokolády. Navíc se liší rozměrem. Většina vystavovaných výrobků dosahuje rozměrů kolem 50 centimetrů, Bean a jeho vůz však odpovídají rozměrům reálným.

Fotogalerie

Model postavy, kterou ztvárnil britský komik Rowan Atkinson, váží 65 kilogramů, vůz 300 kilogramů. Nejde však pouze o jednolitou čokoládu. Vnitřek obou modelů tvoří korpusy z polystyrenu a montážní pěny. Autor exponátů, cukrář Jan Kopecký, je potáhl vrstvou čokolády.

„Výroba Mr. Beana a jeho auta mi trvala 420 hodin. V přepočtu na pracovní dobu jde o dva a půl měsíce,“ řekl Kopecký. Dodal, že na oba modely spotřeboval dohromady 70 kilogramů čokolády. Jejich životnost prý může trvat desítky let. „Modely jsou potaženy speciálním lakem, a tím pádem jsou odolnější,“ uvedl.

Praga V3S
Své auto má i Večerníček, značka je bohužel neznámá

Exponáty na výstavu vybírali v hlasování na webu a Facebooku návštěvníci muzea. Příprava expozice trvala několik měsíců. „V minulosti jsme tu měli výstavu čokoládových panenek. Tak jsme si řekli, že by bylo dobré udělat nějaké téma pro chlapy, a vybrali jsme auta,“ řekla Želivská. Připustila možnost, že výstava potrvá déle než do avizovaného dubna. „O její prohlídku mají zájem školy a některé se nám hlásí na květen a červen. Tak možná akci prodloužíme,“ uvedla.

Autoři: ,


Témata: Mini


Nejčtenější

Kolony na dálnici D11 před Prahou.
Stát zvažuje částečný zákaz předjíždění kamionů, zkoumá chování řidičů

Až dva kilometry za dálničním omezením by v budoucnu mohl platit pro nákladní auta zákaz předjíždění. S nápadem si pohrává ministerstvo dopravy, které už změnu...  celý článek

Lada Vesta Cross
Lada je moderní, říká Čech z nejužšího vedení značky. Ruský stát pomáhá

Ruská automobilka Lada je v Česku nadále vnímána jako výrobce jednoduchých a robustních automobilů za nízkou cenu. Mnozí považují její produkty za zastaralé....  celý článek

auto odhalení
VIDEO: Převlékání auta v podání mistra světa

Koho nebaví barva auta, může ho převléknout. Změna auta pomocí samolepicí folie je stále populárnější. Podívejte se, jak vůz převléká mistr světa v car...  celý článek

Kawasaki Z 650
Pokušitel i učitel. Kawasaki Z 650 okouzlí lehkostí a ovladatelností

V nabídce Kawasaki vyplnil Z 650 místo po superpopulární ER6n. To mu situaci rozhodně neusnadňuje. Svádí to k neustálému poměřování, ale stačí se projet a...  celý článek

Řidičce na dálnici D46 za jízdy upadlo kolo. Vůz poté dostal smyk, na silnici...
Pokud vám v servisu zničili auto, o náhradu škody se ozvěte hned

V pneuservisech mají napilno a hromadně mění zimní gumy za letní. Při vysokém nasazení se může stát, že kola správně neutáhnou. Uvolněné kolo poškodí vůz, v...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.