Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Colt střílí slepými náboji

aktualizováno 
Je nový. Ale zase ne úplně. Mitsubishi Colt přijede po Novém roce.

Mitsubishi Colt Ralliart | foto: Mitsubishi

Když se před lety změnil český herec, který daboval Homera Simpsona, vadilo mi to tak, že jsem se na Simpsonovy prakticky přestal dívat. Na milost jsem je vzal až za několik měsíců. Nezbývalo než si zvyknout. A to samé mě svým způsobem čeká i u nového Mitsubishi Colt.

Mitsubishi Colt Ralliart

Kdo mě bude chtít?

Základ zůstal stejný, ale nastalo několik zásadních změn. Ta hlavní je viditelná na první pohled - colt dostal úplně jinou čelní masku. A to hezké, malé a "ženské" auto je najednou pryč. Přede mnou je nějaký malý střízlík, který si hraje na Mikea Tysona v dobách jeho největší slávy.

Proboha proč, říkám si. Ženy-řidičky to odradí a chlapi na tuhle kamufláž neskočí. U modelu Lancer, z něhož základní prvky designu pochází, má sportovní agresivita smysl, ale k čemu je tenhle styl u pojízdné nákupní tašky, vážně nevím. Zástupci japonské automobilky říkají, že malých aut s roztomilými tvary je na trhu spousta, proto je lepší se vydat jinudy. No když si to myslí...

Mitsubishi Colt Ralliart

Podle mě se řidičky dál budou rozplývat nad zakulacenými auty typu Mazda 2 nebo Ford Fiesta. A kdo z chlapů-řidičů bude chtít něco svižnějšího, jen sportovně tvarované plechy ho nezlákají. Obzvlášť, když bude mít peníze jen na to, aby si koupil základní verzi s tříválcovým motorem o objemu 1,1 litru a výkonem 55 kW (75 koní). Ceny dovozce ještě nezveřejnil, ale u pětidveřové verze počítejte přibližně s částkou 230 až 240 tisíc korun. Třídveřová verze bude o dvacet tisíc levnější.

Ten kufr je ale vážně malý

Přes dvě stovky kilometrů jsem s novým coltem najezdil v okolí Barcelony. Když jsem se přenesl přes první dojem týkající se nového designu, otevřel jsem víko zavazadlového prostoru, abych si do něj dal věci. A přišlo nepříjemné překvapení číslo dva. Objem kufru nového coltu se totiž zmenšil na pouhých 183 litrů. To je u auta této třídy s prominutím k smíchu. Pro srovnání: Mazda 2 - 250 litrů, Hyundai Getz - 254 litrů, Toyota Yaris 272 litrů, Nissan Micra - 251 litrů. Velikostí kufru se colt dostává na úroveň aut o třídu menších, jako je například Toyota Aygo.

Mitsubishi Colt - vlevo s novou tváří

Mitsubishi Colt - vlevo s novou tváří

Předchozí colt, který se nyní doprodává, na tom byl mnohem líp. Díky posuvné zadní sedačce měl jeho kufr objem 220 až 315 litrů. Jenže teď je zadní sedadlo pevné. Na druhou stranu cestující vzadu mají spoustu prostoru pro nohy, plocha v kufru je po sklopení zadních sedadel zcela rovná.

Může se hodit

Nové i ojeté automobily Mitsubishi můžete koupit na www.automodul.cz

Dobrý sprinter, jenže drahý

Při testech jsem vyzkoušel verzi s motorem, který se zřejmě bude prodávat nejvíc, se čtyřválcem o objemu 1,3 litru s výkonem 70 kW (95 koní). A ani tady colt nijak extrémně nebodoval. Jedním z hlavních problémů jsou sedačky. Třeba s těmi, které jsou ve fabiii, se vůbec nedají srovnat. Na popojíždění ve městě stačí, na delší cestu vážně ne. Když jsme jezdili po Katalánsku, měl jsem dojem z coltu docela dobrý.

Ovšem ihned po návratu jsem přesednul do Mazdy 2. A v tu chvíli jsem si uvědomil, jaké z těchto aut bych rozhodně nechtěl. A mazda to není. Colt je oproti ní hlučnější, ačkoliv mají obě auta motor se stejným objemem, mazda jezdí mnohem líp a palubní deska působí hodnotněji.

Mitsubishi Colt

Pochvalu si ale colt zaslouží za převodovku. Řazení jednotlivých stupňů je naprosto přesné. Ovšem to samé můžu říct i o malé mazdě.

Jiné to bylo, když jsem za Barcelonou přesedl do "ostré" verze s názvem Ralliart. Motor o objemu 1,5 litru s výkonem 110 kW (150 koní), který z nuly na sto zrychlí za 7,4 sekundy, sportovní sedadla, tužší podvozek a mnohem příjemnější zvuk motoru, který nemusíte tolik vytáčet. Jenže verze s tímhle motorem bude stát odhadem více než 350 tisíc korun.

Celkový dojem z upraveného coltu? Když nepočítám nejsilnější verzi, jízdu v něm přežijete. Ale neužijete si ji. A ten malý kufr... Takže chcete malé auto? Já radím: běžte si pro něj jinam.

Mitsubishi Colt v číslech
základní motor tříválec 1.1 čtyřválec 1.3 přeplňovaný čtyřválec 1.5
max. výkon (kW/k) 55/75 70/95 110/150
zrychlení 0-100 km/h (s) 12,8 11 7,4
max. rychlost (km/h) 162 178 210
prům. spotřeba (l/100 km) 5,5 5,8 6,9
délka/šířka/výška/rozvor v mm 3 880/1 695/ 1 550/ 2 500
objem kufru 186 l
cena nebyla stanovena





Nejčtenější

Tesla Model X P90D Ludicrous
Pouliční nabíječky spustí revoluci, slibuje nadšenec do elektroaut

Až budou stojany pro nabíjení v ulicích, rozvoj elektroaut nic nezastaví, říká majitel vozu Tesla a velký propagátor elektromobilů Martin Hejtmánek.  celý článek

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Muzeum veteránů v Nové Bystřici sídlí v budově staré industriální textilky. Na...
Cadillac, jeden ze symbolů USA, slaví 115. narozeniny

Cadillac, nejlépe růžový, je jedním ze symbolů svobodomyslného životního stylu i prosperity Spojených států. Firmu, která proslula výrobou luxusních vozů...  celý článek

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Další z rubriky

Toyota Yaris
Emisní normy znovu škrtí motory, důkazem je nová Toyota Yaris

Každá nová přísnější ekonorma přináší určité přiškrcení elánu nových motorů, které ji musí respektovat. V současnosti přichází čas nové revize normy Euro 6...  celý článek

Opel Crossland X
Opel Crossland X je velké auto za malé peníze

MPV už nefrčí, nahrazují je auta na zvýšeném podvozku. Velmi povedenou a v druhé generaci nedoceněnou Merivu nahrazuje v nabídce Opelu SUV jménem Crossland X....  celý článek

Opel Insignia
Nová insignia v testu: velký opel nabídne náramné svezení

Evropská komise před pár dny schválila převzetí Opelu koncernem PSA. A Francouzi si mnou ruce, v insignii dostali skvělé auto, které je rovnocenným konkurentem...  celý článek

Škoda Octavia Combi CNG 1,4 TSI CNG /...
Škoda Octavia Combi CNG 1,4 TSI CNG /...

r.v. 2016, naj. 23 806 km, CNG + benzín
535 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.