Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

OBRAZEM: Na večírku nejvybranější automobilové šlechty světa

aktualizováno 
Bugatti, Duesenberg, Voisin, samozřejmě Ferrari, Maserati, Lancia, Pininfarina a mnoho dalších slavných automobilových jmen každoročně zdobí nejvěhlasnější přehlídku automobilové elegance, která se koná na břehu jezera Como v městečku Cernobbio. Místu, kde se nadšení pro krásné stroje snoubí s vytříbeným stylem.

Poprvé se zde obdivovatelé automobilové krásy setkali už v roce 1929 a po dlouhé odmlce, která nastala po druhé světové válce, se nadšencům z místního automobilového klubu podařilo v roce 1995 akci oživit. Do kalendářů největších sběratelů aut z celého světa se ovšem Cernobbio dostalo až o čtyři roky později, kdy BMW Group převzalo patronaci nad celou akcí a dnes je Concorso d’Eleganza Villa d’Este nejprestižnější přehlídkou svého druhu.

Démoni rychlosti a Goodbye Jazz

Letošní Concorso d’Eleganza Villa d’Este se neslo v duchu motta: „Okolo světa za 80 dní – cestování érou rekordů“ a jako vždy byly automobilové šperky rozděleny do několika poeticky znějících kategorií od Démonů rychlosti až po Goodbye Jazz, Hello Radio. K vidění byla více než stovka unikátních veteránů, ale i několik nejnovějších konceptů včetně BMW řady 8, které se zde představilo veřejnosti úplně poprvé a mluví se o něm jako o předzvěsti nového designu vozů z Mnichova.

Program celého víkendu se odehrává na dvou místech. Prvním je areál mondénního hotelu Villa d’Este, který je během soboty vyhrazen pouze pro majitele soutěžících vozů, zvané hosty („friends of Concorso“) a limitovaný počet novinářů. Zatímco během dopoledne jsou zde vystavená auta volně přístupná a jejich majitelé nervózně vyhlížejí skupinku porotců, kteří pečlivě zkoumají a vyptávají se na každý detail, odpoledne auta rolují na terasu hotelu, kde moderátor seznámí publikum s historií daného vozu.

Porsche 911 Carrera RSR z roku 1973

Porsche 911 Carrera RSR z roku 1973

Corrado Lopresto je jedním z největší italských sběratelů a zároveň...

Corrado Lopresto je jedním z největší italských sběratelů a zároveň nekorunovaným králem Concorsa. Každý rok zde představí některých ze svých skvostů.

Šťastlivci z řad majitelů si rovnou odvážejí i některé z řady ocenění. Vyvrcholením odpoledne je předání ceny Coppa d ́Oro, které se uděluje na základě hlasovaní publika.

Italská neděle

Nedělní program pokračuje v sousedním neméně krásném, ovšem podstatně rozlehlejším areálu Villa Erba, na jehož terase si mimochodem ve známé reklamě vychutnává svou italskou kávu George Clooney. Asi nepřekvapí, že hollywoodská megastar má vlastní vilu hned na druhé straně jezera.

Porsche 911 Carrea RSR z roku 1973 a Ferrari 365 GTB4 Spyder NART

Porsche 911 Carrea RSR z roku 1973 a Ferrari 365 GTB4 Spyder NART

Ale rychle zpátky k autům. Oproti sobotní části je nedělní program přístupný široké veřejnosti a kromě přehlídky soutěžících veteránů jsou k vidění navíc i další tematicky zaměřené výstavy. U příležitosti premiéry konceptu řady 8, to letos byl předchůdce v nabídce BMW a své místo na Concorsu má už několik let i výstava motocyklů všech značek i stáří. Další lahůdkou byla výstava vozů z aukce, která proběhla na stejném místě o den dříve. Víkend v areálu Villa Erba uzavírá opět defilé vozů před publikem a předání dalších cen.

Jestli jsme vás dostatečně naladili, poznačte si v kalendáři na příští rok poslední květnový víkend. Právě v tento termín se do Cernobbia sjedou největší automobiloví elegáni.

Zobrazit celou fotogalerii

Prohlédněte si pohodlně všechny fotografie

Autoři:




Nejčtenější

Opel Insignia
Nová insignia v testu: velký opel nabídne náramné svezení

Evropská komise před pár dny schválila převzetí Opelu koncernem PSA. A Francouzi si mnou ruce, v insignii dostali skvělé auto, které je rovnocenným konkurentem...  celý článek

Lochkovský tunel je součást jižní části Pražského okruhu. (Ilustrační snímek)
Jízda v tunelu: Pětina řidičů zápasí s úzkostí a řídí nepředvídatelně

Síť evropských dálnic je protkaná tisícovkami tunelů. Podle expertů nehrozí v tunelu vyšší riziko nehody, nezbytné je ovšem striktní dodržování rychlostních...  celý článek

Rolls-Royce Phantom
Smekněte, jeho výsost Phantom přijíždí. Nový rolls je chrám ticha

Když se ten antický chrám masky chladiče z ručně leštěné oceli, za kterou se diskrétně převaluje dvanáctiválec, valí bulvárem, ulice ztichne. Být designérem...  celý článek

Ale když se tohle všechno vypne, působí zpoza volantu jako příjemné a normální...
Toyota pracuje na elektromobilu, který se nabije za pár minut

Japonská automobilka Toyota vyvíjí nový typ baterie, kterou lze nabít během několika minut a která umožní podstatně delší dobu dojezdu. Vozy s touto baterií...  celý článek

Herec David Matásek a jeho vespa
David Matásek je milovník vos. Každý rok jede přes Alpy do Itálie

Pokud z rovna nechumelí, potkáte ho v Praze v sedle žlutého skútru. Populární herec David Matásek je pravověrný vespař. A každé léto osedlá svou „vosu“...  celý článek

Další z rubriky

Škoda Fabia, která najela přes jeden a čtvrt milionu kilometrů.
Fabia rekordmanka: test škodovky s milionem a čtvrt kilometrů

Slyšeli jsme zkazky o taxikářských mercedesech a volvech s natočeným milionem na tachometru, měli jsme v rukou Škodu Octavia 1.9 TDI s půlmilionem. Ale malou...  celý článek

Jak by mohl vypadat Peugeot 205 GTI pro 21. století
Božský Peugeot 205 GTI pro 21. století je jen hříčka designérů

Svět aut, těch přísně mechanických strojů, je plný nečekaných záhad, nelogičností a občas snad i kouzel. A má taky své svaté; některá auta si prostě ten status...  celý článek

Brno Revival Mezi pavilony 2017
Závodní speciály se vrátily na brněnské výstaviště

Po padesáti letech se na brněnské výstaviště vrací automobilové závody. Na trati dlouhé 1400 metrů se představí téměř 200 historických formulí, cestovních...  celý článek

Volvo V60 D4 R-Design 1.maj.
Volvo V60 D4 R-Design 1.maj.

r.v. 2015, naj. 72 683 km, diesel
559 999 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.