Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

OBRAZEM: Na večírku nejvybranější automobilové šlechty světa

aktualizováno 
Bugatti, Duesenberg, Voisin, samozřejmě Ferrari, Maserati, Lancia, Pininfarina a mnoho dalších slavných automobilových jmen každoročně zdobí nejvěhlasnější přehlídku automobilové elegance, která se koná na břehu jezera Como v městečku Cernobbio. Místu, kde se nadšení pro krásné stroje snoubí s vytříbeným stylem.

Poprvé se zde obdivovatelé automobilové krásy setkali už v roce 1929 a po dlouhé odmlce, která nastala po druhé světové válce, se nadšencům z místního automobilového klubu podařilo v roce 1995 akci oživit. Do kalendářů největších sběratelů aut z celého světa se ovšem Cernobbio dostalo až o čtyři roky později, kdy BMW Group převzalo patronaci nad celou akcí a dnes je Concorso d’Eleganza Villa d’Este nejprestižnější přehlídkou svého druhu.

Démoni rychlosti a Goodbye Jazz

Letošní Concorso d’Eleganza Villa d’Este se neslo v duchu motta: „Okolo světa za 80 dní – cestování érou rekordů“ a jako vždy byly automobilové šperky rozděleny do několika poeticky znějících kategorií od Démonů rychlosti až po Goodbye Jazz, Hello Radio. K vidění byla více než stovka unikátních veteránů, ale i několik nejnovějších konceptů včetně BMW řady 8, které se zde představilo veřejnosti úplně poprvé a mluví se o něm jako o předzvěsti nového designu vozů z Mnichova.

Program celého víkendu se odehrává na dvou místech. Prvním je areál mondénního hotelu Villa d’Este, který je během soboty vyhrazen pouze pro majitele soutěžících vozů, zvané hosty („friends of Concorso“) a limitovaný počet novinářů. Zatímco během dopoledne jsou zde vystavená auta volně přístupná a jejich majitelé nervózně vyhlížejí skupinku porotců, kteří pečlivě zkoumají a vyptávají se na každý detail, odpoledne auta rolují na terasu hotelu, kde moderátor seznámí publikum s historií daného vozu.

Porsche 911 Carrera RSR z roku 1973

Porsche 911 Carrera RSR z roku 1973

Corrado Lopresto je jedním z největší italských sběratelů a zároveň...

Corrado Lopresto je jedním z největší italských sběratelů a zároveň nekorunovaným králem Concorsa. Každý rok zde představí některých ze svých skvostů.

Šťastlivci z řad majitelů si rovnou odvážejí i některé z řady ocenění. Vyvrcholením odpoledne je předání ceny Coppa d ́Oro, které se uděluje na základě hlasovaní publika.

Italská neděle

Nedělní program pokračuje v sousedním neméně krásném, ovšem podstatně rozlehlejším areálu Villa Erba, na jehož terase si mimochodem ve známé reklamě vychutnává svou italskou kávu George Clooney. Asi nepřekvapí, že hollywoodská megastar má vlastní vilu hned na druhé straně jezera.

Porsche 911 Carrea RSR z roku 1973 a Ferrari 365 GTB4 Spyder NART

Porsche 911 Carrea RSR z roku 1973 a Ferrari 365 GTB4 Spyder NART

Ale rychle zpátky k autům. Oproti sobotní části je nedělní program přístupný široké veřejnosti a kromě přehlídky soutěžících veteránů jsou k vidění navíc i další tematicky zaměřené výstavy. U příležitosti premiéry konceptu řady 8, to letos byl předchůdce v nabídce BMW a své místo na Concorsu má už několik let i výstava motocyklů všech značek i stáří. Další lahůdkou byla výstava vozů z aukce, která proběhla na stejném místě o den dříve. Víkend v areálu Villa Erba uzavírá opět defilé vozů před publikem a předání dalších cen.

Jestli jsme vás dostatečně naladili, poznačte si v kalendáři na příští rok poslední květnový víkend. Právě v tento termín se do Cernobbia sjedou největší automobiloví elegáni.

Zobrazit celou fotogalerii

Prohlédněte si pohodlně všechny fotografie

Autoři:




Nejčtenější

Porsche 919 Hybrid, závodní speciál pro Le Mans se představil na autosalonu v...
Maratonské závodní speciály by mohly přejít na vodík

Slavný závod 24 hodin Le Mans ukázal v minulých letech několikrát, že zde spolu mohou velmi těsně soupeřit auta s různými koncepcemi pohonu. FIA a organizátor...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Přežije Tesla rok 2017? Letošní léto pro ni má být přelomové

Technologická společnost a automobilka Tesla by do konce roku měla přijít se svým prvním „lidovým vozem“ a rozběhnout výrobu v největší továrně na baterie.   celý článek

Škoda Fabia
Test servisů: laik je vydán napospas

Jdete k doktorovi s bolavou pravou rukou, ten vám zhmoždí loket na levé a předepíše léky na astma. Nějak tak jsme dopadli, když jsme chtěli prověřit, jak si...  celý článek

Nehoda a zranění mě nakonec paradoxně zrychlilo, říká Gabriela Novotná.
Špičky dun strojem prorážíme, říká jezdkyně, která se chystá na Dakar

Je potřeba fyzická síla, jezdkyně přece krotí pekelně těžkou mašinu. Pak i sebevědomí a nezbytná je také technická dovednost. Klíčem k rally je však podle...  celý článek

O uplynulém víkendu se ve francouzském Le Mans jel slavný čtyřiadvacetihodinový...
OBRAZEM: 24 hodin plných adrenalinu a únavy, to je slavné Le Mans

O uplynulém víkendu se ve francouzském Le Mans jel slavný čtyřiadvacetihodinový závod. Favorité na vítězství měli letos velké potíže a o dramata nebyla nouze....  celý článek

Další z rubriky

UrSaab - Saab 92
Před 70 lety se představil první saab, byl to zelený dvoutakt

Svenska Aeroplan Aktiebolaget, tedy Švédská letecká akciová společnost vznikla před osmdesáti lety, roku 1937. Deset let na to představila svoje první auto....  celý článek

Princezna Diana (Leicester, 27. května 1997)
Podezřelý mamut: Diana zemřela kvůli fušersky opravenému mercedesu

Dvacet let po smrti princezny Diany přišli Francouzi s novými důkazy o fatální nehodě v pařížském tunelu. Mercedes S 280, ve kterém Diana se svým milencem...  celý článek

Do konce války v roce 1945 bylo vyrobeno pouhých 630 vozidel známých pod...
Volkswagen vznikl před 80 lety, je největší automobilkou Evropy

Německá automobilová skupina Volkswagen, jejíž součástí je od roku 1991 i česká Škoda Auto, je dlouhodobě největší evropskou automobilkou. Jejímu založení před...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.