Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nejdražší motorka má nádrž s okénkem. Stojí tři miliony

aktualizováno 
Tuto motorku mají v garáži Brad Pitt, Tom Cruise, Bruce Springsteen i David Beckham. Americký Confederate je nejdražší a nejextravagantnější sériově vyráběnou motorku na světě a výrobce právě ukázal novou verzi Combat Fighter G2 P51. V přepočtu stojí skoro tři miliony korun.

Confederate Combat Fighter G2 P51 | foto: Confederate Motors, Inc.

Může se hodit

Potřebujete skůtr do města nebo čtyřkolku do terénu? Vyberte si ze všech kategorií motocyklů na Automodul.cz.

Výjimečné tvary, jejichž tvůrcem je výjimečný designér Pierre Terblanche, skrývají jedinečná technická řešení na každém detailu motocyklu. Mohutný rám obklopující motor je u této nejnovější limitované verze G2 (Generation Two) vyroben z karbonu, nebo vyfrézovaný z leteckého hliníku 6061.

Uvnitř se skrývá mohutný vzduchem chlazený V-twin motor o objemu 2 163 ccm s výkonem přes 200 koní a skoro až neuvěřitelným kroutícím momentem 230 Nm. Motor vychází ze základu další americké značky S&S, ovšem Confederate si jej dále upravuje a hlavně převrtává na vyšší objem i výkon. I kvůli tomu je motor osazený speciální dragsterovou pětistupňovou převodovkou CX4.

Confederate Combat Fighter G2 P51

Kromě jedinečného zavěšení předního i zadního kola se může Combat Fighter pochlubit také netradiční benzinovou nádrží, ukrytou v horní části rámu a opatřenou oboustranným okénkem. Kolik benzinu zbývá, tak snadno zkontrolujete pohledem na hladinu v průhledu. V horním „akváriu“ pak můžete ověřit stav vzduchového filtru a sání. Průhledné je i pravé víko motoru s výhledem na rozvody OHV, na levé straně se zase můžete pokochat pohledem na otevřenou spojku.

Fotogalerie

Speciální jsou samozřejmě i brzdy Beringer 4D Aerotec, které jsou na zadním kole s plným diskem upevněny úplně vzadu společně s držákem espézetky. I přes mohutné rozměry a obrovský motor je celá motorka relativně lehká a díky masivnímu využití odlehčených materiálů váží pouhých 226 kg.

Každý Combat Fighter přitom bude jedinečný a bude postaven přesně na míru podle postavy a dalších přání zákazníka. Na svět přijde pouze 61 kusů této speciální série, z toho bude 30 v černé anodizované barvě a 31 v čistém hliníkovém provedení. A cena? Necelých 120 tisíc dolarů by se při přepočtu a případném dovozu tohoto exkluzivního stroje do ČR určitě vyšplhalo přes tři miliony korun.

Confederate Combat Fighter G2 P51

Rám: CNC obráběný rám z leteckého hliníku 6061-T6, nádrž, airbox a olejová náplň součástí rámu
Motor: vzduchem/olejem chlazený dvouválec 56°
Zdvihový objem: 2 163 ccm
Převodovka: pětistupňová
Rozvor: 1 588 mm
Objem nádrže: 14 litrů
Hmotnost: 226 kg
Odpružení: Double Wishbone Girder s možností nastavení předpětí i útlumu
Kola: karbonová kola, přední pětipaprskové s pneumatikou Pirelli 120/70-ZR19, zadní plné s pneumatikou 240/45-ZR17 Pirelli

Autoři:


Témata: David Beckham


Nejčtenější

Motor EA211 TSI evo
Potvrzeno: benzinové škodovky dostanou částicové filtry příští rok

Nové benzinové motory budou muset plnit stejné limity emisí pevných částic jako diesely. Zprvu to bude platit jen pro nově homologované modely, později pro...  celý článek

Tatra 813 8x8 Kolos, základní vojenská verze
Kolos se valil terénem, boural zdi, pálil rakety. Tatra 813 má 50 let

Byl pátek 24. března 1967 a hrdí tatrováci právě dokončili první podvozek Tatry 813 z ověřovací padesátikusové série. Bylo to opravdu vydařené kopřivnické...  celý článek

Subaru XV
Nové Subaru XV: zvenku evoluce, uvnitř všechno lepší

Organičtější design, ale také výrazně přepracovaná technika – to je nový crossover od Subaru, který vzdáleně odkazuje na úspěchy slavné imprezy.  celý článek

BMW NineT Racer
Tak má vypadat retro. Superbike BMW je syrový drsňák ze stroje času

Každá sportovní motorka má dnes pět počítačů, osm asistenčních systémů a její nastavení je složité jako instalace nového počítače. Proto je stále populárnější...  celý článek

Mike Hailwood žene svůj Surtees TS10 z roku 1972 k titulu mistra Evropy F2.
VIDEO: Mistr světa na dvou i čtyřech kolech a jeho osudový okruh

V 83 letech, 10. března letošního roku zemřela motoristická legenda Brit John Surtees, jediný jezdec, který získal titul mistra světa ve formuli 1 i v závodech...  celý článek

Další z rubriky

Honda X-ADV
První jízda s off-road skútrem: Honda X-ADV jsou tři motorky v jedné

Když se před časem objevila hrubá skica stroje, který vzdáleně připomínal cosi jako terénní skútr, bylo jasné, že s touhle věcí by mohla být legrace. Před půl...  celý článek

Hover Ride Design Concept
Autofotka týdne: létající motocykl od BMW a Lega

Motocykl BMW R 1200 GS Adventure v podání stavebnice Lego Technic není jen pouhou hračkou, která obsahuje 603 kostiček. Je to také živoucí doklad spolupráce...  celý článek

Test nového skútru Honda SH125 v italské Florencii. Aktuální model Hondy SH se...
První jízda s Japoncem z Itálie. Honda SH potěší vychytávkami

Itálie je zemí skútrům zaslíbenou a spousta z nich se tam také vyrábí. Je to také země proslulá pro našince někdy těžko pochopitelným dopravním chaosem. Asi...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.