Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Corsa 1.3 CDTi: malý, ale výkonný diesel

  19:31aktualizováno  19:31
hodnocení iDNES 3,8/5 Opel Corsa jistě není třeba dlouze představovat. V průběhu ledna však přišel na trh se zbrusu novým turbodieselem o objemu 1,3 litru, který slibuje nejen nízkou spotřebu, ale i nízkou sazbu povinného ručení. VNĚJŠÍ VZHLED * INTERIÉR A KUFR * MOTOR A SPOTŘEBA JÍZDNÍ VLASTNOSTI * CENA

Opel Corsa to rozhodně nemá na našem trhu nijak lehké. Důvodem není jen silná konkurence, ale i cena, která ji řadí mezi dražší malé automobily - 278 900 Kč za třídveřovou verzi v základní výbavě s motorem o objemu jeden litr rozhodně není málo.

Může se hodit

Nové i ojeté automobily Opel Corsa můžete koupit na www.automodul.cz

VNĚJŠÍ VZHLEDCorsa se vyrábí se tří nebo pětidveřovou karosérií typu hatchback. Redakčním testem prošel vůz v pětidveřovém provedení. Nadčasová karoserie nezaujme divokými křivkami, ale sazí spíše na líbivá zaoblení.

Nejvýraznějším prvkem celé karoserie vozu jsou bezesporu přední a koncová světla.

 hodnocení 

PLUSY
- vzhledem k objemu pružný motor
- ovladatelnost a jízdní vlastnosti

MINUSY
- pomalý nástup topení
- umístění řadicí páky

Vzhled auta
Interiér a provedení
Zavazadelník
Odkládací plochy
Bezpečnost
Ovladatelnost a jízdní vlastnosti
Volba motoru
Spotřeba
Základní výbava
Poměr cena/užitek
Konečné hodnocení (průměr)

Ta jsou umístěná ve sloupcích pátých dveří. Pozorovatelovo oko upoutá i chromová maska vozu. Vzhled automobilu oživují černé lemy blatníků a kryty prahů z téhož materiálu. Zrcátka jsou vyvedena v barvě karoserie.

INTERIER A KUFRInteriér vozu je dobře přístupný jak pro cestující vpředu, tak pro cestující na zadních sedadlech. Palubní deska je designérsky zdařilá, přehledná a dílensky dobře zpracovaná.

Řidič má všechny ovládací prvky po ruce, přístrojový štít je přehledný a volant dobře padne do rukou. Menší výtku máme k umístění řadicí páky, která je příliš blízko řidiče. Její posun vpřed (ke středovému panelu) by vedl k vyššímu komfortu řazení.

Někteří řidiči, paradoxně ti menší, kteří si nastaví sedadlo blíže k volantu, mohou pociťovat menší prostor mezi hlavou a napojením střechy na čelní sklo.

Sedadla jsou dobře tvarovaná, přední poskytují dostatečné boční vedení těla v zatáčkách a nabídnou dostatek pohodlí i pro delší cesty. Cestující na zadních sedadlech se musí smířit s malým prostorem v oblasti kolen.

Zavazadlový prostor je dobře přístupný, pojme 260 litrů v základním uspořádání. Sklopením zadních sedadel se zavazadelník zvětší až na 1050 litrů.

MOTOR A SPOTŘEBANový přeplňovaný vznětový agregát, vybavený vstřikovacím systémem Multi-Injection, o objemu 1,3 litru disponuje výkonem 51 Kw (70 k). Maximálního točivého momentu 170 Nm dosahuje v rozmezí 1750 až 2500 otáček za minutu. Corsa 1.3 CDTi akceleruje z 0 na 100 km/h za 14,5 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 165 km/h. Maximální tachometrová rychlost dosažená během testu je 170 km/h.

Multi-Injection využívá vstřikovače s pětiotvorovými tryskami ovládanými magnety. Vstřikovací tlaky dosahují až 1400 barů. Během jednoho pracovního taktu je možné do spalovacích prostorů válců vstříknout až pět dávek paliva. To přispívá nejenom k hospodárnosti nového motoru, ale i k  čistotě výfukových plynů (motor plní emisní limity normy Euro 4). Takzvaný pilotní předvstřik malého množství paliva zaručuje bezproblémové spouštění i studeného motoru.

Corsa 1.3 CDTi si řekne podle údajů výrobce o 4,5 l/100 km v kombinovaném provozu, mimo město o 3,7 a při jízdě po městě o 5,5 litrů nafty na 100 km jízdy. V době našeho testování se teplota pohybovala okolo 8 stupňů pod nulou a vůz byl zcela nový, tedy nezajetý, což mělo vliv také na spotřebu. Při sportovní jízdě si malá Corsa řekla v průměru o 7,2 litru nafty.

JÍZDNÍ VLASTNOSTICorsa je dobře ovladatelný až hravý automobil, tužší podvozek poskytuje řidiči dobrý kontakt s vozovkou a přitom neubírá na komfortu jízdy. Vůz je dobře čitelný a i méně zdatný řidič dokáže odhadnout kde jsou jeho hranice. Zvolenou stopu drží zdatně i při ostrém průjezdu zatáčkou. Výtku máme k nástupu topení - než se vůz zahřeje a začne topit, lze za dopravní špičky projet půl Prahy.

Motor je tichý a pro běžnou jízdu naprosto vyhovující. Jeho zvuk proniká do interiéru až ve vyšších rychlostech, tedy zhruba od 130 km/h. S malou Corsou však dokáže nečekaně zahýbat a tak sportovně založeným řidičům začnou na klikatých okreskách lehce cukat koutky.

Řízení poskytuje dostatečnou zpětnou vazbu a přispívá k dobré ovladatelnosti vozu. Řazení jednotlivých rychlostních stupňů je snadné, avšak méně pohodlně se řadí sudé rychlosti. To je zapříčiněno umístěním řadicí páky - loket řidiče zamíří, při řazení sudých rychlostních stupňů, hluboko mezi opěradla předních sedadel.

Celkově můžeme říci, že Corsa je dobře ovladatelné a hravé autíčko, se kterým je radost jezdit.

CENATřídveřová Corsa v základní výbavě s motorem o objemu jeden litr vyjde na 278 900 Kč, pětidveřové provedení na 293 900 Kč. Vůz s motorem 1.3 CDTi se prodává v základní výbavě Essentia za 340 900 Kč (355 900 za 5dv. provedení), testovaný automobil ve výbavě Enjoy vyjde na 371 900 s třídveřovou karoserií, nebo na 386 900 Kč v pětidveřovém provedení.

 konkurenti 

Opel Corsa 1.3 CDTi Essentia

Ford Fiesta
1.4 TDCi Ambi.

Renault Clio 1.5 dCi Authe.
objem motoru (cm3) 1248 1399 1461
výkon (kW/k) 51/70 50/68 48/65
max.toč.
moment (Nm)
170 160 160
počet válců 4 4 4
typ motoru přepl. vznět. přepl. vznět. přepl. vznět.
max. rychlost (km/h) 165 164 163
zrychlení 0-100 km/h (s) 14,5 14,9 15
spotřeba město/mimo město/kombin. (l/100 km) 5,5/
3,7/
4,5
5,4/
3,8/
4,4

5,4/
3,7/
4,3

nádrž (l) 44 45 50
rozměry d/š/v (mm) šířka je uvedena vč. zpětných zrcátek 3839/
1955/
1444
3917/
1906/
1417
3812/
1940/
1417
rozvor (mm) 2491 2486 2472
objem kufru při nesklop./ sklop. sedačky(l) 260/1050 284/947 255/1037
rozměr pneumatik přední/zadní 175/65 R14 175/65 R14 175/65 R14
airbag řidiče/
spolujezdce
ano/9500 ano/ano ano/ano
boční a hlavové airbagy **19400/27300 ne/ne ne/ne
ABS/ESP ano/19800 19000/52100*

nene

El. ovl. okna vpředu/vzadu 11400/ne ano/ne ano/ne
klimatizace 35700 man. 29000 men. 35000 man.
záruka (roky) 2 2 2
cena v Kč (zákl. verze) 355 900 339 990*** 344 900
* ESP vč. ABS, TCS, EBA
** Příplatek za boční airbagy vč. airbagu spolujezdce / příplatek za hlavové airbagy vč. bočních a airbagu spolujezdce.
*** cena je za akční model Fiesta 1,4 TDCi Ambiente Family. Běžná cena je 393 400 Kč.

Interiér vozu je dobře přístupný jak pro cestující vpředu, tak pro cestující na zadních sedadlech.

Palubní deska je designérsky zdařilá, přehledná a dílensky dobře zpracovaná.

Řidič má všechny ovládací prvky po ruce, přístrojový štít je přehledný a volant dobře padne do rukou.

Cestující na zadních sedadlech se musí smířit s malým prostorem v oblasti kolen.

Zavazadlový prostor je dobře přístupný, pojme 260 litrů v základním uspořádání. Sklopením zadních sedadel se zavazadelník zvětší až na 1050 litrů.

Nový přeplňovaný vznětový agregát, vybavený vstřikovacím systémem Multi-Injection, o objemu 1,3 litru disponuje výkonem 51 Kw (70 k).

Redakčním testem prošel vůz v pětidveřovém provedení.

Corsa je dobře ovladatelný až hravý automobil, tužší podvozek poskytuje řidiči dobrý kontakt s vozovkou a přitom neubírá na komfortu jízdy.

Vůz je dobře čitelný a i méně zdatný řidič dokáže odhadnout kde jsou jeho hranice. Zvolenou stopu drží zdatně i při ostrém průjezdu zatáčkou.

Třídveřová Corsa v základní výbavě s motorem o objemu jeden litr vyjde na 278 900 Kč, pětidveřové provedení na 293 900 Kč.

Nejvýraznějším prvkem celé karoserie vozu jsou bezesporu koncová světla.

Vzhled automobilu oživují černé nárazníky, lišty dveří, lemy blatníků a kryty prahů z téhož materiálu.

Corsa 1.3 CDTi akceleruje z 0 na 100 km/h za 14,5 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 170 m/h.

Někteří řidiči, paradoxně ti menší, kteří si nastaví sedadlo blíže k volantu, mohou pociťovat menší prostor mezi hlavou a napojením střechy na čelní sklo.

Nadčasová karoserie nezaujme divokými křivkami, ale sazí spíše na líbivá zaoblení.

Autoři:




Nejčtenější

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Další z rubriky

Ford Ranger doublecab 2.2 TDCI
Ford Ranger je stylový pracant. Nezaváhá ani na dlouhé expedici

Pick-upy už dávno nejsou jen pracovní auta pro farmáře a stavaře, prodělávají vývoj a podobně jako off-roady přidávají na komfortu. Jsou uhlazenější a...  celý článek

Nový Peugeot 308 dokazuje, že budoucnost dieselů je vše, jen ne růžová.
Peugeot 308 dokazuje, že budoucnost dieselů není růžová

Na podzim začne platit nová, přísnější emisní norma Euro 6c. Peugeot 308 ji po faceliftu splňuje jako první model na trhu v předstihu už nyní, navíc podle...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.