Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Corvette Codatronca: kovboj po italské plastice zadku

aktualizováno 
Legendární tvůrce aut, která dodnes obdivujeme, se odvázal při přestavbě americké ikony jménem Corvette. Spadaconcept Codatronca se bude vyrábět ve třech verzích, nejsilnější pojede 350 km/h.

Spada Codatronca | foto: Spadaconcept

Ercole Spada se narodil ve stejný rok jako Giorgetto Giugiaro. Dokonce je stejně jako on narozený v srpnu. A právě Giugiara v osmdesátých letech Spada často porážel v designérských soutěžích, to působil ve studiu I.DE.A. Z jeho tužky pochází Fiaty Tipo a Tempra, Lancie Delta II a Kappa nebo Alfa Romeo 155. Vytvořil například i Nissan Terrano II.

Jeho tvorba je však hlavně svázána se Zagatem, ke kterému nastoupil v roce 1960 a byl zde později šéfdesignérem. Pod jeho vedením vznikly skvosty jako Alfa Romeo Giulia GTZ, Lancia Fulvia, Fiat 850 nebo Alfa Junior Z. Po krátkých epizodách u Fordu a Audi zakotvil u Mnichově.

Pro BMW vytvořil nezapomenutelné karoserie pro řadu 5 a 7 přelomu 80. a 90. let (E32 a E34). Nyní pracuje se svým synem, který prošel mimo jiné automobilkami Smart a Honda, ve vlastním studiu Spadaconcept.

Jejich nejnovější kreace se jmenuje Codatronca. Což se dá z italštiny přeložit asi jako "useknutý zadek". A právě tak záď auta vypadá. Už v v 60. letech vznikla Alfa Romeo Giulietta SZ coda tronca, Spada má na netradičně tvarované zadečky aut "patent".

Spadaconcept Codatronca má připomínat, co to znamená "Carozzeria Italiana", duch klasické italské designérské školy. Postavili si ho pro radost.

Codatronca je plavně aerodynamická a nepřipouští kompromisy. Zároveň z ní ale čiší retroduch designérské školy, ve které ještě neexistovaly aerodynamické tunely, počítače a snahy co nejvíce ušetřit. 

Codatronca ale není jen designérským cvičením. Ve spolupráci se společností UKGarage, která do Itálie vozí britskou klasiku, jako jsou například Lotusy a Ultimy, chce Spada postavit limitovanou sérii.

Základ pochází z nejameričtějšího sporťáku pod sluncem - z corvetty. Podvozek, motor a zbytek mechaniky ale samozřejmě projde úpravami pro zvýšení výkonu. Bude k mání ve třech výkonových verzích: TS - "Turismo Sportivo" (512 koní/376 kW), TSV - "Turismo Sportivo Veloce" (513 koní/377 kW) a TSS - "Turismo Super Sportivo" (700 koní/515 kW, 950 Nm, 350 km/h, zrychlení 0-100 km/h 2,7 s). 

Spada Codatronca

Autor:




Nejčtenější

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Další z rubriky

Volkswagen Polo
Nový VW Polo je venku, rovnou i jako 200koňové GTI

Dvě stovky koní měl před deseti lety Volkswagen Golf GTI, teď má stejný výkon o třídu menší model Polo. Druhý nejdůležitější model německé značky (právě po...  celý článek

KIA Stonic
OBRAZEM: Prolezli jsme novinku Kie, Stonic nahrazuje oblíbené MPV

Stonic je nejnovější přírůstek do nabídky korejské Kie. Automobilka pevně usazená v Evropě novinkou rozšiřuje nabídku SUV a zároveň nahrazuje oblíbené malé MPV...  celý článek

Mazda CX-5
První jízda: Mazda CX-5 okouzlí i odpůrce SUV

Samotné Mazdě o právě představené CX-5 s velkým čumákem občas ujede, že to velký facelift. Na druhou stranu provedli konstruktéři tolik změn, že by takový vůz...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.