Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Auta nevypadají, jak si představoval. Fáro budoucnosti postavil sám

aktualizováno 
Jen těžko byste v něm hledali BMW Z3, ze kterého Cosmotron ve skutečnosti pochází. Fialové vozítko je splněným snem amatérského kutila, který si právě takto představoval vzhled aut jako malý kluk.

Martin Smith říká, že o pozornost na silnicích rozhodně nemá nouzi. "Vzbudím rozruch všude, kam s Cosmotronem přijedu." | foto: Profimedia.cz

Angličan Paul Bacon z Leicesteru strávil prací na Cosmotronu 18 měsíců ve své kůlně na zahradě. Při výrobě použil šasi starého roadsteru BMW Z3, ze kterého odmontoval úplně všechny kusy karoserie.

Skelet pak zpevnil a na něj začal lepit polystyrén a montážní pěnu až do výsledného tvaru, který pokryl sklolaminátem. K pohonu použil šestiválec o objemu 2,8 litru od BMW z roku 1998. Kosmický automobil může dosáhnout rychlosti až 220 km/h a má povolení pro běžnou jízdu na silnici.

Podobný design se objevoval u návrhářů v šedesátých letech v Americe. Paul si myslel, že právě takhle budou v současnosti vypadat všechna moderní auta.

„Snažil jsem se každý den na projektu pracovat a nikdy ho nenechat ´vychladnout´,“ říká Paul Bacon. „Když každý den uděláte malý kousek, pak svůj záměr vždycky dokončíte.“

Nad nápadem vytvořit podobný „bubble car“ přemýšlel už od dětství. „Podobné automobily se objevovaly v 60. letech minulého století ve Spojených státech. Vždycky jsem si říkal, že právě tak budou auta vypadat na začátku 21.století. Takže jsem teď trochu zklamaný, protože tak opravdu nevypadají,“ směje se.

Fotogalerie

Paul už pracuje na dalším projektu, protože jak sám říká, je pro něj důležitější pracovat na nějakém automobilu, než ho pak vlastnit. Po dvou letech předvádění Cosmotronu na různých show ho od něj koupil automobilový nadšenec Martin Smith.

„Koupil jsem ho, protože jsem vždy chtěl jiný typ automobilu, než jsou běžné vozy,“ říká Smith. „Líbí se mi jeho design, barva, ten šílený kosmický vzhled ze šedesátých let. Celé to auto je perfektní. Čím déle ho řídím, tím více si to uvědomuji,“ říká současný majitel Cosmotronu.

Autor:


Témata: BMW


Nejčtenější

Test nového skútru Honda SH125 v italské Florencii. Aktuální model Hondy SH se...
První jízda s Japoncem z Itálie. Honda SH potěší vychytávkami

Itálie je zemí skútrům zaslíbenou a spousta z nich se tam také vyrábí. Je to také země proslulá pro našince někdy těžko pochopitelným dopravním chaosem. Asi...  celý článek

Hover Ride Design Concept
Autofotka týdne: létající motocykl od BMW a Lega

Motocykl BMW R 1200 GS Adventure v podání stavebnice Lego Technic není jen pouhou hračkou, která obsahuje 603 kostiček. Je to také živoucí doklad spolupráce...  celý článek

21. AvD-Histo-Monte 2017
OBRAZEM: Automobiloví dědečci přešplhali Alpy v kvapíkovém tempu

AvD-Histo-Monte je jednou z nejparádnějších veteránských rallye Evropy. Možná tu chybí ta nejnabubřelejší automobilová smetánka, o to víc se však závodí a s...  celý článek

Volkswagen v září přiznal, že software umožňující manipulovat s testy emisí...
Dieselgate: německá policie nenechá opravit svá cinknutá TDI

Němečtí řidiči, kteří nenechají ze svých volkswagenů odstranit podvodný software, riskují, že neprojdou STK. Bavorská policie se však se svými 500 hlídkovými...  celý článek

ReRendezvous
Ostrá jízda napříč Paříží kvůli rendez-vous je lahůdka pro milovníky aut

V originále je to C’etait un rendez-vous, česky se pak jeden z nejslavnějších filmů, ve kterém hraje hlavní roli auto, jmenuje jednoduše Schůzka. Tento...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.