Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

ČP výrazně zdražila povinné ručení

  14:54aktualizováno  14:54
Česká pojišťovna výrazně zvýšila sazby povinného ručení pro příští rok u nejslabších automobilů, zatímco u nejsilnějších osobních vozů díky slevám za jízdu bez nehody cena naopak klesne. Nejvíce pak zvedla ceny pojištění tahačů návěsů, které mají dlouhodobě nejvíce škod. ČP, u které má na konci třetího čtvrtletí smlouvu na povinné ručení zhruba 2,4 miliónu vozidel.Více podrobností ve speciálu Povinné ručení 2002

U nejběžnější skupiny vozidel s objemem motoru od 1000 do 1350 ccm (Škoda 120, Favorit) vzrostla základní cena bez bonusu z  3110 na 3468 Kč. Při započtení 15procentního bonusu za tři roky jízdy bez nehody klesne cena na 2948 korun. U vyššího limitu plnění činí sleva až 20 procent, pojistka tak bude stát 2919 Kč.

Na bonus, který může dosáhnout až 15 procent, bude mít nárok téměř 95 procent klientů ČP, jež v uplynulých třech letech nezpůsobili dopravní nehodu. Základní cena při minimálním limitu plnění bez bonusu stoupne u vozů s objemem motoru do 1000 ccm z 1541 na 2774 Kč, u aut od 1350 do 1850 ccm z 4473 na 4817 Kč, od 1850 do 2500 ccm ze 7067 na 7752 Kč a u nejsilnější vozidel s motorem přes 2500 ccm nepatrně z 10.695 na 10.697 korun. Pokud řidiči těchto vozů neměli v posledních třech letech nehodu, mohou si od těchto cen odečíst 15 procent, zatímco letos činila sleva nejvýše deset procent. "Díky shromážděným údajům jsme vytipovali čtyři kategorie vozidel podle úrovně jimi způsobených škod a podle toho jsme sazby povinného ručení upravili," uvedl náměstek ČP pro neživotní pojištění Jan Ježdík.

V první skupině, kam patří například osobní automobily s obsahem motoru nad 2500 ccm, je pojistné stejné jako v loňském roce a díky přiznaným bonusům za bezeškodní průběh ve skutečnosti ještě nižší. Majitelé vozů zařazených do druhé kategorie zaplatí sazbu srovnatelnou s rokem letošním. Vyšší škodní průběh byl
zohledněn u vozů třetí kategorie, kam jsou zahrnuty mimo jiné například automobily do 1000 ccm. 

ČP tak podle Ježdíka postupně začíná odstraňovat značné disproporce v sazbách osobních vozů původně striktně ze zákona dělených jen podle kubatury. Nejrizikovější kategorií je čtvrtá, v níž jsou zařazeny traktory a tahače návěsů. Zejména tahače dlouhodobě vykazují špatný škodní průběh, takže u nich dochází k
nejvýraznějšímu nárůstu cen povinného ručení, dodal. Jejich cena bez bonusu vzrostla z 20.931 na 42.222 korun. 

Pojištění Standard poskytuje pojistnou ochranu až 18 miliónů korun u škod na zdraví a pět miliónů u škod na majetku. Pojištění Bonus Exclusive kryje škody na zdraví i majetku až do výše 50 miliónů korun. Klienti bez nehody dostanou u produktu Bonus Exclusive vedle 15procentního bonusu ještě další pětiprocentní
bonifikaci. 

    ČP je největší tuzemskou pojišťovnou s téměř 40procentním podílem na trhu. Jejím hlavním akcionářem je skupina PPF. Do roku 1999 poskytovala toto pojištění ze zákona monopolně. Příští rok nebudou ceny povinného ručení poprvé omezeny regulací. Ostatní pojišťovny vesměs mění ceny podobně, Česká podnikatelská
pojišťovna je zachovala na letošní úrovni. 

Ceny povinného ručení u osobních automobilů při minimálním limitu plnění:

objem motoru  (v ccm)

zákl. cena v r. 2003

maximální bonus

zákl. cena v r. 2002

maximální bonus

do 1000

2774 

2358 

1541

1387

1000-1350

3468

2948

3110

2799

1350-1850

4817 

4094

4473 

4026

1850-2500

7752

6589

7067

6360

nad 2500

10.697

9092

10.695

9625

Autor:




Nejčtenější

Německá kancléřka Angela Merkelová zahájila kampaň před zářijovými...
Německá kancléřka už uvažuje o konci dieselů a kritizuje automobilky

Německý automobilový průmysl se dopustil vážných chyb a přišel o důvěru, je přesvědčena německá kancléřka Angela Merkelová. Řekla to v rozhovoru s televizí...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

KTM 1290 Super Duke R
Superufon není nic pro začátečníky. Vražedné sklony mírní elektronika

Existuje motorka která po celotýdenním dojíždění do práce dokáže předvést víkendový masakr na okruhu a odtud odjet třeba na dovolenou? Po testu patrně...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Další z rubriky

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Dopravní značka střídavá jízda
Místo dovolené snů hodiny v koloně: jak to ustát?

Čím více aut vyrazí o prázdninách na silnice, tím více uzavírek, omezení, objížděk a kolon se vyrojí na dálnicích a silnicích. Jak přežít hodiny v zácpě, když...  celý článek

Chrysler Pacifica jako testovací prototyp autonomního vozu společnosti Waymo,...
Google vyvíjí měkčí auta pro ochranu chodců

Společnost Google se už delší dobu angažuje ve vývoji samořiditelných aut a její start-up Waymo se teď zabývá problémem ochrany chodců při srážce s takovými...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.