Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Crash test miniškody: citigo má pět hvězd, za rok by to bylo horší

  10:18aktualizováno  11:19
Nová škodovka si díky svému dvojčeti Volkswagenu UP! může na blatník připnout pět bezpečných hvězdiček z uznávaných nezávislých crash testů EuroNCAP.

Crash test Volkswagenu Up! | foto: EuroNCAP

V nové sérii crash testů zkoumali komisaři bezpečnost 14 aut, mezi nimi u VW UP! A protože malý volkswagen má ještě dva identické bratry, získaly pět bezpečných hvězdiček také Seat Mii a Škoda Citigo.

Škoda Citigo

Škoda Citigo

Za ochranu dospělé posádky dostalo citigo od EuroNCAP 32 bodů, což je 89 procent možného maxima. Za ochranu dětí získala malá škodovka 80 procent (39 bodů), hodnocení ochrany chodců je 46procentní (17 bodů) a za bezpečnostní prvky (ESP, připomínače zapnutých pásů) má 86 procent (6 bodů).

Kromě plného počtu pěti hvězdiček obdržela trojčata pochvalu za systém City Safe Drive snižující riziko nehody v městském provozu.

City Safe Drive

Systém samočinně aktivuje brzdy při hrozící čelní srážce v rychlosti do 30 km/h a pomáhá tak účinně předejít velmi častému druhu nehody v hustém městském provozu. Jak samobrzdicí asistent v nové škodovce funguje, sledujte v testu

Na zisku pěti hvězdiček se podílela především dobrá ochrana posádky při čelním nárazu a vysoké skóre za vybavení prvky aktivní bezpečnosti. Slabiny odhalili "rozbíječi" EuroNCAPu v horší ochraně posádky při bočním nárazu a slabé ochraně chodců. Citigo chrání posádku čtyřmi airbagy, miniškodovka má dva čelní a dva boční typu thorax, které chrání bok i hlavu pasažéra, tento typ vzduchových vaků převzala z kabrioletů.

Ochrana posádky ve Škodě Citigo

Ochrana posádky ve Škodě Citigo. Zelená - dobrá ochrana, žlutá - dostatečná

EuroNCAP si také všímá nejasné signalizace deaktivovaného airbagu spolujezdce v případě, že má být na sedadlo umístěna dětská autosedačka. Nebezpečí, které hrozí, pokud na sedadlo s aktivovaným airbagem řidič umístí dítě v sedačce, nejsou podle EuroNCAP jasně vyznačena. Možnost vypnutí airbagu spolujezdce nabízí Škoda pro citigo za tisícikorunový příplatek.

Fotogalerie

Největším nedostatkem nových minivozů z Bratislavy je podle EuroNCAP špatná ochrana chodců při střetu s vozidlem. Kapota vozu poskytuje jen nízkou ochranu v místě, kde dochází ke střetu s hlavou dospělého a neposkytuje žádnou ochranu v případě střetu s dítětem. Za ochranu chodců dostali mrňousové koncernu VW 46procentní hodnocení. Mají tedy štěstí, že se vešli ještě do letošní várky crash testů. Od příštího roku totiž EuroNCAP mění kritéria hodnocení a  citigo, mii a up! by pak dosáhly jen na čtyři hvězdičky.

ESP s otazníkem

EuroNCAP oceňuje, že VW Up! dostává od základní výbavy stabilizační systém ESP. A chválí za to i škodovčí mládě. "ESP je od listopadu 2011 povinným vybavením všech nových modelů osobních i užitkových vozidel a od listopadu 2014 všech nových vozidel," cituje český autoklub ÚAMK rozhodnutí evropského parlamentu. Jenže u citiga je celá situace o něco komplikovanější. V obou výbavách, které jsou nyní k mání (Ambition a Elegance) stabilizační systém v základní výbavě opravdu je. Jenže Škoda chce od příštího roku nabízet ještě lacinější provedení Active, jehož výbava, kde ESP chybí, je v ceníku vypsaná, ale nemá uvedenou cenu. Pro nejlacinější verzi má být ESP za příplatek šest tisíc.

Citigo je už čtvrtá škodovka, která dosáhla na maximální pětihvězdičkové hodnocení od EuroNCAP. Kromě nejnovějšího modelu se jím chlubí také největší superb a SUV yeti. V hodnocení podle metodiky platné do konce roku 2008 dosáhl na pět hvězd také roomster.

Video crash testu Volkswagenu Up!





Nejčtenější

Předání nového auta v pražském autosalonu Seat.
Nákupem auta placení teprve začíná a peníze se kutálí, i když nejezdíte

Kolik vlastně ten komfort mít před domem nebo v garáži auto stojí? Leasingové firmy na to mají celá oddělení. I vy si to můžete zkusit aspoň přibližně...  celý článek

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Tesla Model X P90D Ludicrous
Pouliční nabíječky spustí revoluci, slibuje nadšenec do elektroaut

Až budou stojany pro nabíjení v ulicích, rozvoj elektroaut nic nezastaví, říká majitel vozu Tesla a velký propagátor elektromobilů Martin Hejtmánek.  celý článek

Muzeum veteránů v Nové Bystřici sídlí v budově staré industriální textilky. Na...
Cadillac, jeden ze symbolů USA, slaví 115. narozeniny

Cadillac, nejlépe růžový, je jedním ze symbolů svobodomyslného životního stylu i prosperity Spojených států. Firmu, která proslula výrobou luxusních vozů...  celý článek

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

Další z rubriky

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.