Ilustrační foto

Ilustrační foto | foto: ADAC

Crash test ojetiny: nové auto nemusí být bezpečnější

  • 69
Že za určitých okolností může být bezpečnější deset let staré auto než mnohem novější vůz, dokázala dvojice crash testů, kterou provedla Technická univerzita Berlín.

Tamní výzkumníci poslali proti betonové bariéře v rychlosti 50 km/h nejdříve Renaulta 19. Auto staré přes deset let.

Nato se proti kusu betonu rozjel tři roky starý Renault Mégane. Obě auta měla za sebou přes 200 tisíc kilometrů.

Výsledky byly pro zkušební techniky nečekané. Chtěli totiž demonstrovat, o kolik jsou moderní auta bezpečnější než staré vozy.

Novější mégane však ochránil řidiče v nárazovém testu hůře. Důvodem je skutečnost, že se před jeho řidičem nenafouknul airbag.

Síla, s jakou bezpečnostní pásy udrží posádku na svých místech, je u aut bez airbagů vyšší. U aut s airbagy se účinek rozkládá mezi nafukovací vak a pásy.

Co vše se s tři roky starým renaultem dělo a zda neměl za sebou už nějakou havárii nebo poruchu řídicí jednotky airbagu, zaměstnanci univerzity nevěděli. Ve stejné situaci se však ocitá majitel jetého vozu z bazaru. Také může jen doufat, že jeho vůz netrpí "dobře“ ukrytou vadou.