Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VIDEO: Unikátní crashtest rozbil Porsche 911 na cimprcampr

aktualizováno 
Oranžové porsche se rozjede v laboratoři proti deformovatelné překážce - inženýři německého autoklubu ADAC pracují na dalším ze svých crashtestů. Světla svítí, rychlokamery běží, auto se rozjede, pak rána a kostky lítají. To auto bylo z lega.

Crashtesty jsou nezbytnou součástí vývoje nového auta, testovací centrum ADACu v Landsbergu běžně provádí nárazové testy pro vlastní potřeby, ale například i pro oficiální zkoušky nezávislé organizace EuroNCAP udělující známé hvězdičkové hodnocení novým vozům. V loňském roce takto v Landsbergu rozbili 74 aut. A mezi nimi jedno celoplastové.

Crashtest Porsche 911 GT3 RS v měřítku 1:18 z lega
Crashtest Porsche 911 GT3 RS v měřítku 1:18 z lega
Crashtest Porsche 911 GT3 RS v měřítku 1:18 z lega

Více než 2700 dílku stavebnice Porsche 911 GT3 RS v měřítku 1:18 v ceně 300 eur (v Česku ho seženete od sedmi tisíc korun) nejdřív museli inženýři německého autoklubu seskládat. Při nárazu do bariéry v rychlosti 47 km/h (dnes se oficiální crashtesty provádějí v 64 kilometrové rychlosti), která je oproti plné velikosti pro opravdová auta patřičně zmenšená, se plastové kostky rozlétly na všechny strany. Plastovému autu z Lega samozřejmě chybějí patřičné výztuhy a deformační zóny, o hodnocení bezpečnosti tedy nemůže být řeč. Inženýři ADACu udělali test jen tak pro radost, ale jako technici oceňují, jak na sestaveném modelu všechno funguje a věrně ukazuje, jak některé věci na dospělých autech fungují.

Fotogalerie

Lego o svém modelu z řady Technic pro starší a pokročilé stavitele tvrdí, že ho vyvinulo přímo ve spolupráci s automobilkou. Má propracovaný kokpit se závodními sedadly, detailní přístrojovou desku a v ní odkládací přihrádku, v níž je unikátní sériové číslo, které každý kus tohoto porsche od Lega dostává. Parádní je funkční převodovka a plochý šestiválec, kterému vidíte do útrob, jak pracuje.

„Stavěl jsem ho asi 10 hodin, nespěchal jsem, užíval jsem si to,“ líčí nadšeně Jan Kamenský, manažer, kterému přesně takové oranžové porsche nadělil Ježíšek o uplynulých Vánocích.

Crashtest Porsche 911 GT3 RS v měřítku 1:18 z lega

„Je mnohem lepší než jakákoliv jiná ze stavebnic řady Technic. Opravdu to ukáže, jak se vyrábí auto a jak všechno funguje a spolupracuje. Je to pro opravdové ortodoxní fanoušky. Oproti menším modelům možná nevpadá na pohled tak vymazleně, protože je hodně věcí odhalených, aby byla zdůrazněna funkčnost. Je to orientovaná hlavně na toho, kdo auto staví, aby si to užil,“ popisuje Kamenský.





Nejčtenější

Lochkovský tunel je součást jižní části Pražského okruhu. (Ilustrační snímek)
Jízda v tunelu: Pětina řidičů zápasí s úzkostí a řídí nepředvídatelně

Síť evropských dálnic je protkaná tisícovkami tunelů. Podle expertů nehrozí v tunelu vyšší riziko nehody, nezbytné je ovšem striktní dodržování rychlostních...  celý článek

Rolls-Royce VISION NEXT 100 (103EX)
Británie od roku 2040 zakáže prodej benzinových a naftových aut

Britská vláda chce od roku 2040 zakázat prodej aut s benzinovým či naftovým motorem. V té době už by měly být všechny vozy na britských silnicích plně...  celý článek

Opel Insignia
Nová insignia v testu: velký opel nabídne náramné svezení

Evropská komise před pár dny schválila převzetí Opelu koncernem PSA. A Francouzi si mnou ruce, v insignii dostali skvělé auto, které je rovnocenným konkurentem...  celý článek

Herec David Matásek a jeho vespa
David Matásek je milovník vos. Každý rok jede přes Alpy do Itálie

Pokud z rovna nechumelí, potkáte ho v Praze v sedle žlutého skútru. Populární herec David Matásek je pravověrný vespař. A každé léto osedlá svou „vosu“...  celý článek

Maserati GranTurismo MC
Maserati GranTurismo: deset let na krku a řádí jako zamlada

Nejlepší auta už tu byla, mrmlají občas tradicionalisté. Maserati to potvrzuje i popírá. Kupé granturismo a z něj odvozené grancabrio jsou na trhu už deset let...  celý článek

Další z rubriky

Nový Peugeot 308 dokazuje, že budoucnost dieselů je vše, jen ne růžová.
Peugeot 308 dokazuje, že budoucnost dieselů není růžová

Na podzim začne platit nová, přísnější emisní norma Euro 6c. Peugeot 308 ji po faceliftu splňuje jako první model na trhu v předstihu už nyní, navíc podle...  celý článek

BMW 5 GT se pomalu loučí. Stále ale má co nabídnout.
Eurobojovnice za auta bez emisí řadí zpátečku, diesely hned ničit nechce

Zákaz naftových automobilů v evropských městech by ničemu neprospěl a pouze by podkopal schopnost výrobců investovat do vývoje bezemisních vozů. Uvedla to...  celý článek

Kamera do auta
Kamera v autě je dobrý pomocník, ale není všemocná. Hrozí i pokuta

Máte v autě kameru a viníka nehody na záznamu? Vyřízení pojistné události bude jednodušší. Pozor však, jak s nahrávkou naložíte. Snadno se totiž může stát, že...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.