Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Crashtesty: bez stabilizačního systému na pět hvězd zapomeňte

aktualizováno 
Konec pěti hvězdičkám pro všechny. Organizace Euro NCAP testující bezpečnost prakticky všech v Evropě prodávaných aut zpřísnila hodnocení. Získat maximální počet pěti hvězdiček už by nemělo být tak snadné. Úvodním kolem zpřísněných testů už prošla první várka šesti aut.

Crashtest Subaru Impreza | foto: EuroNCAP

Do hry vstupuje elektronika

Hlavní novinkou je skutečnost, že vliv na posuzování bezpečnosti auta má jeho vybavení aktivními prvky ochrany, jako jsou připomínač nezapnutých pásů, omezovač rychlosti a především pak stabilizační systém. Aktivní prvky ochrany se na celkovém hodnocení podílí deseti procenty. Zbytek zůstává téměř stejný jako dříve - ochrana dospělých cestujících (50 %), dětí (20 %) a chodců (20 %).

Situaci automobilkám ještě ztěžuje fakt, že třeba stabilizační systém lze do hodnocení zahrnout pouze v případě, že je standardně montováno do 85 procent modelů prodávaných v zemích Evropské unie. A bez něj auto na pět hvězdiček nedosáhne.

Crashtest Mazda 6

Crashtest Mazdy 6

To třeba v posledním kole testů poznal Citroën C3 Picasso, který získal hvězdičky jen čtyři. Stejně dopadlo i Subaru Impreza, jemuž cestu k pěti hvězdičkám zhatila skutečnost, že ve výbavě má připomínač nezapnutého jen na sedadle řidiče a chybí i omezovač rychlosti. Na druhou stranu subaru zabodovalo vynikající ochranou chodců.

Hodnotí se i ochrana krční páteře

Změna se dotkla i už zavedeného hodnocení ochrany dospělých, které vycházelo ze simulace čelního a bočního nárazu. Nyní přibyl ještě náraz zezadu, kdy se zkoumá, jak krční páteř cestujících ochrání hlavová opěrka. Tady má většina aut slabiny.

Crashtest Subaru Impreza

Naposledy nepřesvědčil Citroën C3 Picasso, kde naměřené hodnoty byly vyhodnoceny jako velmi slabé. Naopak dobře si v ochraně krční páteře vedla Toyota Avensis. V průměru skončila Mazda 6, Mitsubishi Lancer, Subaru Impreza a maličká Toyota iQ.

Ochrana dětí - nejhorší i nejlepší toyota

V ochraně dětí, které v autosedačkách simulují figuríny odpovídající věku šesti měsíců a tří let, si nejlépe vedla Toyota Avensis. V této kategorii dostala 86 procent možných bodů. Na opačném pólu v šestici testovaných aut stojí další toyota - tentokrát městský model iQ, který se však v Česku neprodává a v nejbližší budoucnosti se s ním podle mluvčího českého zastoupení Toyoty Tomáše Vaňka ani nepočítá.

model celkové hodnocení ochrana dospělých (%) ochrana dětí (%) ochrana chodců (%) aktivní bezp. prvky (%)
Toyota iQ 5***** 91 71 54 86
Toyota Avensis 5***** 90 86 53 86
Mitsubishi Lancer 5***** 81 80 34 71
Mazda 6 5***** 77 81 49 71
Subaru Impreza 4**** 84 73 72 57
Citroën C3 Picasso 4**** 81 76 43 40
Zdroj: EuroNCAP



DALŠÍ VIDEA NEJNOVĚJŠÍCH CRASHTESTŮ ZDE





Nejčtenější

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Další z rubriky

Německá kancléřka Angela Merkelová zahájila kampaň před zářijovými...
Německá kancléřka už uvažuje o konci dieselů a kritizuje automobilky

Německý automobilový průmysl se dopustil vážných chyb a přišel o důvěru, je přesvědčena německá kancléřka Angela Merkelová. Řekla to v rozhovoru s televizí...  celý článek

Lina - prototyp lehkého elektrického auta studentů v Nizozemsku
Autofotka týdne: Auto z cukrové třtiny a karoserie ze lnu

Je to vyrobeno z cukru, uveze čtyři lidi a může jet rychlostí až 80 kilometrů za hodinu. Řeč je o biologicky rozložitelném autě, o němž jeho tvůrci tvrdí, že...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.